Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Angrerett på leiekontrakt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-12, 11:31   #1
Malin72
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 56
Malin72 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Angrerett på leiekontrakt

Jeg var desperat på jakt etter leilighet da eieren skal selge. Var på en visning og de kom fram med kontrakten etter kort tid. Siden jeg sliter litt på leiemarkedet som alenemor for 3 gutter og for tiden på aap så skrev jeg jo under! Tok ikke sjansen på noe annet da jeg snart må ut fra der jeg bor.

Så ble det noe styr rundt dette med depositumet fordi faren til hun som leier ut sa til meg at det var greit med 20 000 mens hun ville ha 30 000 fordi det står jo i kontrakten. Så sier hun at hun har 3 stykker på lista si som ønsker å leie og har hele summen i depositum. Så hvis jeg får en annen leilighet var det greit. Men hun skulle snakke med faren sin og ringe meg tilbake senere.

I mellomtiden kommer jeg i kontakt med en annen utleier og vi får en god tone Der skal de bare ha 12 000 i depositum og leiligheten er større, finere og ligger bedre til Nå ønsker de å vise meg leiligheten og store sjanser for at jeg kan få en kontrakt der i dag.....så hva gjør jeg?

Siden hun sa at hvis jeg fikk en annen leilighet var det jo greit, men snakket med henne i går før jeg fikk meldingen om den andre leiligheten og da var det plutselig greit med 20 000 i depositum også kunne jeg betale inn litt og litt over tid.....

Vet ikke om hun kommer til å bli skikkelig sinna hvis jeg trekker meg nå og i følge loven har jeg jo ingen rett til det....men håper hun forstår og fritar meg fra kontrakten...

Hva hadde dere gjort hvis dere hadde angret på en leiekontrakt? Prøvd å komme seg ut av det eller leid og gjort det beste ut av det?

Skal snart se på den andre leiligheten og jeg VET den er råflott....sukk!

Ønsk meg lykke til da

Malin72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 11:45   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt..

Jeg ville ringt og spurt. Forklart dem situasjonen og håpet på det beste. Dersom de har sagt til de andre på listen at den er utleid, kan det være vanskelig å få tak i en ny, og du kan da i verste fall bli skyldig husleie.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 11:49   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt..

Lykke til. Jeg er ingen jurist, men vet da at en muntlig avtale er nøyaktig like gyldig og bindende som en skriftlig. (Den er bare mye mer komplisert å bevise...) Hvis hun virkelig sa:

Sitat:

hun har 3 stykker på lista si som ønsker å leie og har hele summen i depositum. Så hvis jeg får en annen leilighet var det greit

så har du jo strengt tatt ditt på det tørre. Si at du ikke har 30000 i depositum, og at når det ble så mye frem og tilbake OG du fikk beskjed om at det var greitt hvis du fant deg noe annet så gjorde du nettopp det.

Det er dog viktig at du ikke plutselig sitter med to kontrakter. Så hvis du virkelig heller vil ha nummer to, så må du be den nye utleieren om å få en time eller sånn på deg for å forsikre deg om at du virkelig kommer ut av den første FØR du skriver under på nummer to. Ellers kan du få store problemer.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 12:05   #4
Malin72
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 56
Malin72 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt

Takk for svar

Jeg skriver ikke under nei før jeg har fått tak i hun andre først og er sikker på at hun godtar at jeg ikke leier hos henne. Men vil at de skal gjøre klar kontrakten slik at jeg ikke står helt på bar bakke Ikke lenge igjen nå før jeg skal ned for å se leiligheten....er spent nå!!! Håper alt ordner seg....

Malin72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 12:11   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt

Lykke til!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 12:24   #6
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.838
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt

Lykke til, håper det ordner seg for deg.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:07   #7
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt

Lykke til, håper du får den leiligheten du ønsker mest!

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:16   #8
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt

Lykke til! Håper du har fått den leiligheten du ønsket deg uten noe styr og mas.
Jeg vet hvor vanskelig det er på leiemarkedet. *par med 2 små + hund*
Vi var også heldige og endte opp med leie av drømmehuset og en drømmeutleier. Håper det samme for deg!!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:22   #9
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt..

Lykke til!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 21:58   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt

Håper det ordnet seg!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 18:57   #11
Malin72
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 56
Malin72 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt

Takk takk alle sammen Alt ordnet seg Og jeg fikk drømmeleiligheten!!! Måtte betale en mnd husleie på den andre leiligheten da, men men....nå kan jeg bo der jeg virkelig ønsker og ikke bare et tak over hodet

Malin72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 19:39   #12
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt

Herlig!

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 19:43   #13
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt

Så utrolig flott! Grattis med leilighet

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 19:44   #14
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt

Så bra, gratulerer.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 19:46   #15
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt

Gratulerer!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 20:14   #16
Malin72
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 56
Malin72 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt

tusen takk alle sammen

Malin72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 20:40   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt

Så flott at det ordnet seg!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 21:03   #18
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.838
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt

Gratulerer med ny leilighet, så bra at det ordnet seg.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 21:36   #19
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt

Gratulerer med ny leilighet

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 21:39   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Angrerett på leiekontrakt

Så flott, gratulerer!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no