Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du en merkefreak?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 17:43   #41
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, det er helt sykt. Det du bør gremmes over, er holdningene dine. Ikke klærne noen unger har på seg!

Hva er du gremmes over da? At det er billig? At de har en stil / farger du ikke liker?

Ja jeg kan godt gremmes over min holdning til Spar Kjøp klær,tror kanskje det henger i fra jeg var liten,da var også denne butikken helt ut,skolens "nerder" gikk i Spar Kjøp klær sorry,men sant.For all del,jeg fordømmer ingen,er ikke typen til slikt.Mine unger har også klær fra coop obs,ikke det det dreier seg om.Men Spar Kjøp`s treningsdresser .... de er virkelig grusom.Sorry.

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 17:45   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Ja jeg kan godt gremmes over min holdning til Spar Kjøp klær,tror kanskje det henger i fra jeg var liten,da var også denne butikken helt ut,skolens "nerder" gikk i Spar Kjøp klær sorry,men sant.For all del,jeg fordømmer ingen,er ikke typen til slikt.Mine unger har også klær fra coop obs,ikke det det dreier seg om.Men Spar Kjøp`s treningsdresser .... de er virkelig grusom.Sorry.




Er det mulig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 17:45   #43
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Det er jeg ikke, nei.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 17:47   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Ja jeg kan godt gremmes over min holdning til Spar Kjøp klær,tror kanskje det henger i fra jeg var liten,da var også denne butikken helt ut,skolens "nerder" gikk i Spar Kjøp klær sorry,men sant.For all del,jeg fordømmer ingen,er ikke typen til slikt.Mine unger har også klær fra coop obs,ikke det det dreier seg om.Men Spar Kjøp`s treningsdresser .... de er virkelig grusom.Sorry.

Rett og slett bare fordi de er fra Sparkjøp? Men hvorfor gjør du ikke noe med disse idiotiske holdningene dine når du tross alt er klar over hvor teite de er (siden du selv sier du gremmes over holdningene dine)? Ungene dine bør for god's sake iallfall ikke overta slike holdninger for det er jo slikt som skaper mobbing og motepress.
Forresten så er jeg veldig glad i Sparkjøp når det gjelder barneklær (har feks. kjøpt endel ull der). De har mye kjerringaktig men det har de mange andre steder også.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 17:53   #45
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Sitat:

For all del,jeg fordømmer ingen,er ikke typen til slikt.

Jeg synes du fordømmer ganske mange, jeg.

:tar et vilkårlig Kids-plagg fra skapet og gnir det inn i fjeset på Leandra:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 17:55   #46
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Jeg vurderer pris og kvalitet og handler dermed på HM.
Det kunne aldri falle meg inn å handle klær for merket sin del, men synes det var festlig når Lillesøster hadde en Donna Karan-kjole. Det som gjorde det morsomt var at den kostet 50 kr.

Jeg liker designet til MiniMe, Holly's, Katvig etc. men handler det kun på salg. Da koster det jo gjerne det samme som HM.

Barna vokser ut av klærne lenge før de er slitt.
Guttene kan slite hull på en bukse eller to, men det lappes da.
Vi arver masse og mye av det er fra billigkjedene.

Dresser kjøper jeg fra Reima eller Troll, men helst på salg. Har akkurat kjøpt neste års dress til Lillesøster og todelte dresser til gutta til halvpris

Jeg er på jakt etter ny jakke til Lillesøster, og steiler av priser som hos P&P: 699,-

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 07-03-08 kl 18:25.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 17:57   #47
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Nei, jeg kan virkelig ikke si at jeg er det. Jeg legger en del penger i yttertøy til vinterstid, sko og dresser, men ellers synes jeg kjedebutikkene har helt greie hverdagsklær. Retromoten synes jeg er veldig lite fin og dermed er det lett å styre klar av de fleste merker som nevnes her. Med unntak av Spar Kjøp da. Der finner jeg mye fint faktisk.

