Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-09, 20:03   #101
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Er det bare meg eller er det feil når man nå først har vist klassen at også læreren har en strikk-maks-grense, og har kjeftet og tatt av, så ber man klassen om unnskyldning etterpå?

Jeg ser ikke for meg at han stakkaren som var nyutdannet der noensinne kommer til å få til den klassen altså.

Læreren er den voksne og skal ikke miste besinnelsen, sånn egentlig. Derfor synes jeg læreren godt kan si unnskyld. Dette gjelder jo hjemme også. Om 4-åringen tirrer meg så fryktelig at jeg skriker til han, så sier jeg selvfølgelig unnskyld etterpå.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 20:10   #102
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Læreren er den voksne og skal ikke miste besinnelsen, sånn egentlig. Derfor synes jeg læreren godt kan si unnskyld. Dette gjelder jo hjemme også. Om 4-åringen tirrer meg så fryktelig at jeg skriker til han, så sier jeg selvfølgelig unnskyld etterpå.

Men du, skal en lærer skrike til elevene?

  Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 20:12   #103
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det er kjørt for denne læreren i den klassen for å være helt ærlig. Men det er jo fint om jeg tar feil. Absolutt.

  Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 20:14   #104
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Jeg ville ALDRI skrike til en enkeltelev, men det har hendt at jeg har ropt "Nå er det nok" til en hel klasse samtidig som jeg har klasket neven i bordet. Da blir det stille - og jeg kan få formidlet budskapet mitt. Det har imidlertid bare skjedd i situasjoner hvor jeg ikke har fått opparbeidet relasjoner til elevene enda.

Smilefjes: Jeg har aldri opplevd at det er noe problem å få snudd en klasse - hvis jeg bare får tid til å bli kjent med hver enkelt elev. Så at det er kjørt er jeg ikke nødvendigvis enig i. Har vært i den situasjonen flere ganger at jeg har tatt over en "håpløs" klasse, men det har alltid gått seg til. En av gangene måtte det imidlertid til at en elev med meget spesiell atferd (og diagnose) måtte tas ut av klassen for en periode.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 20:22   #105
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Men du, skal en lærer skrike til elevene?

Nei, det er jo derfor jeg skriver det jeg skriver. På den annen side er lærere også mennesker - og gjør man feil, så skjønner jeg ikke at man ikke skal si unnskyld?

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 20:33   #106
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg ser ikke for meg at han stakkaren som var nyutdannet der noensinne kommer til å få til den klassen altså.

Det tviler jeg også på. Dessverre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 20:36   #107
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det tviler jeg også på. Dessverre.

Medmindre man er supermann eller superkvinne da.

  Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 20:40   #108
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Medmindre man er supermann eller superkvinne da.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 11:51   #109
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Jeg tror absolutt det går an å få snudd klassen fra helvete for en med litt peiling. Men han stakkars mannen her virker ikke som om han er rette typen på meg.

Jeg håper jeg tar feil da.

  Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 12:36   #110
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.978
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Sånne klasser går seg til, jeg er akkurat i gang med en langt verre klasse på 8.trinn nå, og vi jobber hardt, men det begynner å gå seg til.

Jeg synes det er rart han ikke får inn mer hjelp fra ledelsen. Hos oss med den nokså kjipe klassen vi holder på med har vi fritt leide til rektor med en del elever som trenger å prates mye med. Problemet er at det ikke er mulig å få pratet skikkelig med elevene underveis, for du har 27 andre elever i tillegg til den eller de som slår seg vrange.

Du trenger noen som kan være der sammen med deg slik at du får ryddet opp i problemene når de oppstår. Jeg synes ledelsen er fraværende i forhold til å gi gode råd.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 15:59   #111
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lærerne - en ny tv-serie i kveld

Enig med Pamina. Ingen umulighet å få en sånn klasse på rett kjøl, men det krever gjerne mer enn en person - i hvert fall når den ene personen er helt fersk og ikke får noen støtte ...

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no