Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Om å være i forkant av begivenhetene

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-06, 10:19   #21
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være i forkant av begivenhetene

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Flylady funket absolutt ikke her. Jeg ble rett og slett stressa vav lle mail og alt annet som skulle gjøres. Mulig fordi hele greia har feil fokus i forhold til meg.

Synes også det høres pesete ut

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 10:36   #22
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å være i forkant av begivenhetene

En del ting lønner det seg for meg å ordne på forhånd eller på salg. Noe av det jeg kommer på i farta som har vært veldig lurt er:
- Salg på Glasmagasinet i Oslo og innkjøp av julegaver i januar. Mye fint i julepynt osv. til halv pris, kjøpte meg de hellige tre konger samtidig som jeg handlet det i gave til andre. Pakket inn gavene med en gang og satte på en liten lapp med hva det var og pris, puttet i gavelageret mitt.
- Boksalg: KJøper inn slagere til barn og voksne til gavelageret.
- Salg på barnetøy i januar: Kjøper inn penkjole til neste jul til datteren min, ny bluse til 17. mai, ny sommerkjole til bursdagen hennes som er i juli.
- Har også kommet over salg på Babyshop der jeg har fått 30% på Reima luer og votter, men husker jammen ikke når på året det var. Muligens juni.

I år har jeg vært gravid og sliten m/eksamen, og forberedelsene har vært preget av dette og mannens hektiske jobbeperiode fram til midten av desember. Vi har likevel fått tid til litt koselige vennebesøk, julebord og slikt. Datteren vår på 3 har vært hos besteforeldre i nærheten, og de har sammen bakt litt kaker og vært på juleverksted. Vi voksne har lest til eksamen og jobbet, og så har vi fått servering av kaffe og julebakst av en svært fornøyd treåring. Til tross for at vi skulle ha ordnet litt mer med oppussing tok vi oss tid til en familietur med juletrehogst, kakao og bål før jul. En flott tur som alle koste seg med selv om det bare tok to-tre timer. Samme dag hadde vi besøk hjemme og flettet julekurver og spiste middag med nær familie. Enkelt og greit.

Vinduene er ikke pusset, det er ikke rundvasket, men gulvene er støvsugd og vi rakk akkurat å pynte med nisser og engler på julaften før gudstjenesten. Helt perfekt for alle tre i huset her!

Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 10:39   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å være i forkant av begivenhetene

Opprinnelig lagt inn av Joma, her.

Jeg bruker Flylady, men mailene dropper jeg.
Fordelen med Flylady er at man i begynnelsen innfører en og en rutine (avventer med å innføre en rutine til den første er gjort så lenge at det er blitt en rutine).
Stress er langt unna Flylady-tankegangen, siden man hele tiden skal tenke "babyskritt" med alt man gjør.

For meg ble selve tankegangen i Flylady feil. Jeg ble stresset av både babystep og hele pakka. For meg har det viktigste vært å starte i en ende og få gang på ting etter eget hode. Da først funger ting hos oss.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-06, 11:23   #24
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om å være i forkant av begivenhetene

Da har vi veldig ulik erfaring med Flylady.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no