Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-12, 20:32   #21
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Oslo78 - dette er en sammenfatning av flere forskjellige mennesker, ikke bare egenskapene til ett par feks... Og de er jo ikke alltid like ille, men av og til blir det litt mye mangel på ansvarstakelse for mindre lure valg, og da har man mere lyst til å riste enn å trøste...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:33   #22
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Jeg har vel egentlig ingen som er akkurat slik du beskriver.
Men om jeg hadde det, så ville jeg kanskje praktisert samme bruk av nysgjerrig holdning og spørsmålsformulering som jeg gjør mot mine nåværende pasienter.

Å stille nysgjerrige, tilsynelatende ufarlige spørsmål er ganske avvæpnende og kan få noen til å reflektere. Iblant. For øvrig er jeg ganske god på å stille skumle spørsmål også.
Å endre eller fikse blir jo annerledes og et langt mer umulig prosjekt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:33   #23
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Nei, jeg har ikke slike venner.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:38   #24
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Ja, jo, men de er mest mannen sine venner, selvsagt. Det er spesielt to kamerater av ham jeg får i tankene når jeg leser det HI skriver. Men i følge dem selv har de bare uflaks/blir motarbeidet av ukjente styrker. Det har ingenting med dårlige valg å gjøre.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:39   #25
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Jeg vet hva du snakker om men jeg merker at jo eldre jeg blir og jo travlere livet blir dess mindre tid har jeg til å omgås folk jeg blir gal av.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:41   #26
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Oslo78 - dette er en sammenfatning av flere forskjellige mennesker, ikke bare egenskapene til ett par feks... Og de er jo ikke alltid like ille, men av og til blir det litt mye mangel på ansvarstakelse for mindre lure valg, og da har man mere lyst til å riste enn å trøste...

Ja, hadde jeg hatt venner/bekjente som ikke skjønte at 100000 brukt på ferie ikke kunne brukes på bil etterpå, kunne nok jeg også fått lyst til å riste. Heldigvis har jeg ikke det.

Men jeg syntes bare det var noen dårlige eksempler i oppramsingen din. Jeg arver klær til Storesøster. Stort sett kommer alt fra Lindex, Cubus og HM. Det synes ikke at det er brukt når det kommer til oss, og stort sett synes det ikke at det er brukt når det forlater oss heller. Så at å kjøpe en billig genser alltid er penger ut av vinduet er jeg dypt uenig i.

Og kjefting på barn? Jeg er pedagog, men jeg tillater meg å være litt upedagogisk på hjemmebane innimellom. Det hender jeg kjefter. Det gjorde jeg senest i dag da ungene ikke fant et av DS-spillene sine. Jeg har forklart dem 150 ganger at spillene må opp i posen sin for at de ikke skal bli borte. Når de ikke gidder å gjøre det og spillet blir borte, kjefter jeg. Så ble de litt bleke og leitet bedre på rommet og fant spillet igjen. Og så var vi ferdig med den saken. Jeg nekter å tro at jeg ødelegger barna av den grunn, for jeg kombinerer det med store mengder ros, komplimenter og "dype" samtaler på andre tidspunkter på dagen. Men det er jo ikke sikkert at du får med deg den andre siden av saken, kanskje bare kjeftedelen av en dårlig dag?

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:44   #27
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Hvorfor henger du deg opp i detaljer og bagateller i det HI skriver oslo78? Hun bruker jo bare eksempler men snakker om en type mennesker som ofte ender opp i et uføre av flere av disse tingene. Du slår meg overhode ikke som en person som ville kvalifiseres til å være i nærheten av den "typen" tråden var ment å handle om.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:58   #28
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Hvorfor henger du deg opp i detaljer og bagateller i det HI skriver oslo78? Hun bruker jo bare eksempler men snakker om en type mennesker som ofte ender opp i et uføre av flere av disse tingene. Du slår meg overhode ikke som en person som ville kvalifiseres til å være i nærheten av den "typen" tråden var ment å handle om.

Jeg er overhodet ikke en person som HI snakker om, nei. Jeg er vel heller i overkant økonomisk om det skulle være noe.

