Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-16, 11:58   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Det blir jo så fint!!!

Men nå har jeg lest foruminnlegg på ravelry til øyet er blitt stort og vått og kommer til at jeg må rekke tilbake det svarte og ta det på nytt.

Oppskriften (svensk) beskriver ermer, rygg og front i 4 enkeltstrikkede deler mens jeg strikker rundt, og da ble det noe kluss med forkortede rader, raglanøkning og sømmasker jeg ikke skal ha.
Og det er jo ikke skummelt i det hele tatt å rekke opp når det er så smått at jeg knapt ser til å plukke opp igjen

Man strikker altså fra halsen og nedover og jeg er ca. 20cm på vei, nå skal resten av genseren være svart. Halsen er litt vid så den må jeg korrigere litt når jeg syr ned halskanten (rullekanten øverst). Evt plukker jeg opp masker og strikker inn en liten vrangbord.

Men fint blir det!! #pinne 2



Og et nærbilde av fargene. Det er 3 mørke/sorte farger (en sort, en brunish, en lillaish) og 9 andre farger som varierer med rett og vrang om hverandre så det blir "sømløse" overganger. Utrolig fint!


Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:12.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 12:02   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

For noen nydelige farger!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 12:09   #3
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Så fiiin!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 12:38   #4
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Utrolig fint

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 15:16   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Det ser ut til å bli veldig fint!

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 15:21   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.860
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Å, nå er den virkelig enda finere! Nå når du har kommet lenger i mønsteret synes jeg ikke mangelen på symmetri er så plagsom som jeg trodde først. Og jeg elsker fargene.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 15:27   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Den blir knallfin! Men for eit arbeid.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 17:04   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.969
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Den blir jo helt fantastisk, men jeg ser hvor mye pirk det er.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 10:17   #9
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Dette blir så flott!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 10:31   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Nydelig! Men eg skjønte ikkje heilt korfor du må rekke opp?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 10:54   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Jeg så en høstfarget busk som gikk fra lys gul til mørk lilla i går i Frognerparken som minnet meg om genseren din.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 11:35   #12
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Nydelig! Men eg skjønte ikkje heilt korfor du må rekke opp?

Mønsteret er for det første på svensk og for det andre litt ubegripelig. Må bare rekke opp det svarte nederst! Etter alle fargene er det 20 rader med fram og tilbake og forkortede rader for å trekke ned fronten og gjøre ryggen litt lengre. Samtidig er det en raglan_økning_ ved ermene. Siden oppskriften går ut fra at dette strikkes i 4 deler (rygg, ermer, forstykke), med noen ekstra sømmasker som jeg ikke skal ha med, klarte jeg å knote det til når jeg ville strikke rundt istedet så jeg ikke strikket med ermene riktig. Så den biten må jeg gjøre på nytt. Men gudskjelov ikke fargene jeg må rekke opp da, bare det svarte.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 11:43   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Så nydelig den blir! Det er virkelig en spesiell genser, med skikkelig fin høstglød.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 11:47   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.473
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Skikkelig fine farger. Skikkelig flink strikker. Jeg er imponert.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 12:00   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg så en høstfarget busk som gikk fra lys gul til mørk lilla i går i Frognerparken som minnet meg om genseren din.



Takk for alle kjempehyggelige tilbakemeldinger

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 12:03   #16
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Mønsteret er for det første på svensk og for det andre litt ubegripelig. Må bare rekke opp det svarte nederst! Etter alle fargene er det 20 rader med fram og tilbake og forkortede rader for å trekke ned fronten og gjøre ryggen litt lengre. Samtidig er det en raglan_økning_ ved ermene. Siden oppskriften går ut fra at dette strikkes i 4 deler (rygg, ermer, forstykke), med noen ekstra sømmasker som jeg ikke skal ha med, klarte jeg å knote det til når jeg ville strikke rundt istedet så jeg ikke strikket med ermene riktig. Så den biten må jeg gjøre på nytt. Men gudskjelov ikke fargene jeg må rekke opp da, bare det svarte.

Ah. Skjønner. Godt du slipper å rekke opp mønsteret!

Har du ein pinne som er tynnare enn 2? I så fall går det an å tre pinnen gjennom maskene og rekke opp i staden for å strikke baklengs.

Men så kjedelig. Svart er jo ein vrien farge å rekke opp med og.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-16, 14:12   #17
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ah. Skjønner. Godt du slipper å rekke opp mønsteret!

Har du ein pinne som er tynnare enn 2? I så fall går det an å tre pinnen gjennom maskene og rekke opp i staden for å strikke baklengs.

Men så kjedelig. Svart er jo ein vrien farge å rekke opp med og.

¨

Jeg bare dro i tråden i ørti omganger og plukket opp maskene da jeg var ferdig jeg. Skummelt men effektivt! (skummelt fordi 408 masker i tynt-tynt garn og lett å miste noen)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 09:50   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Fantastiske farger og mønster.

Jeg hadde blitt helt oppslukt hvis jeg havnet rett bak deg på en konferanse eller noe sånn, hadde ikke fått gjort annet enn å studere mønsteret.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-16, 13:11   #19
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bohusgenser status #2 : *<^{?%>

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Fantastiske farger og mønster.

Jeg hadde blitt helt oppslukt hvis jeg havnet rett bak deg på en konferanse eller noe sånn, hadde ikke fått gjort annet enn å studere mønsteret.

Det er helt ubegripelig fascinerende, faktisk. Selv jeg som har mønsteret aka fasiten klarer liksom ikke helt å se hvordan det egentlig er

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no