Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Uskrevne regler for salg på Finn?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-17, 09:00   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Uskrevne regler for salg på Finn?

Hvordan forholder man seg når mange viser interesse for et objekt man har lagt ut. Hvem får kjøpe? Prisen er fast. Er det førstemann som sier "jeg vil kjøpe"? Er det førstemann som faktisk kommer og henter? Førstemann som vil komme og se? Hjelp! Det hagler inn i innboksen!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 09:06   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Jeg pleier å begynne med førstemann, også sier jeg til resten at jeg gir dem beskjed om vedkommende ikke henter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 09:08   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Den første som melder seg, ja.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 09:08   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Hvis flere er interesserte så gjør jeg det klart at førstemann som henter og betaler, evt betaler for levering, får kjøpe. På grunn av dårlige erfaringer så reserverer jeg kun for folk jeg kjenner.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 09:26   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.974
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Jeg skriver det til og med i annonsen: "Førstemann som overleverer betaling får varen."

Jeg har forsøkt å holde av osv. på finn, men det skaper bare tull.

Så jeg er uenige med de over. På finn holder det ikke å vise interesse og si at du vil ha det. Det er betaling som er utslagsgivende for meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 09:27   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Førstemann som henter og betaler, jeg holder ikke av ting. Jeg opplever til stadighet at folk bare ikke dukker opp, uten å si et ord om at de ikke kommer eller hvorfor, så jeg stoler ikke på noen lenger.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 09:34   #7
Nillenalle
Aktiv
 
Nillenalle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 262
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Førstemann som henter og betaler, jeg holder ikke av ting. Jeg opplever til stadighet at folk bare ikke dukker opp, uten å si et ord om at de ikke kommer eller hvorfor, så jeg stoler ikke på noen lenger.

Word!

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 09:58   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Selger endel jeg også og holder ikke av om det er god respons. Selger til den som kan komme og hente først.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 10:11   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Førstemann som kommer og henter og betaler.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 10:36   #10
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Første som henter eller betaler, tenker jeg er greit. Er så mange useriøse kjøpere der ute. Så holder helst ikke av.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 11:07   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Da har du priset for lavt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 11:41   #12
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Det kan du si . Men det er ikke så lett å sette en pris, og man kan vel ikke endre den etterpå.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 18:35   #13
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Jeg har flere ganger som kjøper i det siste vippset selger hele eller halve summen før jeg henter for å vise at jeg mener alvor så de ikke selger til andre. Hadde nok ikke gjort det med veldig store summer.

Men det kan jo være en løsning at du ber om depositum hvis du skal holde av.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 18:55   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Førstemann som kommer og henter og betaler.

Jepp

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 19:10   #15
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det kan du si . Men det er ikke så lett å sette en pris, og man kan vel ikke endre den etterpå.

Jeg opplevde at selger satt opp prisen fordi det var så mange som ville ha det hun solgte. Jeg innrømmer at jeg mugnet litt siden jeg trodde jeg skulle få billige markiser, men skjønner godt at hun ba om noen ekstra hundrelapper når muligheten bød seg.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 21:56   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Normalt sett førstemann som henter og betaler, men jeg har gjort det annerledes noen ganger.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 22:06   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Jeg opplever stadig pruting og det er greit om det blir handel av det. Det er jo lov å prøve seg.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-17, 23:25   #18
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.777
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Min opplevelse etter mange salg er at folk som er seriøst interessert i å kjøpe, legger seg litt i selen for å få gjennomført kjøpet. De som drar på det, skal ha ekstra bilder osv ender ikke opp med å kjøpe. Jeg har sluttet å sende ekstra bilder, jeg forteller at de er velkomne til å komme og se. Det skiller klinten fra hveten. De som vil kjøpe, ønsker jo å se selv, ikke bilder. Synes også seriøse interessenter er kjappe med å komme kjørende, sende en venn eller tilby depositum for å holde av.

Jeg gir anledning til å komme først etter i hvilken rekkefølge de har meldt seg. Kan akseptere at de kommer dagen etter, men er det senere enn det, sier jeg at jeg gir beskjed hvis den fremdeles ikke er solgt og hentet neste dag. Og nedover lista soleis.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 00:23   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Jeg har fått tilslag, for så å spørre i neste melding når jeg kan hente. Da i mellomtiden, har selger fått en kjøper som har sagt han gir hundre kroner mer og kan hente før, så hun vil presse meg på både hentetid (ville ha meg til å hente kl 10 på en mandag, ca 1 times kjøring fra der jeg bor i stedet for kl 18 på kvelden) og mer penger. Jeg sendte henne en skikkelig sur mail da, rett og slett. Kjøpte ikke av henne.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 00:32   #20
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uskrevne regler for salg på Finn?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Førstemann som henter og betaler, jeg holder ikke av ting. Jeg opplever til stadighet at folk bare ikke dukker opp, uten å si et ord om at de ikke kommer eller hvorfor, så jeg stoler ikke på noen lenger.

Dette.

Samtidig har jeg sagt til nummer to på lista at jeg har en som virker seriøs og som kommer da og da, så jeg forholder meg til det, men gir deg beskjed om dette skulle skjære seg.

Følger vel magefølelsen min jeg, langt på vei.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no