Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-09, 23:04   #41
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Hvilke personlige opplysninger tenker du på? Lærevansker og sosiale problemer? Jeg synes ikke det er noe som skal ties ihjel og gjemmes inni seg. So what om hele klassen - hele skolen - hele Norge vet at du sliter med lesing og skriving, eller at du tyr til å denge medelever når du blir sint. Det er lettere å få hjelp når andre vet hva som er feil.

Mener du virkelig dette?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 23:15   #42
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Mener du virkelig dette?

At for å få hjelp må man dele sine problemer, ja?

Altså, jeg ble ikke sjokkert over eksponeringen av ungene, som noen her sa de ble. Sånn er det i skolen, og er det ubehagelig å se på bør vi virkelig få en debatt på dette slik at folk får åpna øynene sine.

Jeg vet ikke helt om du muligens leser noe annet ut fra innlegget mitt?

Ang det å eksponere for hele verden at man har et problem, så er det satt på spissen fra min side. Men jeg synes ikke at problemer skal holdes skjult og hemmelig.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 23:42   #43
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Jeg må innrømme at jeg ble noe overrasket over at de "utleverte" enkelte barn som de gjorde. Jeg regner selvsagt med at foreldre er informert, men tenkte også på språkbarrieren. Ellers syns jeg mest det var koselig å se igjen endel av barna "mine", ettersom jeg har jobbet litt rundtomkring i bydelen.. Og så er jeg innmari glad at jeg ikke er lærer!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 07:30   #44
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Jeg ser på en måte ikke hvilke "voldsomme" problemer hos barna som ble eksponert her jeg. Det vi så var jo rimelig uskyldige ting. Kanskje er jeg også preget av å være lærer, men at man er litt urolig, kan slite med å komme igang, sloss litt av og til er nå iallfall normalt i den aldersgruppen. At barna leser variabelt i 1. klasse er vel noe alle vet og at man der ikke kan lese er jo ikke "unormalt". At noen barn bør få forsterket norskopplæring er heller ikke noe å være flau over, og den gutten som ble eksponert ift det fremstod jo ellers i et veldig sympatisk lys, rolig og arbeidssom (og så er det selvfølgelig veldig trist at ikke de hadde lærere til å støtte ham. Men det er ingen bombe). Ift minstejenta synes jeg foreløpig konklusjon av typen "sliter antagelig litt med bruk av språk" heller ikke er noe som på noen måte er å eksponere henne i et negativt lys, man hørte jo på foreldrene at her blir det ikke snakket lange og avanserte samtaler på norsk hjemme, så høyst sannsynlig vil vel jenta få sving på sakene med litt ekstra hjelp, selv om det selvsagt er ønskelig at en førsteklassing er sterkere språklig sett, og at det er utfordrende for skolen med mange som trenger ekstra hjelp med norsken - men det er jo en del av skolehverdagen mange steder i landet.

Jeg synes liksom ikke at tingene som ble vist fram var noe voldsomt, sikker på at de kunne ha eksponert andre og mye "verre" diagnoser og problemer, og at de har tenkt bevisst ift dette.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 07:47   #45
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Jeg har altså ikke sett programmet, men er prinsipielt imot slik eksponering. Jeg har fått med meg mer enn èn trailer for programmet, hvor de viser barn som sloss og en lærer som kjefter. Ja, det er sikkert represenmtativt for "vanlige" barn og "vanlige" situasjoner i skolen, men det å være det barnet som "illustrerer" slike problemer kan umulig være særlig greit, selv om de ikke selv kan se omfanget av det nå.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 07:57   #46
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Jeg prøver å skjønne her. Når du sier

Sitat:

men det å være det barnet som "illustrerer" slike problemer kan umulig være særlig greit, selv om de ikke selv kan se omfanget av det nå.

hva slags omfang er det dere mener?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 08:49   #47
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg ser på en måte ikke hvilke "voldsomme" problemer hos barna som ble eksponert her jeg. Det vi så var jo rimelig uskyldige ting. Kanskje er jeg også preget av å være lærer, men at man er litt urolig, kan slite med å komme igang, sloss litt av og til er nå iallfall normalt i den aldersgruppen. At barna leser variabelt i 1. klasse er vel noe alle vet og at man der ikke kan lese er jo ikke "unormalt". At noen barn bør få forsterket norskopplæring er heller ikke noe å være flau over, og den gutten som ble eksponert ift det fremstod jo ellers i et veldig sympatisk lys, rolig og arbeidssom (og så er det selvfølgelig veldig trist at ikke de hadde lærere til å støtte ham. Men det er ingen bombe). Ift minstejenta synes jeg foreløpig konklusjon av typen "sliter antagelig litt med bruk av språk" heller ikke er noe som på noen måte er å eksponere henne i et negativt lys, man hørte jo på foreldrene at her blir det ikke snakket lange og avanserte samtaler på norsk hjemme, så høyst sannsynlig vil vel jenta få sving på sakene med litt ekstra hjelp, selv om det selvsagt er ønskelig at en førsteklassing er sterkere språklig sett, og at det er utfordrende for skolen med mange som trenger ekstra hjelp med norsken - men det er jo en del av skolehverdagen mange steder i landet.

