Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-08, 12:38   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg har fire stjerner, ett i hvert stuevindu. Også har jeg to like i hvert av vinduene på kjøkkenet (7-armede). Jeg har en sånn greie med at det må være likt i hvert vindu. Jeg kan ikke ha en adventsstake i et vindu, og ikke i det ved siden av.

Hvor avhengig er du av symmetri når du innreder heimen? (eller i andre sitasjoner?)

Jeg er veldig mot symmetri i innredning, nemlig. F.eks bilde med lys på hver side, blomst i midten på bordet og en lysestake på bordet skjer aldri.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 12:39   #2
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Veldig lite opptatt av symmetri. Da jeg var lita var noe av det morsomste jeg visste (ok, en mild overdrivelse, men dog) å legge alle duker midt på bordet, og sette lysestaken eller blomstervasen midt på den. Mora mi frika ut hver gang.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 12:41   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Jeg er lite avhengig av symetri. Egentlig ikke avhengig i det hele tatt når det gjelder innredning. Jeg tenker mer linjer, spenning, tekstur og fargevalg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 12:42   #4
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Finnes ikke opptatt av det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 12:44   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Jeg er håpløst opptatt av symmetri. Jeg har tre stuevinduer med tre like lamper i og de må stå nøyaktig på samme sted. Jeg har ikke brudebildet med lampe på hver side da, så ille er jeg ikke. Jeg liker dog ikke hus som har asymmetrisk fasade.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 12:45   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.857
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Innerst inne er jeg det vel litt. Men i praksis er det ikke mulig å gjennomføre.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 12:45   #7
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Litt men ikke veldig. Bare ting er fint å se på så er ikke symmetrien så nøye, men jeg har jo duken midt på bordet og gjerne noe på midten og noe lavere på hver side. Så litt opptatt av det er jeg.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 12:48   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er håpløst opptatt av symmetri. Jeg har tre stuevinduer med tre like lamper i og de må stå nøyaktig på samme sted. Jeg har ikke brudebildet med lampe på hver side da, så ille er jeg ikke. Jeg liker dog ikke hus som har asymmetrisk fasade.

Du ville ikke likt mitt hus. Det er veldig asymetrisk. Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 12:55   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Du ville ikke likt mitt hus. Det er veldig asymetrisk. Knis.

Ikke vårt heller.

  Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 12:56   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Det kommer jo litt an på. Noen steder ser det finest ut med symmetri, andre steder ikke. Jeg synes det er penest med to adventsstaker ved siden av hverandre om man har to vinduer uten mellomrom, men er vinduene litt lenger fra hverandre blir det annerledes.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 15:52   #11
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Blomsten/lys kan da ikke stå midt på duken midt på bordet?? :angst:

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 15:55   #12
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Jeg er overhodet ikke opptatt av at ting skal være symmetrisk. Snarere tvert imot. Kanskje det er en enten-eller greie, enten vil man ha alt symmetrisk, eller helst ikke?

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 15:59   #13
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Jeg er nok veldig symmetrisk, ja..

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 16:06   #14
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Ikke så veldig tror jeg?
Jeg har løper midt på bordet, men er det en brikke kan den godt ligge på siden, og jeg har aldri noe pynt midt på bordet. Lysestake og plante står alltid på enden.

  Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 16:48   #15
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Fins ikke opptatt av det, her er alt hummer og kanari og det glade vanvidd.

Men jeg har en ting med rette linjer på f.eks fliser og spottere i taket som er etter hverandre, der må det være rett.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 17:22   #16
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Jeg er ikke veldig opptatt av det, men enkelte plasser må det jo være symetri for at det skal bli pent
F.eks. så har jeg en lampe i hvert stuevindu, og de må henge likt.. Samme når jeg henger opp bilder, de må ha samme høyde

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 17:39   #17
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Balansert, ja. Symmetrisk, nei. Ærlig: Rot på alle kanter.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 02:04   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Nei ikke egentlig. Men jeg er også opptatt av at det ikke skal se rotete og tilfeldig ut.. så det er en balansegang. Jeg har to like stjerner i stua, i de to vinduene som er rett ved siden av hverandre, ellers er ingenting symmetrisk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 04:39   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

Alt med måte. Symmetri der det ser best ut, gyllent snitt der det ser best ut og tilfeldig kaos der det ser best ut.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 07:25   #20
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra julestjernetråden. - Er du opptatt av at ting skal være symmetrisk?

I teorien er jeg nok litt symmetrisk av meg, men i praksis er det så rotete at jeg fortrenger det.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no