Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Symbol for kjønn, kan alle dem?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-12, 22:33   #41
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Jeg bruker de nærmest daglig, så ja, jeg kan forskjellen.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 22:49   #42
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Allmenkunnskap ja.

Det var veldig viktig at vi lærte det i følge læreren på barneskolen.
Husker at kvinnesymbolet ble tolket som speil den gang, husker ikke hva mann sto for, kanskje mest på grunn av jeg laget min egen huskeregel for det.

Uansett, speil?? Og det lærer de fortsatt? Kjenner jeg ble litt satt ut av det.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 22:50   #43
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Ja, det kan jeg så absolutt. Jeg tror ingen som vokste opp på 60- og 70-tallet unngikk det på grunn av symboler som dette:

Jeg lærte det symbolet mange år før jeg skjønte at det var to av dem, og hva de betydde.

Og hadde jeg ikke visst hva som var hva, hadde jeg bare tatt et do. Jeg går mer enn gjerne på herredoen, når det er en enkeltdo og damedoen er opptatt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:12   #44
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Jeg har i juleferien klart å gå inn på tissende mennesker ikke mindre enn 3 ganger, så jeg hadde ikke brydd meg om jeg gikk feil. Hvis man bare driter seg ut mange nok ganger så slutter det å være flaut.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:20   #45
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Jeg sleit med det samme da jeg var på Latter for litt siden. Så det er ikke bare deg det ikke sitter helt på.

Jeg kan de jo, men der og da ble jeg usikker. Lang dag, og nok vin kanskje?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:22   #46
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Vet hva de står for ja, men hadde slitt med å velge rett. Kan da ikke huske at vi lærte dette på ungdomsskolen.
Jaja, nå vet jeg da hvertfall.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:27   #47
lillenøste38
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 192
lillenøste38 er litt kul
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Jepp, de kan jeg...mannen står (har stå) og jenta sitter

lillenøste38 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:29   #48
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Kan disse, ja. Men du er helt sikkert en av mange som blir forvirret, og takket være denne tråden tenker jeg det sitter som spikret fra nå av.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:34   #49
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Jeg trodde pilen på symbolet for mann representerte bevegelse. Fordi det er hannkjønnets celler som er i bevegelse under befruktning. Mens kvinnesymbolet representerer "stedfasthet", fordi eggcellen er i ro.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:37   #50
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Jepp, kan forskjellen

Når bestemor døde i 1983 arvet jeg et smykke i sølv av henne med nettopp dette symbolet

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:45   #51
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Ja, det kan eg.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:49   #52
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Ja, det kan jeg så absolutt. Jeg tror ingen som vokste opp på 60- og 70-tallet unngikk det på grunn av symboler som dette:

Det lærte jeg meg tidlig - har bilde av meg selv i sandkassa med dette symbolet på lua

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:53   #53
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Kan dei.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:57   #54
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Det var da voldsomt til prat om at dette er barnelærdom. Jeg lærte aldri de tegnene på skolen, det er jeg helt sikker på. Ikke tror jeg at jeg noen sinne hørte et ord om hva homofili var heller, når vi nå en gang er inne på kjønn og skole og sånt. Jeg hadde sikkert blitt stående og glane på skiltene litt desperat (iallefall hvis jeg var veldig tissatrengt!) før jeg etter litt om og men hadde husket hva som var hva.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 00:32   #55
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Jammen, det er jo barnelærdom. Om alle husker det er en annen sak. Men mange husker det i alle fall.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 00:36   #56
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Påstår du at jeg lyver, når jeg sier at jeg aldri lærte det på skolen, Tangerine?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 00:39   #57
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Hmm. jeg tror 11 åringen er rimelig stø på - han og hun og mars/venus betydningen av disse symbolene, 7 åringen tror jeg skjønner han/hun betydningen. Og jeg ville blitt overrasket om hun ikke viste det før hun begynte på skolen så JEG mener det er veldig basic allmenkunnskap. Mulig det er litt i mitt nerdeunivers parret med antroposofoppdragelse eller mangel på sådan, at jeg tror at folk kjenner symbolbetydning på planeter i samme grad som tall og bokstaver.

__________________
00 04 10

Sist redigert av era : 08-01-12 kl 01:26.
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 00:45   #58
Morgaine
Aquademiker
 
Morgaine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 278
Morgaine er litt kulMorgaine er litt kul
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Jeg har en slik øredobb som jeg har arvet av min mor født på 60 tallet så jeg kan forskjellen ja

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.


__________________
05 & 08
Ikke reserver en plass i hjerte ditt til dem som ikke ønsker å være der. De som ønsker å være en del av livet ditt vil gjøre en innsats for å ta del i det.
Morgaine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 01:06   #59
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Dette anser jeg som allmennkunnskap.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 03:40   #60
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?

Ja, mannesymbolet har jo "stå"

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no