Jeg synes liksom ikke at tingene som ble vist fram var noe voldsomt, sikker på at de kunne ha eksponert andre og mye "verre" diagnoser og problemer, og at de har tenkt bevisst ift dette.


Jeg håper at denne serien kanskje kan sette et nytt lys på lærere og skolen. Hvor avgjørende det er for barna å få den hjelpen de trenger. Hvor dramatisk det kan være at de ekstra midlene uteblir. Samt hvor mangefull deler av lærerutdanningen er. Jeg synes det var litt vondt å se på han som var nyutdanna brølelærer, men jeg skjønner godt frustrasjonen. Og jeg kjenner veldig igjen redselen foran en foreldresamtale (selv om jeg er førskolelærer). Foreldrekontakt er vel en mangelvare i lærerudanninga også tenker jeg?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:02   #48
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Jeg så på i går og tenkte nok det lå en tråd her et sted.

Jeg fikk en bismak i munnen av hvordan så sensitiv (synes jeg) informasjon om enkeltelever blir brettet ut på TV. Den stakkars nyutdannede læreren burde kanskje også vært skånet for seg seg selv.

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.


Jeg håper at denne serien kanskje kan sette et nytt lys på lærere og skolen. Hvor avgjørende det er for barna å få den hjelpen de trenger. Hvor dramatisk det kan være at de ekstra midlene uteblir. Samt hvor mangefull deler av lærerutdanningen er.

La oss håpe det, men det er trist at dette er virkemiddelet: å blottlegge forsvarsløse barn for hele landet.

Jeg hadde håpet at serien ville vise mer av en lærers hverdag med før- og etterarbeid, teamsamarbeid, og praktiske arbeidsdag.

Og hvis dette virkelig er som hverdagen på en typisk Oslo-skole. All ære til dere som holder ut! Jeg kjenner jeg er meget takknemlig for arbeidsplassen min.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:06   #49
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Men hvilken informasjon synes dere var så veldig sensitiv? Det lurer jeg på. Selvfølgelig kom det fram ting som ellers går inn under taushetsplikten, men veldig sensitivt føler jeg ikke at noe særlig av det som kom fram igår var? Ser for meg en rekke andre ting som sikkert kunne vært trukket fram som ville vært adskillig mer følsomt, uten at jeg aner noe spesielt om hvilke problemer og diagnoser som finnes på akkurat denne skolen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:06   #50
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg ser på en måte ikke hvilke "voldsomme" problemer hos barna som ble eksponert her jeg. Det vi så var jo rimelig uskyldige ting. Kanskje er jeg også preget av å være lærer, men at man er litt urolig, kan slite med å komme igang, sloss litt av og til er nå iallfall normalt i den aldersgruppen. At barna leser variabelt i 1. klasse er vel noe alle vet og at man der ikke kan lese er jo ikke "unormalt". At noen barn bør få forsterket norskopplæring er heller ikke noe å være flau over, og den gutten som ble eksponert ift det fremstod jo ellers i et veldig sympatisk lys, rolig og arbeidssom (og så er det selvfølgelig veldig trist at ikke de hadde lærere til å støtte ham. Men det er ingen bombe). Ift minstejenta synes jeg foreløpig konklusjon av typen "sliter antagelig litt med bruk av språk" heller ikke er noe som på noen måte er å eksponere henne i et negativt lys, man hørte jo på foreldrene at her blir det ikke snakket lange og avanserte samtaler på norsk hjemme, så høyst sannsynlig vil vel jenta få sving på sakene med litt ekstra hjelp, selv om det selvsagt er ønskelig at en førsteklassing er sterkere språklig sett, og at det er utfordrende for skolen med mange som trenger ekstra hjelp med norsken - men det er jo en del av skolehverdagen mange steder i landet.

Jeg synes liksom ikke at tingene som ble vist fram var noe voldsomt, sikker på at de kunne ha eksponert andre og mye "verre" diagnoser og problemer, og at de har tenkt bevisst ift dette.

