Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Narkotikatest av ungdom

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-17, 19:24   #1
Catrine37
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2017
Innlegg: 5
Catrine37 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Narkotikatest av ungdom

Hei.
Er det noen her som har erfaring med narkotikatest av ungdom.
Datteren vår ble tatt av politiet for hasjrøyking for en tid tilbake. Hun sier hun bare har gjort det et par ganger og at hun har sluttet helt nå. Vi vet lite om vennene hennes og vi opplever henne som veldig hemmelighetsfull, så klarer ikke helt å stole på henne.
Jeg har kjøpt inn et par hasjtester nå og tilbudt henne å teste seg. Dette vil hun ikke gjøre. Hun mener vi ikke stoler på henne (noe som egentlig stemmer), men det hjelper ikke akkuratt at hun ikke ønsker å bevise sin uskyld.

Så mitt spørsmål er om noen av der har erfaring med narkotikatesting av egne barn.


Sist redigert av torsk : 13-04-17 kl 20:04. Årsak: Fjernet reklamelink
Catrine37 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 19:36   #2
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

Så bra at datteren deres har foreldre med erfaring med tester! Ja, for det var vel du som i februar kunne lenke til noen alkoholtester du hadde så god erfaring med?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 19:43   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

Jeg hadde kontaktet helsesøster og bedt om info om ruskontrakt.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 19:52   #4
Catrine37
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2017
Innlegg: 5
Catrine37 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Så bra at datteren deres har foreldre med erfaring med tester! Ja, for det var vel du som i februar kunne lenke til noen alkoholtester du hadde så god erfaring med?

Stemmer det. Jeg liker å ta en promilletest før jeg kjører bil om jeg har drukket kvelden før. Men det var ikke temaet for tråden.

Catrine37 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 19:53   #5
Catrine37
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2017
Innlegg: 5
Catrine37 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg hadde kontaktet helsesøster og bedt om info om ruskontrakt.

Takk for konstruktiv tilbakemelding.
Jeg har vurdert dette, og snakket med henne om dette. Hun ønsker på ingen måte å samarbeide rundt dette. Og hun ønsker ikke ta tester hjemme. Så da har vi bare hennes ord om at hun ikke bruker hasj.

Catrine37 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 20:00   #6
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

Reklamerer du egentlig for hjemmetester?
Jeg ville kontaktet ruskontakt i kommunen og fastlegen. I en periode hadde jeg krevd testing på legekontoret etter avtale med legen.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 20:05   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg hadde kontaktet helsesøster og bedt om info om ruskontrakt.

Dette er noe helsesøstre ofte gjør. Eventuelt at man har en kontrakt med politiet som gjør det der.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 20:16   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

Huff, så leit.
Kan jo skjønne at ungdommen ikke vil ta en sånn test hjemme.
Gutten her er rene englebarnet når det gjelder festing og flying ute, enn så lenge, men om han hadde vært på det kjøret så hadde vi nok presset på det vi kunne med å ha kontroll på narkotikainntak altså.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 20:39   #9
Catrine37
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2017
Innlegg: 5
Catrine37 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Dette er noe helsesøstre ofte gjør. Eventuelt at man har en kontrakt med politiet som gjør det der.

Ja jeg vet politiet gjør dette. En slik kontrakt er noe hun absolutt ikke ønsker. Heller ikke hos helsesøster, helsestasjon eller fastlege. Da vil hun heller teste seg hjemme (vil egentlig ikke dette heller).

Jeg vet en venninne av henne har testet seg hjemme. Har pratet med foreldrene hennes om dette. Vi kommer ikke til å presse henne til å teste seg. Det får bli opp til henne om hun vil bevise hun er rusfri. Men sånn ting er nå så kan jeg ikke stole på henne.

Catrine37 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 20:51   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

De elevene jeg har visst om som har gått på ruskontrakt har ikke akkurat gjort det av fri vilje. Men de har selvsagt gått med på det på en eller annen måte. Men da er det ikke foreldrene som har bestemt de, men politiet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 21:54   #11
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

Det der er ikke noe jeg ville håndtert hjemme. Hva skal konsekvensen bli hvis hun ikke tester reint hjemme? Er det ikke greit med en eller annen oppfølging ifbm testing?
Jeg hadde tatt kontakt med politiets forebyggende enhet, helsestasjon for ungdom og fastlege.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-17, 23:17   #12
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

Hvor gammel er hun?

Jeg hadde forlangt testing av mine gutter dersom jeg var mistenksom. 16-åringen hadde ikke hatt noe valg, og 18-åringen får værsågod gjøre som vi sier så lenge han bor hjemme.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 04:30   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

Misbruk av tillit medfører tap av tillit, det er helt naturlig. Om barnet mitt demonstrerer at det ikke kan stoles på angående et eller annet, så, vel, da stoler man ikke på det, med de konsekvensene det får (i vårt tilfelle: mer kontroll på skjermbruk, fordi det åpenbart ble FOR fristende å baaaare sjekke litt til).

Så enten testing, eller ingen (eller så få som man får til) muligheter til å ruse seg (altså ikke fester, overnatting hos venner, sene kvelder ute, etc.).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 17:00   #14
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

Jeg trodde politiet forebyggende elle utekontakt fulgte opp mindreårigr som blir tatt i forbindelse med hasj/narkotika. Det har blitt gjort i de tilfellene jeg har hørt om. Er ikke det vanlig?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 17:02   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg trodde politiet forebyggende elle utekontakt fulgte opp mindreårigr som blir tatt i forbindelse med hasj/narkotika. Det har blitt gjort i de tilfellene jeg har hørt om. Er ikke det vanlig?

Ja det trodde jeg og. Jeg skjønner ikke helt dette. Hvis hun er mindreårig som er blitt tatt med hasj/brukt hasj så skal man da bli fulgt opp?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 17:08   #16
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg trodde politiet forebyggende elle utekontakt fulgte opp mindreårigr som blir tatt i forbindelse med hasj/narkotika. Det har blitt gjort i de tilfellene jeg har hørt om. Er ikke det vanlig?

Jo, det er vanlig. Det tilbys ofte ruskontrakt i bytte mot å slippe å få det på rullebladet for eksempel. Ingen av de kontraktene jeg vet om har vært særlig 'frivillig' inngått av ungdommen, men det virker ofte.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 17:25   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

Jeg ville ikke bedrevet hjemmetesting.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 17:37   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

Hva er egentlig validiteten på slike hjemmetester?
Jeg kjenner jeg er skeptisk, og tenker at jeg ville tatt kontakt med profesjonelle om vi havner i en slik situasjon.
Jeg skjønner ikke helt hva det skulle hjelpe å teste (og kjefte) hjemme, det må være bedre å få ruskontrakt og/eller oppfølging av folk som vet hva de driver med.
Jeg leste om et prosjekt, i Bergen, der de gikk aktivt inn og ut på byen og hentet hjem ungene og tjohei - de hadde veldig gode resultater. Jeg har allerede bestemt meg for å ringe dem om jeg trenger hjelp noen gang. (Forutsatt at jeg husker hva det var, da. Men det går fint - jeg kjenner folk som jobber i den bransjen.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 19:57   #19
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg trodde politiet forebyggende elle utekontakt fulgte opp mindreårigr som blir tatt i forbindelse med hasj/narkotika. Det har blitt gjort i de tilfellene jeg har hørt om. Er ikke det vanlig?

De gjør unntak for mindreårige hvis mødre selger hjemmetester.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-17, 21:35   #20
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Narkotikatest av ungdom

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

De gjør unntak for mindreårige hvis mødre selger hjemmetester.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no