Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Taxi til Gardermoen - anbefalinger og avbefalinger

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-09, 00:02   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Taxi til Gardermoen - anbefalinger og avbefalinger

Vi skal ut på en lang flytur tidlig på morgenen neste uke, og jeg er lite lysten på å starte dagen med stress på grunn av taxien. Jeg trenger derfor å vite hvilke taxiselskap jeg bør eller ikke bør bruke for å få en best mulig start på reisen. Vi bor i Oslo nord, og skal til Gardermoen. Avreise er klokka fire, så jeg prøver å legge opp til minst mulig pes.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 01:51   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taxi til Gardermoen - anbefalinger og avbefalinger

Min erfaring som er fra Oslo Vest tilsier at Taxi Norge og Taxi 2 har best priser. Taxi Christiania er i hvert fall dyrest.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 09:23   #3
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Taxi til Gardermoen - anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Min erfaring som er fra Oslo Vest tilsier at Taxi Norge og Taxi 2 har best priser. Taxi Christiania er i hvert fall dyrest.

Takk Pelen!

Jeg glemte å si noe viktig: Den må ha barneseter som tilsvarer det man bestiller. Altså når man sier at man må ha med et sete til en baby på fem måneder, så får man faktisk det.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 09:34   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taxi til Gardermoen - anbefalinger og avbefalinger

IOA, jeg tror du bør ta en ringerunde til de ulike taxiselskapene og høre hva fastprisene deres er. Ang. barneseter så kan det være et helvete, taxisjåførene selv vet ofte ikke hva slags sete det er de har, hvilke vektgrupper det gjelder for eller hvordan det monteres.
Min erfaring er at babysete bør man ha selv, de fleste har bare seter for større barn.

Flybussen stopper ikke rett ved dere da? Da må dere ha sette selv der også riktignok, men det er billigere og man vet hva man får.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 09:36   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taxi til Gardermoen - anbefalinger og avbefalinger

Jeg tror ikke jeg ville stolt på at noen hadde sete til en baby på 5 måneder, jeg er enig med Glitter, tror ikke de aner hvilke seter som egner seg for en baby en gang.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 11:50   #6
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taxi til Gardermoen - anbefalinger og avbefalinger

Taxi 2, også med erfaring fra Oslo Vest ...vi bruker kun Taxi 2, både pga pris og at vi trenger to barneseter (det innebærer et babysete ja) - det ordnes veldig greit hver gang! Men det er selvsagt en nødvendighet å spesifisere dette og si at det ikke nytter at det kommer en sjåfør som ikke har peiling.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 11:55   #7
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taxi til Gardermoen - anbefalinger og avbefalinger

Vi har hatt taxi flere ganger til flyplassen. Da har vi sjekket rundt etter hvem som har den rimligste fastprisen, ringt og presisert at vi skulle ha med bilstoler. Det har egentlig gått greit.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 11:58   #8
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Taxi til Gardermoen - anbefalinger og avbefalinger

Det er veldig få taxibiler som har så små barneseter. Anbefaler deg å ta en ringerunde og spør spesifikt om dette og for å sjekke priser. Det kan du jo også gjøre på nettet.
Av selskaper er det disse jeg kommer på i farta:

Oslo Taxi

Taxi 2

Norgestaxi

Nedre Romerike taxi

Jeg vet det er 2 taxiselskaper til i Oslo men det står helt stille for meg hva de heter nå.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 12:30   #9
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taxi til Gardermoen - anbefalinger og avbefalinger

Taxi 2 har best fastpris, mener jeg å huske.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 12:39   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taxi til Gardermoen - anbefalinger og avbefalinger

Ja, jeg tror også at Taxi 2 hadde aller best priser. Jeg har aldri tatt taxi med barn (kun når jeg reiste med jobb) så derfor har jeg ikke noen erfaring på det, men de har vært veldig greie hele tiden.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 22:11   #11
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Taxi til Gardermoen - anbefalinger og avbefalinger

Takk for innspill alle sammen, jeg skal ta en googlerunde nå og sjekke fastpriser.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ang. barneseter så kan det være et helvete, taxisjåførene selv vet ofte ikke hva slags sete det er de har, hvilke vektgrupper det gjelder for eller hvordan det monteres.
Min erfaring er at babysete bør man ha selv, de fleste har bare seter for større barn.

Ok. Jeg prøver meg allikevel, så får vi se. Mannen minnet meg på at vi faktisk har en babybilstol, så i verste fall kan vi jo løpe opp og hente den, og så sette den i oppbevaring på Gardermoen.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Flybussen stopper ikke rett ved dere da? Da må dere ha sette selv der også riktignok, men det er billigere og man vet hva man får.

Den stopper ikke nært nok, ellers hadde det helt klart vært det beste alternativet. Taxi til flybussholdeplassen er ikke veldig fristende det heller, så vi går for det aller enkleste når vi har baby, tidlig morgenavgang og store mengder bagasje.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 00:32   #12
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Taxi til Gardermoen - anbefalinger og avbefalinger

Da har jeg sjekket, og av de jeg fant var det Oslo Taxi som hadde best pris fra her vi bor.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 10:00   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Taxi til Gardermoen - anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Da har jeg sjekket, og av de jeg fant var det Oslo Taxi som hadde best pris fra her vi bor.

Samme erfaringen har jeg, tok Oslo taxi til et sted og Norgestaxi tilbake,
Norgesaxi var betydelig dyrere!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no