Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Seksuell trakassering

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-14, 11:02   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg ville aldri gått i de gatene i USA.

Hva mener du med "de gatene"? Dette var i helt vanlige bygater i USA. Ikke i noen belastede bydeler.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 11:04   #42
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva mener du med "de gatene"? Dette var i helt vanlige bygater i USA. Ikke i noen belastede bydeler.

Hæ? Jeg har bare vært i luksusstrøk på vestkysten, kjørte bil fra sted til sted. Jeg trodde dette var fra downtown.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 11:20   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Hæ? Jeg har bare vært i luksusstrøk på vestkysten, kjørte bil fra sted til sted. Jeg trodde dette var fra downtown.

Det er litt vanskelig å definere downtown i New York, men dette ble altså filmet i helt vanlige strøk på Manhattan.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 11:22   #44
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Hæ? Jeg har bare vært i luksusstrøk på vestkysten, kjørte bil fra sted til sted. Jeg trodde dette var fra downtown.

De gikk på flere steder i New York, og det viste seg å være helt irrelevant hvor de gikk, oppførselen var lik overalt.

Fra nyhetssaken på NRK:

Sitat:

Bliss og Roberts filmet i kjente bydeler som Harlem, Greenwich Village, Soho og på Times Square. Ifølge Bliss var det ikke store variasjoner i mennenes oppførsel i de ulike bydelene.

Opprinnelig lagt inn av Shoshana B. Roberts (damen i filmen)

“I’m harassed when I smile and I’m harassed when I don’t. I’m harassed by white men, black men, latino men,” Roberts noted in a press release accompanying the video. “Not a day goes by when I don’t experience this.”

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 11:24   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Nå tror jeg vel egentlig ikke at dette med kommentarer på gata er veldig vanlig blant norske menn, er det det?

Jeg har opplevd det i Norge, men det har ikke vært nordmenn som har snakket til meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 11:27   #46
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Denne filmen fra et amerikansk nyhetsprogram er også ganske fascinerende. Det er ganske utrolig å høre hva de mannlige programlederne klarer å lire ut av seg:

(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins

Sist redigert av Adrienne : 31-10-14 kl 11:43.
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 11:33   #47
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 11:39   #48
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Og jeg ser ikke bort i fra at jeg (i alle fall da jeg var yngre, nå er det vel heller tvilsomt) sikkert ville ha verdsatt både tilsnakking og rumpeklask og sett det som en kompliment

Nei, det tror jeg virkelig ikke du ville. Jeg kan forstå tankegangen din, for når man ikke får oppmerksomhet tror man gjerne at all oppmerksomhet ville vært kjærkomment. Men det er det ikke, for du merker jo med en gang at det ikke er deg de ser, og det er like sårt som å bli oversett...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 11:57   #49
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Denne filmen fra et amerikansk nyhetsprogram er også ganske fascinerende. Det er ganske utrolig å høre hva de mannlige programlederne klarer å lire ut av seg:

(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

Det der var helt vilt.

Jeg gikk nylig gjennom Times Square sammen med en kollega. Og vi reagerte begge på hvor mye tilsnakk det var. (Den eneste som var gøy var en som kalte meg en white Beyonce. ) En fryktelig ukultur, og det er ganske crowded, så man slipper ikke unna folk heller. Kvinner er fritt vilt. Jeg kan ikke forstå at det ikke er synlig også for Fox, at det er forferdelig respektløst.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 12:07   #50
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Jeg får ikke sett videoklippene på jobb og kan ikke kommentere dem, men lurer på en ting.

Kommentarer på utseende er jo relativt vanlig i USA, også fra vilt fremmede mennesker. "What a fabolus dress, darling!" og "I love that smile of yours" er type kommentarer jeg får fra fremmede og setter pris på. Kan det være at det rett og slett er kultur for å kommentere hverandre mer, og at vi er litt i overkant flinke til å tolke det som blir sagt som negativt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 12:17   #51
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Kunne jo vært interessant å vite om forskjellene er fordi norske menn blir oppdratt annerledes eller om det er fordi det i den norske kulteren ikke er vanlig å snakke til fremmede, slik at menn bare tenker replikkene inni seg, men ikke sier det høyt.

Det er jo en kjent sak at norske menn er ødelagt av feministene og Det norske arbeiderparti.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 12:22   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg får ikke sett videoklippene på jobb og kan ikke kommentere dem, men lurer på en ting.

Kommentarer på utseende er jo relativt vanlig i USA, også fra vilt fremmede mennesker. "What a fabolus dress, darling!" og "I love that smile of yours" er type kommentarer jeg får fra fremmede og setter pris på. Kan det være at det rett og slett er kultur for å kommentere hverandre mer, og at vi er litt i overkant flinke til å tolke det som blir sagt som negativt.

Den første videoen er ho med en amerikansk dame da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 12:23   #53
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Det er vanskelig å definere hvorfor cat calls er kjipt og oppfattes som trakasserende, samtidig som man gjerne setter pris på hyggelige kommentarer fra kjente og ukjente.

