Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mandagsklubben anno 2017

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-17, 23:29   #1
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel ned

Mandagsklubben anno 2017

Noen som ser på? Jeg husker at jeg småhumret litt i hine hårde dager da Otto Jespersen, Thomas Gjertsen og Bjarte Hjelmeland m. fl. var med, men nå er det faktisk en ren lidelse å se på. Riktignok har jeg alltid ment at Else Kåss Furuseth er den mest oppskrytte "komikeren" i landet, men det blir feil å legge all skylda for fiaskoen på henne. Anne Rimmen ser like pinlig ukomfortabel ut i episode 3 som på premieren, og gjestene holder heller ikke særlig høy standard, selv om de (Jon Almås og Leo Ajkic f.eks ) normalt er flinke TV-personligheter som jeg liker. Det kan da vel ikke være meningen at Hans Wilhelm Steinfeldt skal være den morsomste på Mandagsklubben?
(Men når han sier at "det får være grenser for hvor lenge man skal bære havre til en dau merr" og Else Kåss, dessverre i fullt alvor, spør "Hva betyr det? " vet jeg ikke om jeg skal grine eller le.)
Har jeg begynt å bli gammal og sur, eller har jeg et poeng når jeg hevder at norsk humor var bedre for 10 år siden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 23:49   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Jeg så i akkurat 3 minutter ca før jeg skiftet kanal. Ikke som i gode gamle dager. :knirk:

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-17, 23:51   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Jeg så premieren denne gangen og det holdt for å si det sånn.
Gamle for 10 år siden så jeg alltid. :knirk:

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 00:04   #4
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Mye knirking her.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 00:08   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Det blir for enkelt og plumpt. Puteflau humor ala Kåss Furuset har aldri fenget. Det hjelper ikke at uskyldsrene Rimmen sitter i midten, hun blir bare malplassert.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 00:49   #6
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mye knirking her.

Mye gamliser her nå.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 06:41   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Jeg har ikke giddet å se på, nettopp fordi jeg antar det er sånn. Livet er for kort.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 09:53   #8
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Det ER så dårlig!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 09:59   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Det kunne vært bra nå også, men med andre folk. Disse fungerer ikke.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 10:13   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Likte ikke forrige runde (og følte meg som den eneste i landet), heller ikke torsdagsklubben, og liker heller ikke denne. Det har aldri vært, og kommer nok aldri til å bli min form for humor.

Jeg har rett og slett aldri hatt sansen for Thomas Gjertsen eller Silje Stang. Otto Jespersen har jeg såvidt ledd av noen få ganger, men da har det vært i andre sammenhenger. Else Koss Furuseth er ikke et fnugg bedre, jeg har ikke likt noen av humorprogrammene hun har hatt før, så det hadde forundret meg stort om jeg skulle like dette.

Siden jeg var ekstremt forutinntatt, både på grunn av min manglende sans for konseptet forrige gang, og på grunn av hva jeg synes om (i alle fall den ene) programlederen, var det nesten ikke noe poeng å se på i det hele tatt, men jeg hadde det på ei lita stund, for ordens skyld, før jeg konkluderte med at fordommene mine ble bekreftet, og byttet kanal. De får ikke flere sjanser. :surpomp:

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 28-03-17 kl 11:26.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 11:23   #11
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.006
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Jeg har ikke humor, har jeg innsett. Hvertfall ikke norsk TV-underholdningshumor.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 11:26   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg har ikke humor, har jeg innsett. Hvertfall ikke norsk TV-underholdningshumor.

Ikke jeg heller. Snart er QI det eneste jeg ler av på TV.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 11:31   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.862
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har ikke giddet å se på, nettopp fordi jeg antar det er sånn. Livet er for kort.

Jepp, enig i det. Beskrivelsene her bidrar ikke til noe ønske om å bruke fem minutter av livet til å se programmet. Å bruke femten minutter til å lese om det her på FP er selvsagt mye mer verdifull tidsbruk.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 11:33   #14
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ikke jeg heller. Snart er QI det eneste jeg ler av på TV.

Graham Norton show kan være morsomt, avhengig av gjester så klart. Men jeg ler ikke mye av norsk humor jeg heller.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 11:35   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Graham Norton show kan være morsomt, avhengig av gjester så klart. Men jeg ler ikke mye av norsk humor jeg heller.

Ja, og det.

Rompe, bløtkake i fjeset, voksne som oppfører seg som barn, og utdriting av andre (særlig når man sparker nedover) blir aldri morsomt for meg. Jeg er visst bare for voksen og kjedelig.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 11:36   #16
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.862
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ikke jeg heller. Snart er QI det eneste jeg ler av på TV.

QI, hva er QI? Hvorfor vet ikke jeg hva det er?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 11:39   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

QI, hva er QI? Hvorfor vet ikke jeg hva det er?

Panelshow på BBC, med Stephen Fry som vert. Varierende gjester fra gang til gang (mye de samme som går igjen da), men Alan Davis er fast gjest.
Tror "Brille" liksom skal være en norsk variant dette, men faller totalt igjennom (trenger jeg å nevne at jeg aldri har hatt helt sansen for Bård Tufte Johansen og Harald Eia heller? )

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 11:39   #18
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

QI, hva er QI? Hvorfor vet ikke jeg hva det er?

Går på BBC Brit med Stephen Fry som programleder.
Har du sett norske Brille? Det er en dårlig kopi av QI.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 11:42   #19
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Brille er da et helt OK program. Nå synes jeg dere er sure.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 11:45   #20
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mandagsklubben anno 2017

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Brille er da et helt OK program. Nå synes jeg dere er sure.

Det er nettopp det du sa, det er helt OK. Men sammenlignet med QI faller det totalt igjennom, siden QI er så utrolig mye bedre (altså i mine øyne, sikkert mange som ikke deler den humoren også). Både programlederne og gjestene der er mye morsommere, fantastiske kommentarer innimellom.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no