Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-12, 13:24   #21
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Mine favoritter var de tre Tove-bøkene. Handlingen er lagt til andre verdenskrig, og historien er faktisk veldig fin å lese også i dag. Klisjepreget - ja - men det gjør stort sett ikke noe for en tiåring.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:28   #22
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Selvsagt er Bøgenæs utdatert. Det handler om forelskelse og målet er ekteskap, helst når man er ca 19 og så skal man støtte sin mann gjennom livet. Og ha veldig mange fine og velstelte blomster i vinduskarmen.

Men de er tildels godt skrevet og underholdende og jeg har stor tro på at dagens jenter klarer å distansere seg fra idealet og la seg underholde av historien. Om de da er blant dem som synes at det er underholdende. Det syntes jeg, det gjør tydeligvis ikke min datter. Og sånn er det.

Min yndlingsbok var "På den gale siden". Om datteren til et nazistpar og problemene både under og etter krigen med å bli identifisert med sine foreldres synspunkter og handlinger. Hun ble selvsagt reddet av en mann. Hun også. De blir stort sett det. Men der er en del ganske driftige jenter, det skal hun ha.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:33   #23
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Selvsagt er Bøgenæs utdatert. Det handler om forelskelse og målet er ekteskap, helst når man er ca 19 og så skal man støtte sin mann gjennom livet. Og ha veldig mange fine og velstelte blomster i vinduskarmen.

Men de er tildels godt skrevet og underholdende og jeg har stor tro på at dagens jenter klarer å distansere seg fra idealet og la seg underholde av historien. Om de da er blant dem som synes at det er underholdende. Det syntes jeg, det gjør tydeligvis ikke min datter. Og sånn er det.

Min yndlingsbok var "På den gale siden". Om datteren til et nazistpar og problemene både under og etter krigen med å bli identifisert med sine foreldres synspunkter og handlinger. Hun ble selvsagt reddet av en mann. Hun også. De blir stort sett det. Men der er en del ganske driftige jenter, det skal hun ha.

Dette er jeg helt enig i. "På den gale siden" husker jeg også godt. Og "Kitt"-bøkene. Og "Tilgi meg, Fredrik". Hm, må ta dem fram til jenta mi om noen år kjenner jeg.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:39   #24
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Jeg klarer ikke å si en favorittbok. Det er så mange som betyr noe for meg og som jeg har lest omigjen og omigjen. Sommer uten regn kanskje. Eller Alt skjer i juni. Og Tove-bøkene og og og.

Jeg har også trua på at ungene kan distansere seg fra idealet, og syns generelt det er greit at de som er glade i å lese blir tilbudt litt av hvert. Faktisk skjems jeg overhodet ikke over å ha tilbudt datteren min verken Bøgenæs, Anne fra Bjørkely eller Ina-bøkene.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:40   #25
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Er det greit om jeg flytter tråden over i litteraturforumet?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:41   #26
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Jeg har prøvd Anne fra Bjørkely, det var ikke populært. Hun begynte helt på eget initiativ å lese Noel Streatfield og likte den ene boken godt, men da jeg gledesstrålende kom dragende med en hel bunke til, så ble de liggende.

Jeg må nok innse at det er krim og fantasy det går i, og la ungpikebøkene bli stående i min egen bokhylle.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:44   #27
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Vesla elsket Anne fra Bjørkely helt til Matthew døde. Da kom hun kjeftende og gråtende ut fra rommet sitt og slang boka i fanget på meg og lurte på hva jeg mente med å få henne til å lese bøker der folk døde helt uten videre.

Jeg har ikke gitt henne de to siste Tove-bøkene ennå.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:47   #28
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.


Jeg må nok innse at det er krim og fantasy det går i, og la ungpikebøkene bli stående i min egen bokhylle.

Jeg syns utvalget er overrepresentert innen de to sjangerne i nyere i barnelitteratur, og selv om Vesla liker det, så er hun glad i mer skjønnlitterære bøker også. Kjekt å kunne lese om litt mer hverdagslige ting enn barn med magiske krefter og detektivspirer innimellom. Iallefall når hun ønsker det selv.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:53   #29
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er det greit om jeg flytter tråden over i litteraturforumet?

Ja, ja, selvsagt! Jeg var litt rask på labben.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:57   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, ja, selvsagt! Jeg var litt rask på labben.

Best å spørre, i tilfelle du hadde lagt den i medlemsforumet for å unngå at en tiltenkt mottager leste den.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 14:09   #31
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg har prøvd Anne fra Bjørkely, det var ikke populært.

Jenta mi elsket Anne fra Bjørkely og slukte hele serien for 1-1,5 år siden, da hun var 9-10 år.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 19:57   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Selvsagt er Bøgenæs utdatert. Det handler om forelskelse og målet er ekteskap, helst når man er ca 19 og så skal man støtte sin mann gjennom livet. Og ha veldig mange fine og velstelte blomster i vinduskarmen.

Men de er tildels godt skrevet og underholdende og jeg har stor tro på at dagens jenter klarer å distansere seg fra idealet og la seg underholde av historien. Om de da er blant dem som synes at det er underholdende. Det syntes jeg, det gjør tydeligvis ikke min datter. Og sånn er det.

Min yndlingsbok var "På den gale siden". Om datteren til et nazistpar og problemene både under og etter krigen med å bli identifisert med sine foreldres synspunkter og handlinger. Hun ble selvsagt reddet av en mann. Hun også. De blir stort sett det. Men der er en del ganske driftige jenter, det skal hun ha.

