Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Må du selv lime på frimerker og legge pakken riktig sted, når du skal sende en pakke?
Ja, det må jeg, på vanlig postkontor 20 13,79%
Nei, det må jeg ikke, på vanlig postkontor 31 21,38%
Ja, det må jeg, i post-i-butikk 12 8,28%
Nei, det må jeg ikke, i post-i-butikk 82 56,55%
Jeg har opplevd begge deler, på vanlig postkontor 27 18,62%
Jeg har opplevd begge deler, i post-i-butikk 13 8,97%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-12, 13:31   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Dette opplevde jeg første gang i går. Ny regel. Man må lime på selv. Postibutikk. Jeg etterlyste slik pute med vann. Det hadde de ikke, så da lite han på for meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:34   #22
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Nei, det må jeg ikke. Post i butikk.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:39   #23
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Tror ikke jeg har satt på frimerker eller lagt den i postluka selv på det jeg vet, verken i post i butikk eller på postkontor.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:51   #24
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Dette opplevde jeg første gang i går. Ny regel. Man må lime på selv. Postibutikk. Jeg etterlyste slik pute med vann. Det hadde de ikke, så da lite han på for meg.

Jeg fikk aller nådigst låne den av henne. Hva skulle hun egentlig med den hun som likevel ikke limte på frimerker?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 13:53   #25
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Hun drikker sikkert av den med sugerør når hun er tørst.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 14:20   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Vi har post i butikk. De har ikke luke, så de både tar i mot pakkene og setter på frimerker. Det er fordi de uansett må veie pakken og sånn. Som celebelen sier, så synes jeg man kan sette på frimerker selv om man kommer med en rekke konvolutter.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 14:42   #27
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Det vanlige på mitt "kontor" er å gjøre det selv. Men om det er lite folk og jeg skal poste en ting, hender det de gjør det for meg.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 14:50   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Postkontoret vi bruker har nettopp blitt ombygget, og mindre. Etter at det skjedde må vi selv putte brev og pakker i luka/legge på bånd, men frimerkene blir fortsatt satt på. Jeg la merke til det i går, for jeg stusset over at damen faktisk slikket på frimerkene. Litt ekkelt syns jeg. Og det kan jo umulig være noe særlig for henne heller, å sitte og slikke på frimerker hele arbeidsdagen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 15:06   #29
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg la merke til det i går, for jeg stusset over at damen faktisk slikket på frimerkene. Litt ekkelt syns jeg. Og det kan jo umulig være noe særlig for henne heller, å sitte og slikke på frimerker hele arbeidsdagen.

Er ikke det direkte livsfarlig, ifølge en Seinfeld-episode? Eller var det kanskje konvoluttene?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 16:15   #30
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Her har vi post i butikk og de bak disken setter på frimerke og legger pakken der de skal ha den.

Samme her. Men her er "der de skal ha den" bak kassa, så jeg kunne ikke ha lagt pakken der selv uansett.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 16:47   #31
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Her har vi post i butikk og de bak disken setter på frimerke og legger pakken der de skal ha den.


Slik er det her også.

Dog oppleve jeg en litt spesiel pakkelevering i dag.
Min mor kom innom etter jobb, fordi pakken til vår yngste datter var levert på skolen der hun jobber. Den var for stor til postkassa vår, og postbudet var redd noen skulle ta den hvis hun la den i og pakken stakk ut.
Hvorfor i all verden leverte ikke postbudet den på postkontoret?
Skolen var jo et logiskt alternativ.


Sist redigert av Kreps-77 : 17-01-12 kl 16:57.
Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 16:55   #32
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Er ikke det direkte livsfarlig, ifølge en Seinfeld-episode? Eller var det kanskje konvoluttene?

Det var konvoluttene som George hadde kjøpt.

Men altså, slikke på frimerkene? Finnes de lengre? Jeg har ikke sett noe annet enn klistremerker på mange år.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 17:25   #33
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Post i butikk. Man bare leverer og betaler, de ordner resten.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 17:32   #34
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Har aldri opplevd det på post i butikk. De veier,setter på frimerke og putter pakken dit den skal.
På postkontoret så setter de på frimerkene,men jeg må selv putte de i luka på andre veggen....

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:08   #35
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Her har vi tre postkontor, og jeg bruker to av dem. På det ene må sånt gjøres selv. På det andre varierer det litt etter hvem man møter på og hvor mye folk det er.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:10   #36
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.

Det var konvoluttene som George hadde kjøpt.

Men altså, slikke på frimerkene? Finnes de lengre? Jeg har ikke sett noe annet enn klistremerker på mange år.

Her har de en sånn der svamsak stående som man stryker frimerkene over.

Sist jeg sendte pakke (for bare et par uker siden) ville ikke frimerkene sitte på, og det var bare såvidt jeg fikk tape for å feste de. For de nektet plent å sitte. Damen var skikkelig sur når jeg spurte om å få tape for å få de til å sitte

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:15   #37
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Her har de en sånn der svamsak stående som man stryker frimerkene over.

Sist jeg sendte pakke (for bare et par uker siden) ville ikke frimerkene sitte på, og det var bare såvidt jeg fikk tape for å feste de. For de nektet plent å sitte. Damen var skikkelig sur når jeg spurte om å få tape for å få de til å sitte


Jeg kan ikke si jeg savner de frimerkene, takker meg til klistremerkefrimerker.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:17   #38
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.


Jeg kan ikke si jeg savner de frimerkene, takker meg til klistremerkefrimerker.

Øhh, klistremerkefrimerker faktisk. Er slik man skriver det, eller frimerkeklistremerker.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:25   #39
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Nå har jeg lest kynnerne i stedenfor kotymen flere ganger altså

Her varierer det, men som regel så setter de på ja.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:31   #40
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Hvordan er kutymen på ditt postkontor?

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.

Øhh, klistremerkefrimerker faktisk. Er slik man skriver det, eller frimerkeklistremerker.

Klistrefrimerker kanskje? Aner ikke egentlig

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no