Jeg må flire av Leandra, for hennes inngrodde meninger om Spar Kjøp daterer seg sikkert fra langt tilbake, omtrent som min holdning til IKEA. Jeg ble innpodet fra jeg var liten at selv om vi ikke hadde god råd, så var det ikke så dårlig stelt med oss at vi måtte handle på IKEA i hvert fall. Det sitter så dypt i meg at jeg fortsatt fnyser innvendig av alt som har med IKEA å gjøre og så gremmes jeg litt over meg selv samtidig.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:01   #48
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Jeg tror aldri jeg har bestilt gjennom Spar kjøp, men vi har fått noe ull undertøy derfra, og det var deilig! Husker ikke hvilket merke det var.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:02   #49
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg synes du fordømmer ganske mange, jeg.

:tar et vilkårlig Kids-plagg fra skapet og gnir det inn i fjeset på Leandra:

Ser jeg provoserer noen her,men det er greit.
Holdningene mine til Spar Kjøp er det egentlig bare meg som vet om,ja,også dere her på et diskusjonsforum da.Herregud jeg sier vel ikke til ungene mine at jeg har Spar Kjøp fobi.HALLO,lurer på om noen føler seg veldig tråkket på her,for all del gå rundt i Spar Kjøp dressene deres så mye dere vil, jeg trenger vel ikke like dem fordet velSmaken er som baken

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:06   #50
Line
Just me
 
Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 220
Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Jeg legger mye penger i yttertøy/vinterklær til jentene, pga. kvaliteten.
Når det gjelder klær til daglig bruk så har de alt fra billige klær fra h&m til dyrere klær fra DKNY. Kjøper ikke ut fra merker men fra hva jeg liker.

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:06   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Poenget er ikke at du ikke liker det selv, men at du "skuler" på barn som går rundt i klær fra Sparkjøp. Det er en fantastisk ekkel holdning, synes jeg, og jeg grøsser over hele meg av sånt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:11   #52
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Poenget er ikke at du ikke liker det selv, men at du "skuler" på barn som går rundt i klær fra Sparkjøp. Det er en fantastisk ekkel holdning, synes jeg, og jeg grøsser over hele meg av sånt.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:11   #53
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

BARE SÅ DET ER SAGT,JEG SKULER IKKE PÅ BARN MED DE KLÆRNE,ABSOLUTT IKKE.jEG BARE TENKER I MITT STILLE SINN AT FORELDRENE HAR EN SMULE DÅRLIG SMAK.Hverken mer eller mindre.Altså jeg har en venninne som også kler barna sine i disse klærne,for all del helt greit for meg.Men JEG kjøper dem ikke.

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:12   #54
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Er det nå jeg skal begynne å påpeke tegnsetting og sånt noe? :vurderer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:12   #55
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Jaja det om det. Jeg skjønner jo at du tenker "dårlig smak" om du ikke liker utseendet på klærne, men jeg fikk inntrykk av at du ikke likte dem KUN fordi de var fra Sparkjøp, samme hvordan de så ut, og DA skurrer det hos meg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:13   #56
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Nå er det hakket før jeg drar en aC og sier: Kumbjah! (Tror ikke Leandre mente det hun skrev helt boktavelig)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:13   #57
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Er det nå jeg skal begynne å påpeke tegnsetting og sånt noe? :vurderer:

Det synes jeg du skal, FP blir jo ikke det samme uten.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:13   #58
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Poenget er ikke at du ikke liker det selv, men at du "skuler" på barn som går rundt i klær fra Sparkjøp. Det er en fantastisk ekkel holdning, synes jeg, og jeg grøsser over hele meg av sånt.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:14   #59
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

Jeg har startet en trend.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:14   #60
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en merkefreak?

aC: Du får heller si noe om skrivemåten av Kumbajah hos meg. (For den er feil, så mye ser jeg. Men hva er den riktige?)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
merkeklær


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no