Jeg synes bare flere av tingene ikke er noe å henge seg oppi. Jeg skjønner ikke at det går an å ha oversikten over prisen på gensere andre kjøper en gang.

Jeg forstår at det må være irriterende hvis mange venner er av sorten som ikke har økonomisk styring eller styring i det hele tatt. Det var bare eksemplene som ble dratt fra som skulle bevise manglende styring på økonomi og barneoppdragelse, var litt dårlige. Å komme for sent til legetimen og å ikke reparere bilen før den bryter totalt sammen er svært dårlige valg. Å kjøpe en billig genser fra HM kommer liksom ikke i samme kategori hos meg.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 21:01   #29
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Eg har ein venn som stadig rotar det til. Han er no 38 år, men lever framleis som om han var 20 år. Han har stadig nye prosjekter på gang men klarer aldri å fullføre. Han har no begynt på sitt tredje forsøk på å ta ein mastergrad etter å ha gått lei dei to andre gangane. Nytt fag kvar gang. For to år sidan fant han ut at han skulle totalrenovere 2-roms leiligheita si så han reiv ned alle innvendige veggar inn til stenderverket. Så gjekk lufta ut av ballongen, så leiligheita er no ein 1-roms med dassen midt på golvet med eit provisorisk forheng foran.
Han byttar stadig jobb og sjonglerer alltid mellom to-tre jobbar samtidig.
Forhold til damer roter han også alltid til.
I tillegg driv han med ekstremsport og har hatt to veldig alvorlige ulykker der han nesten døde. Likevel fortsetter han med denne sporten.
Eg ristar han ikkje akkurat, men eg prøver å gi råd uten at han har bedt om råd, uten at det ser ut til å hjelpe.
Dei siste åra har eg lurt på om han kan vere bipolar. Av den typen som er mest manisk og ikkje har så mange depressive periodar. Men eg har ikkje turt å nevne det sidan han har litt fordommar mot psykisk sjuke og difor sannsynligvis ville blitt fornærma. Må prøve å finne den riktige måten å ta det opp på. Synd om han fortsetter på denne måten dersom det er mulig å få hjelp!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11

Sist redigert av Simone : 15-01-12 kl 21:10.
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 21:04   #30
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg har ein venn som stadig rotar det til. Han er no 38 år, men lever framleis som om han var 20 år. Han har stadig nye prosjekter på gang men klarer aldri å fullføre. Han har no begynt på sitt tredje forsøk på å ta ein mastergrad etter å ha gått lei dei to andre gangane. Nytt fag kvar gang. For to år sidan fant han ut at han skulle totalrenovere 2-roms leiligheita si så han reiv ned alle innvendige veggar inn til stenderverket. Så gjekk lufta ut av ballongen, så leiligheita er no ein 1-roms med dassen midt på golvet med eit provisorisk forheng foran.
Han byttar stadig jobb og sjonglerer alltid mellom to-tre jobbar samtidig.
Forhold til damer roter han også alltid til.
I tillegg driv han med ekstremsport og har hatt to veldig alvorlige ulykker der han nesten døde. Likevel fortsetter han med denne sporten.
Eg ristar han ikkje akkurat, men eg prøver å gi råd uten at han har bedt om råd, uten at det ser ut til å hjelpe.
Dei siste åra har eg lurt på om han kan vere bipolar. Av den typen som er mest manisk og ikkje har så mange depressive periodar. Men eg har ikkje turt sidan han har litt fordommar mot psykisk sjuke og difor sannsynligvis ville blitt fornærma. Må prøve å finne den riktige måten å ta det opp på. Synd om han fortsetter på denne måten dersom det er mulig å få hjelp!

