Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva er dealen med disse underkjolene?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-10, 10:56   #1
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Hva er dealen med disse underkjolene?

Ja jeg følger ikke heelt med i motebildet men hva er greie med de underkjolene? Når skall man bruke de og hvorfor? De fleste ser jo ut som kjoler/tunicaer i seg selv så hvorfor ha det under noe? Ja sikkert kjempe teit spørsmål men jeg er oppriktig nysjerrig.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 10:57   #2
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Jeg bruker underkjole under litt gjennomsiktige andre kjoler og for å få kjolene til å falle rett ned og ikke henge seg opp i stilongsen. Underkjoler av glatt stoff da.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 11:26   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.418
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Underkjoler er vel strengt tatt ikke en motegreie. Det er praktisk å ha under kjoler så de ikke kryper oppover, eller så man ikke kan se gjennom dem. Mine underkjoler ser ikke ut som noe annet enn underkjoler, men jeg husker at en gang på midten av nittitallet så var det moderne å kun gå i underkjoler, og det gjorde jeg en del.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 11:37   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.867
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Underkjoler er vel strengt tatt ikke en motegreie. Det er praktisk å ha under kjoler så de ikke kryper oppover, eller så man ikke kan se gjennom dem.

Mitt problem er at underkjolen kryper oppover. Hvis jeg ikke passer meg, havner den rundt livet, og jeg får to ting på en gang: gjennomsiktig kjole og bortfall av midje.

Ellers må jeg si at jeg sjelden bruker underkjoler, men hvis jeg gjør det er det enten for at kjolen utenpå skal falle penere/ikke klistre seg til kroppen og/eller for å gjøre kjolen mindre gjennomsiktig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 11:40   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Mitt problem er at underkjolen kryper oppover. Hvis jeg ikke passer meg, havner den rundt livet, og jeg får to ting på en gang: gjennomsiktig kjole og bortfall av midje.

  Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 12:50   #6
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.472
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Hvor kjøper man gode, glatte underkjoler?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 13:57   #7
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Jeg har noen søte underkjoler med fin kant nede som jeg bruker under kjoler som ellers er bittelitt korte. Da stikker underkjolen nedenfor kjolekanten, og jeg slipper å være nervøs for å vise for mye lår.
(Slik bruk av underkjole/skjørt er vel endel av motebildet ...)

Fine underkjoler finner du bla. hos Cream, TiMo, Container, Odd Molly osv. Gode, nøytrale underkjoler finner du bla. hos Triumph og Change.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 14:49   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Fine underkjoler finner du bla. hos Cream, TiMo, Container, Odd Molly osv. Gode, nøytrale underkjoler finner du bla. hos Triumph og Change.



Jeg må ha en underkjole til en kjole jeg kjøpte på Cubus nå, og har sett meg ut to billige på Sparkjøp Orker ikke bruke mye penger på det.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 14:59   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Culture har mange lekre underkjoler til 299.- i bomull med blonder og stasj på.
fler! Culture har også mange fine tights.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 18:50   #10
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg har noen søte underkjoler med fin kant nede som jeg bruker under kjoler som ellers er bittelitt korte. Da stikker underkjolen nedenfor kjolekanten, og jeg slipper å være nervøs for å vise for mye lår.
(Slik bruk av underkjole/skjørt er vel endel av motebildet ...)

Samme her. I tillegg til at jeg misliker kjoler/tunikaer som klatrer. Jeg har et par fra Cream og Odd Molly som jeg er veldig fornøyd med.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 19:06   #11
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Culture har mange lekre underkjoler til 299.- i bomull med blonder og stasj på.
fler! Culture har også mange fine tights.

Hvor finner man dem?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 19:52   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hvor finner man dem?

http://www.karlas.dk/shop/advanced_s...d52851fd790af5



__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 19:55   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.652
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Jeg bruker underkjoler av samme grunn som Canisa. Dessverre har disse underkjolene i bomull en tendens til å krype, så før jeg vet ordet av det er underkjolen kortere enn utenpåkjolen.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 20:27   #14
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.838
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Culture har mange lekre underkjoler til 299.- i bomull med blonder og stasj på.
fler! Culture har også mange fine tights.

Jeg har også en derfra, tror det er litt ull i den også, jeg bruker den under en lintunika, også stikker det da liksom litt blonder nedenfor.....de på jobben har sagt det var fint mange ganger ihvertfall, så jeg velger å tro dem....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 21:32   #15
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Jeg har funnet en butikk rett utenfor byen(ikke så langt fra jobben) som har masse fra Culture. Utrolig mye fint!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 22:30   #16
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Jeg bruker masse underkjoler og -skjørt, alle av glatt stoff. De garanterer gjerne ugjennomsiktighet, jevner ut de verste buler og bobler og får tøyet til å henge penere på kroppen

Faktisk er jeg utrolig fornøyd med underskjørtene fra Lindex. Koster nesten ingenting, har flott fall og er antistatiske på kjøpet.

Odd Molly undertøyet bruker jeg gjerne som "forlenger" til litt for korte kjoler eller tunikaer. Om jeg ikke bruker strømpebukser/tights har jeg gjerne på korte mamelukker også.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 22:38   #17
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.865
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Underkjoler er slikt som jeg for det meste har forbundet med gamle tanter, men nå har jeg visst oppdaget at jeg også kan bruke det. Kjekt hvis kjolestoffet er for gjennomsiktig, hvis kjolen er elektrisk, eller for å se smått anstendig ut i kjoler som eller kanskje er i korteste laget.

Denne er jeg veldig fornøyd med:


Den er kjempefin under denne, som ellers er litt kort på meg:

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 22:17   #18
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Kan man bruke underkjole under omslagskjole?
Har en omslagskjole i tynt stoff som har en tendens til å krype oppover og legge seg på feil steder.. Vurderer underkjole under denne nemlig....

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 22:21   #19
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Underkjoler er vel strengt tatt ikke en motegreie. Det er praktisk å ha under kjoler så de ikke kryper oppover, eller så man ikke kan se gjennom dem. Mine underkjoler ser ikke ut som noe annet enn underkjoler, men jeg husker at en gang på midten av nittitallet så var det moderne å kun gå i underkjoler, og det gjorde jeg en del.

Jeg gikk på byen i nattkjole ...

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 23:22   #20
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er dealen med disse underkjolene?

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Underkjoler er slikt som jeg for det meste har forbundet med gamle tanter, men nå har jeg visst oppdaget at jeg også kan bruke det. Kjekt hvis kjolestoffet er for gjennomsiktig, hvis kjolen er elektrisk, eller for å se smått anstendig ut i kjoler som eller kanskje er i korteste laget.

Denne er jeg veldig fornøyd med:


Den er kjempefin under denne, som ellers er litt kort på meg:


Hvor har du køpt den?
Jeg har en nydelig retrokjole som ville vært perfekt med en slik underkjole med litt fylde i skjørtet, for den rette 50-talls-looken.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no