Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ny oppvaskmaskin?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-07, 10:44   #1
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ny oppvaskmaskin?

Det ser ut som om vår 8 år gamle oppvaskmaskin har tatt kvelden og vi må ha ny. Men hvilken? Og hva er lurt å tenke på? Noen anbefalinger?

Vi har lite og stygt kjøkken så vi trenger ikke en i stål. Det vil bare se rart ut, samt at når vi en gang skal pusse opp kommer vi sikkert til å kjøpe nye hvitevarer allikevel.

Noen som har konkrete anbefalinger med en liten begrunnelse til hvorfor akkurat denne? Evt hva som generelt er greit mtp funksjoner, finesser osv?

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 10:49   #2
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny oppvaskmaskin?

Henger meg på! Min gikk for en uke siden! En laaaaang uke med oppvask! Det er det verste jeg vet tror jeg. Og det er jo bare meg som gidder å ta det.. hihi

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 10:50   #3
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny oppvaskmaskin?

Vi har Miele-maskin både hjemme og på hytta og er superfornøyd !!
Den vasker veldig godt, og så har den en skuff til bestikket istedet for kurv. Det betyr at bestikket ligger pent på rad og rekke og ikke knørva nede i en kurv hvor jeg synes det ofte ikke blir skikkelig rent.
Også er den så og si lydløs og har bra utvalg av forskjellige programmer(også et hurtigprogram på ca 30 min - som til tider er praktisk).
Jepp - det var min anbefaling !

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 10:57   #4
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny oppvaskmaskin?

Ja det har jeg veldig lyst på.. Så greit med de lange knivene!!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 14:24   #5
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny oppvaskmaskin?

Opp med seg - vi må nok ut å se på ny maskin i dag.

De fleste av dere har vel oppvaskmaskin - kom med det! Merke, gjerne type, om dere er fornøyd og evt hvorfor (ikke)!

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 14:39   #6
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny oppvaskmaskin?

Da vi kjøpte ny oppvaskmaskin tenkte vi ikke på innredningen i det hele tatt.
Så da vi kom hjem og begynte å bruke den oppdaget vi at å ha kurven for bestikk innerst og nederst er fryktelig upraktisk. Det er også en merkelig patent på lukkemekanismen for vaskemiddelbeholderen, men det har jeg forsåvidt vendt meg til nå.

Det er jeg fornøyd med er bestikkhyllen øverst for lange skarpe kniver etc.

Ting å tenke på er strømforbruk, lydnivå og om løsningen inni virker praktisk.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 14:51   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny oppvaskmaskin?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Vi har Miele-maskin både hjemme og på hytta og er superfornøyd !!
Den vasker veldig godt, og så har den en skuff til bestikket istedet for kurv. Det betyr at bestikket ligger pent på rad og rekke og ikke knørva nede i en kurv hvor jeg synes det ofte ikke blir skikkelig rent.
Også er den så og si lydløs og har bra utvalg av forskjellige programmer(også et hurtigprogram på ca 30 min - som til tider er praktisk).
Jepp - det var min anbefaling !



Bare at vi har en simens maskin.
Lydløs, Faktisk så brukte den minst strøm og tøket best.av alle da vi kjøpte den i 2005
Vi har bestikk skuff og bestikk kurv.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 21:02   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny oppvaskmaskin?

Viser til en tidligere tråd med anbefalinger. Jeg anbefaler fremdeles Asko D3250, som vi har. Den har bestikkurv som kan plasseres "hvor som helst" i nederste skuff. Og så har den en liten "knivskuff" helt oppunder taket, for lange kniver og sånt. Pluss knivholdere i øverste skuff, hvis man vil heller vil legge dem der.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 22:06   #9
Soffers
Kontrollfreak
 
Soffers sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 109
Soffers er litt kul
Standard

Sv: Ny oppvaskmaskin?

Vi hadde AEG som var veldig romslig inni og som samtidig scorer best i test ang støy.
Nå har vi Miele som faktisk ikke er så bra på romslighet og støy, men som har den egne bestikkskuffen oppe under taket så man slipper egen kurv nederst. Fornøyd med begge.

__________________
Hver dag vi er friske hjemme er en bonus
Poden '97
Vesla '02
Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no