En helt-ut-av-det-blå-kommentar fra noen som ser meg rett i øynene og sier, med et oppriktig smil, "så vakkert smil du har!" er noe helt annet enn en som roper "wow, vakker!" etter meg når jeg bare går forbi på gaten, lissom. Begge deler kommentarer fra ukjente som går direkte på utseendet, men konteksten er annerledes.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 12:28   #54
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Det har du helt rett i Maverick. Hvordan ting sies (og kanskje av hvem ) har vel så mye å si som hva som blir sagt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 12:31   #55
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det har du helt rett i Maverick. Hvordan ting sies (og kanskje av hvem ) har vel så mye å si som hva som blir sagt.

Det er jo forskjell på å få et kompliment og å få en vurdering som ikke er bedt om. Og intensjonen med det første er å si noe hyggelig, og intensjonen til det siste er å bekrefte at kvinner er en dings som du har lyst å knulle/være jævlig til i en eller annen blanding og noen ganger samtidig og som du har rett til å oppføre seg som en vil til.

De fleste menn som catcaller liker jo ikke kvinner som mennesker og hadde sannsynlig stemt for et lovforslag som hadde fratatt kvinner myndighet over seg selv.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 12:58   #56
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

De fleste menn som catcaller liker jo ikke kvinner som mennesker og hadde sannsynlig stemt for et lovforslag som hadde fratatt kvinner myndighet over seg selv.

Ok, hvis man bryter dette ned til at disse (åpenbart uhyrlig mange) mennene er dumme og onde. Hvordan få en stopp på det?
Jeg tenker at dersom de er dumme og ikke skjønner hvorfor det oppleves belastende på kvinner så ville informasjon/diskusjon/fokus på tema og oppdragelse være innfallsvinkler. Men dersom man tenker at alle menn som slenger en kommentar har tenkt igjenom hva en slik kommentar betyr for kvinnen, og deretter tatt et bevisst valg på at det ønsker han å bidra med så er det lite håp.

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 13:07   #57
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Jeg synes komplimenter på utseende kan være hyggelig, jeg. Jeg er ikke super nøye på at ingen har noe med hvordan jeg ser ut. Men det er noe med måte, tid, sted og situasjon. Å bli ropt etter på gata har jeg ALDRI noengang opplevd positivt. Det blir veldig påtrengende og objektiviserende. Så jeg kan forstå om du tenker slik, Divine. At det er jo hyggelig å bli sett på som attraktiv, også ifht utseendet. Men dette oppleves ikke som komplimenter, men en invadering nærmest. Også "how are you doing" kan oppleves som dette, man merker hensikten. Det handler ikke om meg, de roper snart det samme til neste kvinne.
s

Jeg opplever det som sagt sjelden i Norge, men opplevde en gang en mann på flytoget, velkledd businessmann som kom bort og lirte av seg:"Når Gud skapte kvinnen, må han ha brukt deg som mal". Og så gikk han bort til de andre mennene i dress igjen. Først ble jeg paff, så begynte jeg å le av dette banale utsagnet og så lurte jeg på om det var et veddemål mellom mennene.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 14:53   #58
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Trettenåringen min forteller meg at hun opplever dette på gaten i Oslo.

På den positive siden har hun guts til å gi dem fingeren. Det hadde jeg ikke hatt da jeg var tretten.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 17:09   #59
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Denne diskusjonen fikk meg til å tenke på dette blogginnlegget, skrevet av en fransk kvinne bosatt i Norge. For jeg tror ikke vi her hjemme klarer helt å sette oss inn i hvor ille det kan være i andre land, for det er tross alt ikke fullt så ille her hjemme, selv om dette også oppleves her. Hvis man går opp over f.eks. Karl Johan er risikoen for å bli overfalt av en strømselger mye større enn å få uønskede kommentarer fra fremmede menn.

Det jeg syns var aller mest interessant med det blogginnlegget var hvordan hun i juni året før i dette blogginnlegget beskrev hvor dårlige norske menn er til å flørte. For meg ser det ut til å være to sider av samme sak. Det er faktisk for mye forlangt å kreve at menn skal være pågående, samtidig som de ikke skal være det. Og da foretrekker jeg virkelig den stille og beskjedne nordiske mannen, selv om det betyr at jeg må være den som er den aktive "sjekkeren".

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 17:24   #60
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Seksuell trakassering

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nok en gang føler jeg at jeg lever i en helt annen verden enn alle dere andre. Jeg har sittet og grublet og tenkt, men kan altså ikke komme på én eneste episode av noe som helst slikt. Jeg prøver hardt å prøve å se på det som noe positivt, men sitter nok en gang igjen med følelsen (dessverre) at jeg er så uattraktiv at jeg ikke engang er verdt slibrine tilrop.

Jeg har ikke fått noen sånne jeg heller, Divine, men jeg velger å tro at jeg ser så vakker og verdig ut at menn beundrer meg på avstand, målløse.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no