Dette må være frustrerende å se på! Det kan høres ut som om et eller annet er galt, ja. Det kan umulig være noe morsomt å ha det sånn.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:13   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Jeg har ingen sånne venner som jeg føler for å riste til fornuft. Det har nok sine naturlige årsaker. Jeg er ikke så god på å overse og kanskje ikke så rund i tilbakemeldingene mine heller. Derimot har vi noen slektninger som fungerer etter det prinsippet, og de blir man jo ikke kvitt så lett. Det er sjelden slik at all uflaks rammer bare en familie, så når det skjer kan det være lurt å se litt på de bakenforliggende årsakene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 07:32   #32
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Jeg har nok venner i alle kategorier, fra de ekstremt ryddige på alle områder, til rotehuene. Og er like glad i alle selv om jeg kan ha lyst til å riste både den ene og den andre av og til. Både for å være for ryddige og for å være noen skikkelige rotehuer. Sikkert noen som tenker jeg burde levd mitt liv annerledes også. For ikke snakke om barna mine, at de burde vært annerledes, levd annerledes, utnyttet mulighetene sine bedre. Tror vi mennesker er skapt sånn.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 07:39   #33
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Jeg tipper jeg er et sånt menneske mange ville ønske å filleriste. Jeg for min del savner litt ydmykhet i forhold til at både folk og situasjoner er forskjellige.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 07:51   #34
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Egentlig ikke, siden det sjelden kommer noe positivt ut av det. Spør folk om råd, sier jeg som regel hva jeg mener (pakket pent inn), men siden jeg ikke er i deres sko, blir det vanskelig for meg å fullt ut kunne mene noe om deres livførsel og valg.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 07:58   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Når folk jeg vet er oppegående tar noen helt horrible valg igjen og igjen (sett fra mitt ståsted, selvsagt) kan jeg ha lyst til å filleriste dem og fortelle dem ting de allerede vet. Og da kan vi gjerne ta en diskusjon på det også.

Når den delen av omgangskretsen min som venter på trygda og kjøper alkohol og annen rus for alle penga fortsetter med akkurat det får jeg ikke lyst til å filleriste. Da tar jeg heller en øl med dem og rusler videre.

Selv er jeg ustabil i hvor modent og voksent jeg egentlig oppfører meg, så folk vet ikke helt hva de forventer av meg. Søstra mi er flink til å realitetsorientere meg, men har blitt mer diplomatisk med årene. Før var hun veldig rett fram og veldig dømmende for andres valg.
Jeg tåler å bli ristet.

__________________
~Maybe it's time to heal~

Sist redigert av Kirsebær : 16-01-12 kl 09:07.
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 08:55   #36
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Vi har et par stykker i omgangskretsen som stadig sutrer over penger, ja. I tillegg har de visst litt dårlig korttidshukommelse; den ene presterte å kalle meg bortskjemt (!) da jeg fortalte at vi hadde bestilt oss ferie. Vedkommende har tydelig glemt de 2 ukene på et av de beste all-inclusive-hotellene i Tyrkia, som kostet dem over 50.000,-.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 09:09   #37
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

At folk gjør dumme valg er deres sak. Om de velger å klage til meg får de tåle at jeg sier min ærlige mening i stede for å snakke dem etter munnen. Sutring over selvpåførte problemer har jeg ikke behov for å være søppelbøtte for. Synes det er et greit skille, folk som tar dumme valg kan være gode venner likevel. Folk som klager konstant har jeg større problemer med, de blir ofte alt for selvsentrerte.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 09:22   #38
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Nei. Voksne folk må få styre sine egne liv. Bortsett fra bedrevitere på Internettet, dem kan det være fristende å riste av og til.

Jeg har kontroll på mange områder i livet mitt, men har også sorte hull som godt kunne vært beskrevet i hovedinnlegget - har vi ikke alle det?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 09:33   #39
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Nei. Voksne folk må få styre sine egne liv. Bortsett fra bedrevitere på Internettet, dem kan det være fristende å riste av og til.

Jeg har kontroll på mange områder i livet mitt, men har også sorte hull som godt kunne vært beskrevet i hovedinnlegget - har vi ikke alle det?


Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 09:45   #40
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få du noen sinne lyst til å bare riste folk og be de få livet sitt under kontroll

Jeg blir forresten tilsvarende irritert over alle som påstår at det å reise på dyre ferier eller å kjøpe fancy biler kun handler om prioriteringer.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no