Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når vinterdressene blir ødelagt i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-14, 10:48   #61
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når vinterdressene blir ødelagt i barnehagen..

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Hvorfor har jeg jenter som hiver seg på knærne for å skli og teste nye dresser?

Har du tatt kjønnskromosomer? Kan jo være gutter med en reseptordefekt vet du.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 11:13   #62
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når vinterdressene blir ødelagt i barnehagen

I sånt vær som vi har nå (barfrost) har jeg best erfaring med skikkelige bevernylondresser med forsterkning i rumpe og på knær. Den dressen førsteklassingen min bruker i dag har begge brødrene brukt før ham i barnehage. Den er riktignok litt tyngre enn reimadressen, men den er veldig solid og har vært en god investering. Ungene har aldri klaget over komfort i den dressen og de har som sagt også vanlige reimatec å sammenligne med.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 11:14   #63
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når vinterdressene blir ødelagt i barnehagen

Dressene fra AK maskin og Felleskjøpet har vi også ganske god erfaring med i slikt vær, men de har vi bare hatt i litt større størrelser.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 11:26   #64
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når vinterdressene blir ødelagt i barnehagen

Vi pleide å bruke de dyreste, tekniske dressene når det var snø, derfor var de nesten som nye ut når vi arvet dem videre. Dette var også praktisk siden jeg har to tette barn slik at dressene ble brukt i mange år, jeg slapp å kjøpe nye så ofte. I kaldt vær uten snø brukte ungene ofte enten tjukk rimelig dress/todelt og i kaldt og vått vær regntøy. Det er 7-8 år siden de gikk i barnehage. Jeg har aldri kledd dem i dyre klær for så å ikke la dem utfolde seg. Jeg husker spesielt at Lego-dressene var fantastiske, med Skogstad som en god nr. 2. Skogstad hadde avtagbar dress inni dressen.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 13:40   #65
mille mari
Fullverdig medlem
 
mille mari sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2014
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 43
mille mari har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når vinterdressene blir ødelagt i barnehagen

Mange nyttige erfaringer her.
Burde tenkt meg om før jeg sendte med dressene.
Gjør ikke det igjen- for å si det sånn...

mille mari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 13:46   #66
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.688
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når vinterdressene blir ødelagt i barnehagen

Jeg tenker også at det er greit med visse kjøreregler. Jeg er jo ikke for å begrense lek, men synes at lek som innebærere nesten garantert ødelagt utstyr må være greit å begrense. Ikke erstatte, men forventes at det ikke er helt fritt frem. Jeg forventer heller ikke at dressen skal tåle utbredt aking på greiner, stein og grus.

Jeg bruker nå overtrekksbukse (en tynnere med fleece under) og vinterjakke. Blir billigere å evt erstatte enn hel dress.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 14:10   #67
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når vinterdressene blir ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Har du tatt kjønnskromosomer? Kan jo være gutter med en reseptordefekt vet du.

Det skjer noe når dressen kommer på. Da skal det herjes. Det skjer aldri med tyllskjørt og med utslått langt hår. .

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det er noe feil med enten henne eller oppdragelsen din. /

Jeg har jo latt de herje. Tenkte at de vokste det av seg, og at barfrost vintre skulle bli erstattet med snørike. Vi har hatt alvorsprat om å ta vare på ting nå som de er 6 og straks 8 år. Yngste svarer raskt "jada mamma". Eldste har selektiv hørsel og hukommelse.

Vi har klart oss med HH bukser på salg. Og med å reklamere på to heldresser, to selebukser og faktisk to Reflex regndresser med fôr. Det akes på ryggen også, slik at sølevann kommer inn i todelt tøy.

Det er egentlig godt at vi ikke har barnehagebarn lengre. Mindre herjing og færre timer til vask og reparasjon av yttertøy.

Føler med deg HI.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 22:04   #68
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når vinterdressene blir ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg tenker også at det er greit med visse kjøreregler. Jeg er jo ikke for å begrense lek, men synes at lek som innebærere nesten garantert ødelagt utstyr må være greit å begrense. Ikke erstatte, men forventes at det ikke er helt fritt frem. Jeg forventer heller ikke at dressen skal tåle utbredt aking på greiner, stein og grus.

Det gjør jeg, og det har dressene gjort! I bhg tiden til barna bodde vi på vestlandet. Vi hadde jo så og si aldri snø om vinteren så de dyre dressene ble selvsagt brukt hele vinteren. Det var ikke noe jeg tenkte på engang. Det viktigste var at de var varme og tørre. Jeg har aktive barn, men alle dressene kunne selges eller arves videre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 23:00   #69
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når vinterdressene blir ødelagt i barnehagen

Jeg jobber i barnehage, og min tanke er at de klærne som henger i barnas garderobe er der for å brukes. For at barna skal ha det bra, være i aktiv leik og ha en flott utetid. De foreldre som ikke ønsker at klærne skal brukes i leik sier i fra. Barnehageklær og til og fra klær.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 23:02   #70
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når vinterdressene blir ødelagt i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Jeg jobber i barnehage, og min tanke er at de klærne som henger i barnas garderobe er der for å brukes. For at barna skal ha det bra, være i aktiv leik og ha en flott utetid. De foreldre som ikke ønsker at klærne skal brukes i leik sier i fra. Barnehageklær og til og fra klær.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 00:04   #71
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når vinterdressene blir ødelagt i barnehagen

Jeg anbefaler gaffa. Overraskende slitesterkt og til og med vaskemaskinbestandig.

Jeg sender med gammelt, snart for smått, arveklær eller gummiregntøy fram til snøen kommer, men skjønner det ikke nødvendigvis er et alternativ overalt. Klær som er sendt med i barnehagen er for bruk, dersom det ikke skal brukes sendes det ikke med. Såpass tar jeg på min kappe som forelder.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no