Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-11, 19:47   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Jeg leste mange tegneserieblader som barn og tidlig i tenårene, og da særlig de som jeg nevnte i overskriften. Girls var det også et som het. Finnes det slike blader fortsatt?


Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 19:51   #2
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Romantikk m.m.

Åh, Starlet!

Nei, jeg har ikke sett noe sånt, men jeg har kanskje ikke lett så veldig. Jeg har funnet heste-blader, da. Men det er ikke så mye tenårings-løøøv med der, da.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 19:57   #3
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Det nærmeste jeg kommer på, er "Julia"

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:01   #4
Trultesnippen
Fersk trulte
 
Trultesnippen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 192
Trultesnippen er litt kul
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Åh, husker de bladene ja!

Nå for tiden har unge jenter noe som heter internett. Og Facebook.

__________________
Trultesnippen og gutta
Trultesnippen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:04   #5
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.838
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Jeg har en eske med Tuppen & Lillemor, Romantikk og Legeromanen på loftet. Får meg ikke til å kaste dem.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:04   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Jammen, jenter trenger jo tegneserier! Internett dekker jo ikke det! :skingrestemme:

Julia har jeg ikke sett, det må jeg sjekke ut.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:05   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Jeg har en eske med Tuppen & Lillemor, Romantikk og Legeromanen på loftet. Får meg ikke til å kaste dem.

Nei, DET må du ikke! Om du skulle ønske å bli kvitt dem må du gi dem til ei bladsjappe. Det er mange som vil kjøpe slike.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:08   #8
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.838
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Nei, DET må du ikke! Om du skulle ønske å bli kvitt dem må du gi dem til ei bladsjappe. Det er mange som vil kjøpe slike.

Jeg skal ikke kaste dem nei, har god plass på loftet.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:08   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Jeg er sikker på at tegningene i Tuppen & Lillemor har vært med på å forme min estetiske sans.

Også husker jeg den forferdelige billedromanen med Muffe & Gækki i Starlet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:09   #10
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Også husker jeg den forferdelige billedromanen med Muffe & Gækki i Starlet.

JA! Hva het de? Creation? (Eller blander jeg nå? )

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:09   #11
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Åh!! :mimre:

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:10   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

JA! Hva het de? Creation? (Eller blander jeg nå? )

Stemmer det. Også hadde de ball-gensere, angoragensere og seilersko.



Og dette driver de med nå:

Sitat:

- Jeg har nok lagd jingler til radiostasjoner i halve Norge, sier Per Kristian.

- Blant annet til «Kjærlighet uten grenser» på P4, fordi jeg tilfeldigvis var samboer med Siv Stubsveen et par år. Hehe.

11 smurfeplater senere tvang øresus musikkmannen over i TV-mediet. I dag er infofilm for stålgrossister like aktuelle oppdrag som rockumentarer for NRK. Geir Olav satser knallhardt på kommers barnemusikk, av typen Barbie og Disney.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:15   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Stemmer det. Også hadde de ball-gensere, angoragensere og seilersko.



Og dette driver de med nå:

Håper ikke de har vært med å forme stilen din

jeg elsket starlet og fant stor glede i å lese spørresidene (spør..husker ikke navnet)

Det var mange spørsmål av typen "kan man bli gravid av å kysse", "kan jeg rulle sammen dopapir og bruke som tampong" etc.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:24   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Håper ikke de har vært med å forme stilen din

Absolutely not. Nei, det var mer sekstitalls-estetikken i Tuppen og LIllemor jeg syns var fantastisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:24   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Absolutely not. Nei, det var mer sekstitalls-estetikken i Tuppen og LIllemor jeg syns var fantastisk.

Ja, jeg forsto det. Jeg pleide å tegne og forsøke å få til bilder i samme tegnestil som seriene.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:26   #16
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Ja det var blader jeg også leste. Det var så morsomt. Sendte også inn historier til Romantikk. Det var knis og røde kinn når de kom på trykk.

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:41   #17
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Jeg leste Starlet og Girls på barne/ungdomsskolen. :mimre: Da jeg ble en 15-16 så kom et blad som het "Vi og gutta" myntet på eldre ungdomsjenter, for der var en del...eh....erotikk i snill form. :Politisk korrekt språk: Sexprat, på godt norsk. Ble hard kost for en del.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...?artid=8486580


Størsta blir 10 i år og leser hesteblader og Topp.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:42   #18
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Jeg var en ivrig leser av Starlet. Endel Romantikk ble vel også lest.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:43   #19
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Det er en en haug med (dårlige) jenteblader i prinsessesjangeren som Prinsesser, Barbie og Hallo Kitty. Wendy Som er en sånn hestejenteblad, og for ikke å glemme Hanna Monthana-bladet. Føttikatta der er mye råsa greier der ute, men fint lite tegneserieblader som er beregnet på unge jenter som er gode.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 20:43   #20
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tegneserier som Tuppen & Lillemor, Starlet, Hjerterevyen m.m.

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Ja det var blader jeg også leste. Det var så morsomt. Sendte også inn historier til Romantikk. Det var knis og røde kinn når de kom på trykk.

Du sendte inn bidrag til "mitt første kyss" uke etter uke?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no