Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når fortelle om halvsøster?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-12, 19:29   #21
Linita
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 4
Linita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Tusen takk for masse fine råd! Jeg har bestemt meg og jeg vil fortelle barna en av dagene, jeg må bare manne meg opp! Mannen min sier jeg må fortelle det da han mener det er unøvendig å si det, men han vil være forbredt på at barna vil stille noen spørsmål etterhvert! Det blir vanskelig å svare på hvorfor de ikke får treffe henne og hvorfor pappaen ikke treffer henne, jeg må ha et svar på de spørsmålene!

Linita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 19:34   #22
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Du kan jo svare at det er det ikke dere som bestemmer. Hun har jo en annen mamma enn deg, og den mammaen må også få lov til å bestemme. De svarene kan dere dessverre ikke gi dem, men de må også få vite at det er ok at de spør selv om de ikke alltid får svar.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 19:35   #23
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Du kan jo svare at det er det ikke dere som bestemmer. Hun har jo en annen mamma enn deg, og den mammaen må også få lov til å bestemme. De svarene kan dere dessverre ikke gi dem, men de må også få vite at det er ok at de spør selv om de ikke alltid får svar.

Altså, en annen mamma som ikke er deg.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 19:44   #24
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Det er flott at du har kommet til den avgjørelsen Linita
Kanskje er det også lurt å si at akkurat nå er det slik at moren hennes ikke ønsker det. Ingen vet hva fremtiden bringer, og kanskje vil det endre seg ettehvert. Da virker du mer positiv og holder døren litt åpen. Om dere skulle få kontakt med storesøster etterhvert, ville det sikkert være fryktelig trist for henne om hun oppfatter at de minste har fått en negativ oppfatning av moren.

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 19:44   #25
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Jo før dere forteller det, jo enklere for ungene å akseptere det.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 19:51   #26
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Opprinnelig lagt inn av tante Veronica, her.

Det er flott at du har kommet til den avgjørelsen Linita
Kanskje er det også lurt å si at akkurat nå er det slik at moren hennes ikke ønsker det. Ingen vet hva fremtiden bringer, og kanskje vil det endre seg ettehvert. Da virker du mer positiv og holder døren litt åpen. Om dere skulle få kontakt med storesøster etterhvert, ville det sikkert være fryktelig trist for henne om hun oppfatter at de minste har fått en negativ oppfatning av moren.

Veldig lurt. Jeg er ikke så gjennomtenkt.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 20:20   #27
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Er det bare jeg som får veldig lyst til å si at mannen din har rettigheter i forhold til denne datteren og datterer har rett til å ha en far? Hva moren mener er egentlig ikke så relevant.......

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland

Sist redigert av Floksa : 25-01-12 kl 20:29.
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 20:24   #28
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Jeg kan jo svare litt fra andre siden, jeg har hele tiden visst at jeg har halvsøsken. Mine halvsøsken fikk det ganske brutalt da deres far døde brått og uventet, og samtidig måtte få informasjon om en halvsøster, i en tid i krise. Jeg mener nok at du gjør det rette med å fortelle om halvsøsken så snart som mulig.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 20:32   #29
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Jeg her helt enig i at dere bør fortelle det så snart som mulig. I tillegg tror jeg at barna vil ta det litt mer ukomplisert enn du muligens ser for deg. Hvis du forteller det og lar det hele være "sånn det er", så er det ganske stor sansynlighet for at barna vil akseptere og ikke gjøre noe store greier ut av dette. Dette relatert til deres alder.

Jeg tror også at det er klokt å velge å snakke litt om denne halvsøsteren sånn innimellom så det på den måten ikke blir noe rart, men bare nettopp "sånn det er".

De spørsmålene du får, finner du svar til i magen din. Vær åpen og ærlig. Det holder i massevis.

Ønsker masse lykke til!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 20:33   #30
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Er det bare jeg som får veldig lyst til å si at mannen din har rettigheter i forhold til denne datteren og datterer har rett til å ha en far? Hva moren mener er egentlig ikke så relevant.......



Ellers er jeg enig med de andre om at dette er noe de bør få vite så fort som mulig.
Ikke sikekrt det blir det store oppstusset som man tror, men spørsmål vil sikkert komme. ENten når de får høre det, eller når de har tenkt litt på det og har noe de lurer på.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 00:24   #31
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når fortelle om halvsøster?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Er det bare jeg som får veldig lyst til å si at mannen din har rettigheter i forhold til denne datteren og datterer har rett til å ha en far? Hva moren mener er egentlig ikke så relevant.......

Nei. Jeg tenkte på det samme.
Og hvis det er sånn at han ønsker å ha kontakt med datteren sin, så må han vel kunne, i verste fall, ta saken til retten?

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no