Ved elever som viser så store kontaktproblemer og fysisk utagering blir det da ofte spekulert i hvordan hjemmeforholdene egentlig er. Selv om dette absolutt ikke trenger å ha en sammenheng, så er dette med på å utlevere forsvarsløse unger? Syns du ikke?

Dessuten synes jeg at "man er litt urolig, kan slite med å komme igang, sloss litt av og til" er et understatement av hva det var vi så. Og på min skole er slåssing ikke vanlig nei.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:11   #51
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Ved elever som viser så store kontaktproblemer og fysisk utagering blir det da ofte spekulert i hvordan hjemmeforholdene egentlig er. Selv om dette absolutt ikke trenger å ha en sammenheng, så er dette med på å utlevere forsvarsløse unger? Syns du ikke?

Jeg synes ikke det var snakk om voldsom fysisk utagering her (selv om det selvsagt var litt å jobbe med). Jeg lurte på ingen måte på hjemmeforholdene iallfall.

Angående kontaktproblemer og det som kom fram i programmet, konstaterte jeg at foreldrene snakket dårlig norsk. Hverken mer eller mindre. Samtalen med dem minnet om den jeg har med en haug av foreldrene til mine elever, de forstår lite av hva som blir sagt, iallfall mor, og vil ikke ha tolk. Et veldig vanlig problem i Osloskolen, og sikkert også andre steder.

Det er mulig jeg har blitt litt herdet, selv med begrenset antall år erfaring fra læreryrket, men jeg synes ingen ble stilt i et dårlig lys i programmet. Kunne man ikke vist fram såpass med utfordringer hos barna hadde det ikke blitt noe realistisk program.

Igjen, jeg er selvsagt klar over at ting som ble vist går utover taushetsplikten og forutsetter i mitt svar at NRK har sitt på tørre akkurat der ift foreldre og barn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:13   #52
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Hva var det som var utagerende? Jeg fikk ikke med meg hele programmet, tror jeg, men så en gutt i en sløydsal.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:14   #53
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hva var det som var utagerende? Jeg fikk ikke med meg hele programmet, tror jeg, men så en gutt i en sløydsal.

Det var vel det eneste? Og jeg synes ikke det var utagerende.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:15   #54
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Ikke jeg heller. Har da vært førstehåndsvitne til mye verre. Mye.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:18   #55
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Da tror jeg er herdet desverre, apan. Selv om jeg også har jobbet på "tøffe" skoler tidligere så syns jeg dette var vondt å se. Jeg syns det er forferdelig å utlevere at den og den sliter med det og det fordi dette er med på å stemple dette barnet!

Dessuten var det trist å se den totale mangelen på klasseledelse og mangelen på autoritet hos den nyutdannede, men han er stor nok til å selv vite konsekvensen av å bli fremstilt i et realityserie.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:20   #56
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Det er ikke lett å ha en haug med unger på sløydsalen alene. :til hans forsvar: Spesielt ikke hvis man er ny og ikke enda har fått ungene "under huden".

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:21   #57
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Da tror jeg er herdet desverre, apan. Selv om jeg også har jobbet på "tøffe" skoler tidligere så syns jeg dette var vondt å se. Jeg syns det er forferdelig å utlevere at den og den sliter med det og det fordi dette er med på å stemple dette barnet!

Dessuten var det trist å se den totale mangelen på klasseledelse og den mangelen på autoritet hos den nyutdannede, men han er stor nok til å selv vite konsekvensen av å bli fremstilt i et realityserie.

Jeg synes ingen ble stemplet her, men da er vi bare uenige.

Ang den nye læreren er jeg mer enig, men han må man vel forvente at har klart å reflektere over dette selv, på lik linje med folk som er med i verre reality serier.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:21   #58
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hva var det som var utagerende? Jeg fikk ikke med meg hele programmet, tror jeg, men så en gutt i en sløydsal.

Ja, det var detjeg tenkte på. Jeg synes det blir fremstilt som at denne gutten hadde vært en del utagerende ved andre anledninger også. Har han bedt om å bli fremstilt slik?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:23   #59
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det er ikke lett å ha en haug med unger på sløydsalen alene. :til hans forsvar: Spesielt ikke hvis man er ny og ikke enda har fått ungene "under huden".

Da tror jeg at jeg hadde insett å det å ha sløyd på den måten ikke er spesielt givende for elevene, og funnet på noe annet.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:24   #60
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Jeg gleder meg til episoden der foreldrene til noen av elvene skal søke permisjon for å dra på ferie med dem utenom feriedagene som er satt opp i skoleruten.

Ben "det er visst billigere" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no