Jeg er helt enig i dette. Jeg leste alt av Bøgenes, jeg har lest alle Inabøkene mange ganger (senest ifjor), jeg har lest Bobseybarna, Lykkebarna, Hardyguttene, Gulltopp, Dimsie, jeg elsker "Pålitelig ung dame får post" og "Alle smiler til Anne" fremdeles.

Likevel ble jeg hverken privatdetektiv eller skøyteløper, tok meg ikke post hos en enkemann som 19-åring eller valgte å starte strikkebutikk. Man klarer jo forstå at bøker er fra en annen tid og i mange tilfeller også fra en annen verden. Nå fikk jeg lyst til å finne fram Alle smiler til Anne til ikveld.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 20:04   #33
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er helt enig i dette. Jeg leste alt av Bøgenes, jeg har lest alle Inabøkene mange ganger (senest ifjor), jeg har lest Bobseybarna, Lykkebarna, Hardyguttene, Gulltopp, Dimsie, jeg elsker "Pålitelig ung dame får post" og "Alle smiler til Anne" fremdeles.

Likevel ble jeg hverken privatdetektiv eller skøyteløper, tok meg ikke post hos en enkemann som 19-åring eller valgte å starte strikkebutikk. Man klarer jo forstå at bøker er fra en annen tid og i mange tilfeller også fra en annen verden. Nå fikk jeg lyst til å finne fram Alle smiler til Anne til ikveld.

Er det flere enn meg som leser Ina-bøkene som voksen? Jeg elsker de bøkene, blir alltid i godt humør og hadde faktisk stor nytte av dem i den perioden jeg var skikkelig syk. Da var det godt å slappe av med bøker jeg nesten kunne utenat men som tok tankene vekk fra det som var vanskelig.

Anne fra Bjørkely SKAL jenta mi lese, enten selv eller så skal jeg lese øyt for henne.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 20:06   #34
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Jeg leser alle 12 Ina-bøkene med jevne mellomrom. Og masse andre Saxegaard-bøker også.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 20:15   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Min snart 8-åring ligger oppe og leser Lykkebarna nå. Hun har også likt Gulltopp og Bobseybarna. Jeg har kassevis med bøker fra da jeg og mamma var liten. Planen var jo egentlig å spare alle disse og alt det hun nå får til hennes barn, men kanskje det er liten vits hvis bøker ikke fenger en ny generasjon? Tar dere vare på bøker?

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 20:17   #36
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Jeg tar vare på alle bøker, men har ingen planer om gi dem videre til noen. De som er forsiktige og glad i å lese kan få låne dem.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 20:36   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg tar vare på alle bøker, men har ingen planer om gi dem videre til noen. De som er forsiktige og glad i å lese kan få låne dem.

Ja, jeg gjør og det. Andre leker gis ofte vekk til innnsamling til Ukraina, plastleker osv, men bøker tenker jeg å beholde.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 20:53   #38
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Er det flere enn meg som leser Ina-bøkene som voksen? Jeg elsker de bøkene, blir alltid i godt humør og hadde faktisk stor nytte av dem i den perioden jeg var skikkelig syk. Da var det godt å slappe av med bøker jeg nesten kunne utenat men som tok tankene vekk fra det som var vanskelig.

Åh jada, og jeg leser dem litt som deg. Sist jeg leste hele serien fortløpende var da jeg drev med IVF.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Min snart 8-åring ligger oppe og leser Lykkebarna nå. Hun har også likt Gulltopp og Bobseybarna. Jeg har kassevis med bøker fra da jeg og mamma var liten. Planen var jo egentlig å spare alle disse og alt det hun nå får til hennes barn, men kanskje det er liten vits hvis bøker ikke fenger en ny generasjon? Tar dere vare på bøker?

Jeg tar vare på bøker, foreløpig er en del hos mamma og pappa også. Storebror og jeg leste Far til Fire for ikke så lenge siden, og nå driver vi med 101 dalmatinere.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 21:03   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Tror jeg må ut i boden etter jul og finne frem disse gamle bøkene og se hva som finnes. Jeg husker ikke titlene, men bøker stod alltid på min ønskeliste og jeg fikk alltid mange til jul. Ofte hadde jeg de, så de måtte byttes 3. juledag. Det var fast byttedag for min bror og jeg. Han fikk Hardyguttene.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 00:30   #40
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er Evi Bøgenæs ute blant dagens 12-åringer?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Min snart 8-åring ligger oppe og leser Lykkebarna nå. Hun har også likt Gulltopp og Bobseybarna. Jeg har kassevis med bøker fra da jeg og mamma var liten. Planen var jo egentlig å spare alle disse og alt det hun nå får til hennes barn, men kanskje det er liten vits hvis bøker ikke fenger en ny generasjon? Tar dere vare på bøker?

I dag har jeg ryddet, dvs. forleden, og gav vekk en kasse gamle bøker som min eldste ikke var interessert i. Min niese var heller ikke interessert i dem. Dette er bøker som mamma har hatt da hun var barn. De ble gitt til en bruktbutikk. Skal gå gjennom resten av bøkene også. Annik Saxegaard bøker var det ikke i kassen som ble gitt vekk, sjekket det. Evi Bøgenæs bøkene er i hyllen til min 9-åring, men foreløpig har hun ikke vært interessert i å lese dem.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no