Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-11, 16:44   #21
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Jeg er supadupa sart (så sart at jeg må vente med å lese den siste Harry Hole-boka til vi er på ferie, sånn at det er folk rundt meg hele døgnet ), men "The Road" syntes jeg faktisk var mer vakker enn noe annet.

Ellers vil jeg anbefale "Extremely Loud and Incredibly Close" av J. S. Foer. Nydelig bok.

Av amerikansk krim, liker jeg Chelsea Cains bøker om seriemorderen Gretchen Lowell.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 17:07   #22
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det kan være noe! Noen av dem du anbefaler? Bør de leses kronologisk?


Jeg har likt alle. Ville lest dem kronologisk, men de er gode uansett.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 17:09   #23
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

The Help av Kathryn Stockett! Sørstatsroman, fra Mississippi, med handling fra 60-tallet. Jeg likte den veldig godt. Jeg hørte den på lydbok, og det var den godt egnet til, hvor den ble lest med ordentlig sørstatsaksent.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 17:18   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Opprinnelig lagt inn av Pippa, her.

Har du lest noe av Carl Hiaasen? Amerikansk krim-ish. Litt annerledes. Kan absolutt anbefales.

Ikke lest, det må sjekkes ut.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Du vil like Thursday Next, ikke middelalder eller spesielt rare dyr. Veldig underholdende.

Men hvilken tidsepoke likner det mest på da?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Å æsj,
men da var jeg på riktig spor da, tydeligvis

Ja, veldig! Jeg liker godt Ellis sine bøker.

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Kallentofts krimbøker.

Takk, skal sjekkes ut!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Bare en hjemmelaget dodo.



Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg er supadupa sart (så sart at jeg må vente med å lese den siste Harry Hole-boka til vi er på ferie, sånn at det er folk rundt meg hele døgnet ), men "The Road" syntes jeg faktisk var mer vakker enn noe annet.

Jeg er ikke Harry Hole-sart, jeg tålermye blod og gørr, men jeg fikser ikke at barn har det vondt. Da kverner og kverner det inne i hodet mitt, og jeg får katastrofefantasier om mitt eget barn, og plutselig stortuter jeg over ting som ikke har skjedd.

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Ellers vil jeg anbefale "Extremely Loud and Incredibly Close" av J. S. Foer. Nydelig bok.

Av amerikansk krim, liker jeg Chelsea Cains bøker om seriemorderen Gretchen Lowell.

Takk, de skal jeg sjekke ut!

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

The Help av Kathryn Stockett! Sørstatsroman, fra Mississippi, med handling fra 60-tallet. Jeg likte den veldig godt. Jeg hørte den på lydbok, og det var den godt egnet til, hvor den ble lest med ordentlig sørstatsaksent.

Jeg har lest den. Jeg måtte jo seffern det, det er jo fra min by, nesten! Jeg har skrevet litt om den i boktråden her inne. Jeg likte den godt, men syns slutten var for lettvint. Uten at jeg vet hvordan den ellers kunne ha sluttet. Den er filmatisert nå, håper de ikke går het Ya-Ya.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 17:26   #25
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Bøkene om Sookie Stackhouse (Bøkene bak True Blood-serien) er absolutt å anbefale. De er rå, søte, romantiske, spennende, skumle, og har til tider ganske heftige sex-scener.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 18:12   #26
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er ikke Harry Hole-sart, jeg tålermye blod og gørr, men jeg fikser ikke at barn har det vondt. Da kverner og kverner det inne i hodet mitt, og jeg får katastrofefantasier om mitt eget barn, og plutselig stortuter jeg over ting som ikke har skjedd.

Jeg er egentlig veldig sånn barne-sart jeg også, men The Road gikk merkelig nok greit. Det var definitivt den skjøre og evigsterke kjærligheten mellom far og sønn som gjorde mest inntrykk. For meg egnet den grå, kalde, dystre, vâre stemningen seg godt på et iskaldt hotellrom i London i januar, men er kanskje ikke like ideell i sommersola.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 18:47   #27
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Har du lest noe av John Irving? Han skriver fra New England-området. Jeg liker ham veldig godt, og kan anbefale noen enkelte hvis du er interessert.

En bok som egentlig bør hentes frem innimellom er Steinbecks East of Eden. Har du lest den? Den er fra California.

Leser du Patricia Cornwell? Det er krim, mye fra Virginia, og etterhvert i serien er det også en del fra Louisiana (Baton Rouge).

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 18:50   #28
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Jeg er ikke Harry Hole-sart, jeg tålermye blod og gørr, men jeg fikser ikke at barn har det vondt. Da kverner og kverner det inne i hodet mitt, og jeg får katastrofefantasier om mitt eget barn, og plutselig stortuter jeg over ting som ikke har skjedd.

Styr unna Kallentofts Midtvinterblod i så tilfelle. Det var endel stygge scenarier i den. ( Ham kan du igrunnen styre unna helt og holdent, etter min personlige smak, jeg syntes ikke det var spesielt god krim.)

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 18:52   #29
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Thursday Next er i en slags parallell nåtid.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 19:30   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Har du lest noe av John Irving? Han skriver fra New England-området. Jeg liker ham veldig godt, og kan anbefale noen enkelte hvis du er interessert.

En bok som egentlig bør hentes frem innimellom er Steinbecks East of Eden. Har du lest den? Den er fra California.

