Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-11, 15:12   #41
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Jeg er for gammel til at jeg fikk noe forhold til serien i barndommen - jeg gikk vel på ungdomsskolen da den ble sendt første gang - og er dermed lite sentimental i forhold til den og synes det er helt greit at den ikke blir sendt igjen. Litt kjipt for Dyreparken i Kristiansand, dog. Jeg kan ikke huske at det var noen form for julekalender på TV før det. Var det det?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 15:14   #42
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Greit nok. Men hva har det med skomakergata å gjøre? Jeg ser nemlig at de som oftest komme med det argumentet er de som ønsker å vise sine nostalgitripper til ungene sine. Jeg personlig tror det har mer med det å gjøre, enn raske sceneskift. Det finnes jo nok av moderne programmer som ikke er actionfyllte.

Det har med Skomakergata å gjøre at mange som mener den ikke bør sendes igjen argumenterer med at den ikke er actionfylt og spennende nok. Jeg mener den er helt utmerket som en tv-serie å roe ned med i en hektisk hverdag. Likevel synes jeg ikke de skal sende den igjen, for barna som vokser opp nå har sine egne serier som de vil ha et nostalgisk forhold til.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 15:18   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Jaja, jeg tror fremdeles det er et nostalgitrippargument mer enn noe annet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 15:20   #44
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Jeg er også for gammel til å ha sett serien som barn, og jeg har ikke noe spesielt nostalgisk forhold til den selv om den gikk da de eldste barna var små. Jeg er enig i at den er gått ut på dato, og at det er bedre å vise nyere førjulsserier.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 15:26   #45
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Like greit. Og de kan godt legge Grevinnen og hovmesteren på hylla også.

  Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 15:29   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Vi har den på DVD, kjøpte i fjor. Vi så den litt, men Jul i Svingen fenget mer, samme med Blåfjell.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 15:31   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Like greit. Og de kan godt legge Grevinnen og hovmesteren på hylla også.

Nei, det syns jeg ikke. Den har høyere kunstnerisk verdi, også varer den mye kortere. Hadde Jul i skomakergata vært en film som de sende hvert år på julaften eller noe sånt hadde jeg heller ikke hatt noe problem med den (akkurat som jeg er ganske likegyldig til den teite Askepottfilmen ). Men jeg syns ikke en utdatert produksjon fortjener å ta opp sendeflate hver eneste dag.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 16:26   #48
Morgaine
Aquademiker
 
Morgaine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 278
Morgaine er litt kulMorgaine er litt kul
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Det er vel stort sett voksne som ønsker å få den tilbake. Sist den ble sendt mener jeg å huske at det var snakk om at barna ble svært skuffet.

__________________
05 & 08
Ikke reserver en plass i hjerte ditt til dem som ikke ønsker å være der. De som ønsker å være en del av livet ditt vil gjøre en innsats for å ta del i det.
Morgaine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 16:26   #49
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Hvis de skal sende den igjen, synes jeg de skal sende den etter leggetid som mimreprogram for voksne. Som julekalender for barn er den faktisk ganske dårlig i forhold til det som produseres idag, det så jeg veldig tydelig sist de sendte den.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 16:42   #50
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Jeg synes de skal sende "Vertshuset den Gylne Hale" igjen, jeg.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 16:42   #51
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Jeg synes de skal sende "Vertshuset den Gylne Hale" igjen, jeg.

Å nei, det var virkelig ikke noen højdare.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 16:56   #52
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Å nei, det var virkelig ikke noen højdare.

Siden jeg var syv eller noe da de sendte den, så sitter jeg så klart med et glansbildeminne av den.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 17:04   #53
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Ja, jeg tror de beste julekalenderne er de som går når man er på den alderen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 17:05   #54
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ja, jeg tror de beste julekalenderne er de som går når man er på den alderen.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 17:10   #55
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Jeg har flere hørselshemmede venner som synes de skal sende "Vertshuset den gylne hale". Det er vel den eneste som er laget for hørselshemmede,tror jeg. Selv husker jeg at jeg overhodet ikke falt for den,men jeg var vel voksen da den kom,tror jeg.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 17:12   #56
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Jeg hadde en treåring da den gikk i 1989, og han syntes tegnspråk var skummelt. Vi måtte slå av når det kom nyheter på tegnspråk, og han var også skeptisk innimellom når han så Den gylne hale.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 17:17   #57
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Like greit. Og de kan godt legge Grevinnen og hovmesteren på hylla også.

Ja.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 17:17   #58
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Jeg var 14-15 da den gikk og så på for jeg hadde et crush på han gutten som var med.

De burde lage flere barneprogrammer for hørselshemmede.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 17:19   #59
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det syns jeg ikke. Den har høyere kunstnerisk verdi, også varer den mye kortere.

At den er kort synes jeg ikke er så innmari bra argument for å sende den. Men godt mulig du har et poeng med kunstnerisk verdi, jeg skjønner meg virkelig ikke på sånt. Det innså jeg etter den saken med den møkkete skåla.

  Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 17:21   #60
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Aldri mer "Jul i Skomakergata"

De kan jo ikke slutte å sende Grevinnen og hovmesteren på lille julaften! Det er årets høydare for både ungene og meg,selv om vi kan alt utenat omtrent,og den går jo bare en gang i året,om det ikke er på nyttårsaften også,mener den gikk på svensk tv på nyttårsaften i gamle dager,ihvertfall.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no