Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvor lenge har dere en orkide?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-10, 21:51   #41
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en orkide?

Den som fant på det der med blomster og bier, må ha sett for seg en orkide. For oss som var vant med løvetann ga det lite mening.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 21:55   #42
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en orkide?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Kanskje mannen min smugvanner dem? De jeg har blomstrer alle for n'te gang.

Luftfuktighet i huset har mye å si for hvor mye vann blomsten trenger. Jeg har merket forskjell på fuktige og tørre hus jeg har bodd i. (Har luftfuktighetsmåler.)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Den som fant på det der med blomster og bier, må ha sett for seg en orkide. For oss som var vant med løvetann ga det lite mening.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:37   #43
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en orkide?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Luftfuktighet i huset har mye å si for hvor mye vann blomsten trenger.

Jeg tror også temperaturen der blomsten står spiller en rolle for blomstring. Vi bor i et gammelt trehus med glisne gamle vinduer, og det ser ut til å være perfekt for orkideer.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:45   #44
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en orkide?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg tror også temperaturen der blomsten står spiller en rolle for blomstring. Vi bor i et gammelt trehus med glisne gamle vinduer, og det ser ut til å være perfekt for orkideer.

Ah - der sier du noe. Jeg trodde det ville være døden for mine da jeg flyttet de i kjøkkenvinduet som jeg ofte har åpent for lufting. Men det er kanskje nettopp det som skulle til?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:49   #45
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en orkide?

Jeg har hatt en orkide i flere år som blomstrer om igjen. Jeg har også en orkide som har blomstrert kontinuerlig siden før jul, den er stor og flott. De vannes ved å la dem trekke vann en sjelden gang, når jeg kommer på det.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:51   #46
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en orkide?

Men skal man klippe eller ikke? Og hvor langt ned skal man i så fall klippe? Og når? Når blomstene har falt av, men stilken er fortsatt grønn eller vente til den er vissen?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 22:54   #47
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en orkide?

Den jeg fikk igjen blomst på gammel stilk, klippet jeg til litt under der den hadde visnet av seg selv. De andre har visnet sakte men sikkert helt ned og da fjernet jeg den gamle stilken - og som sagt på en av de kom det opp en helt ny stilk.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 23:42   #48
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en orkide?

Nå har jeg tatt bort alt bark og satt de i en glassvase/krukke med pittelitt vann i. Blomstrer som bare det. Jeg har aldri hatt orkideèr lenge!

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 23:44   #49
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en orkide?

Hm. Googlet litt rundt i sted og leste at orkideer bør stå i gjennomsiktig potte. Det har ingen av våre gjort. Altså, innerpotten er gjennomsiktig, men de sto oppi en keramikk- eller sinkpotte igjen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 23:50   #50
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge har dere en orkide?

Mine står i litt av hvert.

Jeg lar dem stå lyst mens de blomstrer og så får de hvile i TV-stuen. Jeg klipper det som ser dødt ut. Ofte kommer ny stilk på siden.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no