Leser du Patricia Cornwell? Det er krim, mye fra Virginia, og etterhvert i serien er det også en del fra Louisiana (Baton Rouge).

Steinbeck er god og bør absolutt hentes med jevne mellomrom. Travels with Charley er fin. Kanskje jeg skulle prøve å lese noe av det mer ukjente han har skrevet?

Cornwell leser jeg i perioder. Jeg har vært veldig lei lenge nå, derfor begynte jeg på Karin Slaughter i stedet.

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Styr unna Kallentofts Midtvinterblod i så tilfelle. Det var endel stygge scenarier i den. ( Ham kan du igrunnen styre unna helt og holdent, etter min personlige smak, jeg syntes ikke det var spesielt god krim.)

Notert!

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Thursday Next er i en slags parallell nåtid.

Parallell nåtid er greit. Da blir det vel mer science fiction?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 19:59   #31
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Jeg har sikkert foreslått det før, men jeg liker Slaughter og liker Nesbø og synes både Val McDermid (dog selektiv på hvilke av seriene hennes) og Ian Rankin er i samme sjangeren.

Ganske britiske, da.

Har du lest Helen DeWitt, the Last Samurai? Amerikansk, men egentlig ganske britisk den også.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 20:02   #32
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Carl Hiassen er virkelig undergholdende og morsom krim. Anbefales! Beskriver Floridaområdet på et ytterst fornøyelig vis.

Jeg leser for tiden Australsk krim, Peter Temple, The Broken shore, veldig bra! Anbefales.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 20:26   #33
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Styr unna Kallentofts Midtvinterblod i så tilfelle. Det var endel stygge scenarier i den. ( Ham kan du igrunnen styre unna helt og holdent, etter min personlige smak, jeg syntes ikke det var spesielt god krim.)

Enig, de bøkene er en smule oppstyltet, gitt - kvasipoetiske på en måte som kan bli veldig irriterende i lengden. (Og ja, de er lange.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 20:33   #34
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Enig, de bøkene er en smule oppstyltet, gitt - kvasipoetiske på en måte som kan bli veldig irriterende i lengden. (Og ja, de er lange.)

Jepp!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 20:46   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Rankin har jeg lest endel av, mcDermid kjenner jeg ikke til. Hvilke serier ambefaler du, Shute?

The last samurai virket fin!

Carl Hiassen må jeg sjekke ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 21:02   #36
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Rankin har jeg lest endel av, mcDermid kjenner jeg ikke til. Hvilke serier anbefaler du, Shute?

Den med Carol Jordan/Tony Hill som hovedpersoner. Begynner med the Mermaids Singing, og jeg synes egentlig de tidligste bøkene er de beste av dem.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 21:11   #37
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Parallell nåtid er greit. Da blir det vel mer science fiction?

For meg er sci fi mer sånn Blade Runner-verden. Dette er helt som vår verden, bare ... veldig annerledes.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 21:17   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Candy, har du sett Fringe? Vil du karaterisere det som scifi eller fantasy?

Jeg leste litt om serien på Wikipedia, den virker interessant. Jrg må sjekke om deichmann har den.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 10-06-11 kl 21:23.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 21:28   #39
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Peter Robinson, Inspector Banks-serien. Har akkurat lest ferdig serien og har abstinenser...

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 22:06   #40
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg lese i sommer? Gjerne amerikansk og/eller krim

Opprinnelig lagt inn av Pippa, her.

Har du lest noe av Carl Hiaasen? Amerikansk krim-ish. Litt annerledes. Kan absolutt anbefales.

Alt av Hiaasen er fantastisk!!!! Her har du alt, krim, humor, dagsaktuelle temaer, bisarre personer og god moral. Alt i Floridas natur, fra strand til sump.

Umberto Ecos nyeste roman slippes på norsk 17. Juni ( han som skrev Rosens Navn og Foucaults pendel) den har fått supre kritikker og skal leses!

Tiden Norsk Forlag:
Gravlunden i Praha
I denne sjokkerende, humoristiske og elegante romanen setter Umberto Eco attenhundretallets Europa under lupen. Vi presenteres for en kvinnelig satanist som lider av hysteri, en abbed som blir drept to ganger, kaptein Dreyfus' memorandum til den tyske ambassaden, jesuitter som konspirerer mot frimurere, blodbadene under Pariskommunen, falske notarer, fabrikkerte testamenter, djevelske brorskap og Sions vises protokoller.

I sentrum står dokumentfalskneren og agenten Simonini, som er utvist fra Piemonte og har bosatt seg i Paris. Et langt liv i maktens tjeneste har gjort ham til en velhavende mann som frekventerer Paris’ beste restauranter. Men noe plager ham, og etter å ha møtt Freud (den avskyelige østerrikske legen og jøden Froïd), setter han seg ned for å skrive sitt liv. Og hvilket liv!

Simonini er en glødende antisemitt. Han har bidratt til å velte Napoleon III, og han har forfalsket dokumenter for russerne og jesuittordenen for å legitimere og intensivere jødehatet og jødeforfølgelsen.

Umberto Eco går tilbake til attenhundretallets Europa for å undersøke noen av de mekanismene som førte til de to verdenskrigene. Slik evner forfatteren med Gravlunden i Praha også å si noe om hvem vi er som europeere i dag.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no