Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-07, 18:43   #241
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.886
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Genanse og verdighet, Dag Solstad.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 28-12-07, 21:06   #242
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Nød, Are Kalvø. Jeg ler og ler.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 29-12-07, 13:55   #243
Pipling
Nybegynner
 
Pipling sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 28
Pipling har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Bienenes hemmelige liv av Sue Monk Kidd..
*koser meg med å lese den*

__________________
That's rock'n'roll baby!!
Pipling er ikke aktiv  
Gammel 29-12-07, 14:12   #244
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Shopaholic and baby....kjøpte den den dagen lillebror kom til verden

Macky er ikke aktiv  
Gammel 29-12-07, 14:13   #245
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

"1800 - 1900 : Oppbrudd" bok tre i serien Historien om Europa av Karsten Alnæs.

Jeg er kanskje litt rar som har begynt på bok nr. tre men.. :-)

Har også Drageløperen liggende klar!

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv  
Gammel 29-12-07, 22:22   #246
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.832
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg har akkurat lagt fra meg Luftslottet som sprengtes av Stieg Larsson.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 29-12-07, 22:28   #247
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Nå leser jeg Francis Meyers lidenskap som jeg fikk i julegave.

Den leser jeg og. Den tok seg kraftig opp etter et par kapittel og nå klarer jeg ikke legge den fra meg.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv  
Gammel 30-12-07, 00:34   #248
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har akkurat lagt fra meg Luftslottet som sprengtes av Stieg Larsson.

Åh! Var den bra? Like spennende som toer'n?

 
Gammel 30-12-07, 01:09   #249
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.506
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

"På egne ben" av Magne Skåden. Ikke så spennende og banebrytende som den første boka hans, "Jeg er fri!", hvor han endelig etter 27 år kan kommunisere med omverdenen.
"Det er ingen sammenheng mellom hjerneskade og intelligens", sier han.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 30-12-07, 01:12   #250
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.107
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg leser Livstid av Liza Marklund.

007 er ikke aktiv  
Gammel 30-12-07, 01:24   #251
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.832
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Åh! Var den bra? Like spennende som toer'n?

Bedre!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 30-12-07, 09:47   #252
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Bedre!

Må få tak i den litt brennfort!

 
Gammel 30-12-07, 11:54   #253
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.867
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Må få tak i den litt brennfort!

Du kan få kjøpe min fra Bokklubben til en rimelig pris. Jeg hadde den allerede på svensk, og gikk i avbestillingsfella.

Synes for øvrig også at nummer 3 var bedre enn nummer 2, som ikke imponerte noe særlig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 30-12-07, 12:00   #254
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.838
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg har kommet i gang med The Northern Lights av Phillip Pullman og foreløpig er jeg litt avventende, jeg har ikke blitt grepet ennå.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 30-12-07, 15:58   #255
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.692
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har kommet i gang med The Northern Lights av Phillip Pullman og foreløpig er jeg litt avventende, jeg har ikke blitt grepet ennå.

Jeg har lest den både på norsk og engelsk, liker historien, men det er noe med måten den er skrevet på som ikke fenger.

Selv leser jeg Hässelby.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 30-12-07, 17:14   #256
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg fikk Marisha Pessls "Utvalgte emner i katastrofefysikk" til jul, har lest ett par sider, men ikke særlig fengende ennå. Noen som har lest den?

Ina er ikke aktiv  
Gammel 30-12-07, 17:17   #257
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.157
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Jeg fikk Marisha Pessls "Utvalgte emner i katastrofefysikk" til jul, har lest ett par sider, men ikke særlig fengende ennå. Noen som har lest den?

Jeg holder på med den, og vet at det er flere her som har lest den før.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 30-12-07, 17:23   #258
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg holder på med den, og vet at det er flere her som har lest den før.

Har du kommet langt? Liker du den?

Ina er ikke aktiv  
Gammel 30-12-07, 17:42   #259
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.506
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Ferdig med boka jeg nevnte. Nå skal jeg starte på "Kollektivt selvmord" av Arto Paasilinna.

Ang. Stieg Larsson: Jeg fikk den siste boka hans i bokklubben, og fikk den heldigvis solgt videre til en kollega. Men tror du ikke det dukket opp et nytt eksemplar her på julaften. Fikk bytta den til Opp av sofaen som jeg har tenkt å kjøpe siden det er et lokalt produkt.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 30-12-07, 17:52   #260
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.692
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Jeg fikk Marisha Pessls "Utvalgte emner i katastrofefysikk" til jul, har lest ett par sider, men ikke særlig fengende ennå. Noen som har lest den?

Jeg har lest den, og likte den. Den tok ikke helt av, men underveis er det mange strålende skildringer.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no