Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvit saus fra pose?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-07, 08:52   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvit saus fra pose?

Hvem kjøper hvit saus på pose? Hvorfor får de solgt det?
Har ikke folk mel, melk og smør/margarin i hus?
Ja det undrer jeg meg over i dag.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 08:54   #2
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Dette har jeg undret meg over noen ganger også...

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 08:57   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Jeg tror jeg kan tenke meg et par stykker som kan finne på å kjøpe det.

Enda en saustråd/Toropose-tråd?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 08:57   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.838
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Dæven, jeg skvatt når jeg så tråden.
Jeg antar at de som velger å kjøpe hvit saus på pose ikke gidder å sette seg inn i hvor enkelt det er å lage selv.

Selv jeg, som var 19 år og aldri hadde satt mine bein på et kjøkken, lagde hvit saus til han som nå er mannen min.
Han ble visst imponert.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 08:58   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.856
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Finnes det virkelig? Jeg trodde det var tull jeg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 09:06   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.472
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Hvem kjøper hvit saus på pose? Hvorfor får de solgt det?
Har ikke folk mel, melk og smør/margarin i hus?
Ja det undrer jeg meg over i dag.

Det tror jeg har med manglende kunnskap å gjøre. En/to generasjoner med posekjøkken hjemme, kombinert med nedprioritert heimkunnskap på skolen gjør at mange vokser opp uten å kunne koke poteter, lage hvit saus eller pannekakerøre.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 09:08   #7
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Det tror jeg har med manglende kunnskap å gjøre. En/to generasjoner med posekjøkken hjemme, kombinert med nedprioritert heimkunnskap på skolen gjør at mange vokser opp uten å kunne koke poteter, lage hvit saus eller pannekakerøre.

Og det er virkelig tragisk!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 09:10   #8
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Jeg ante heller ikke at det fantes.
:grøss:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 09:11   #9
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Jeg...gjorde

Inntil jeg fant en oppskrift fra Mim(?).

Mamma har enten laget hvis saus fra pose, eller brukt meljevning. Jeg synes den jevninga (mel og vann i en kopp, rør glatt med skje og ha oppi kjelen med melk) var så tungvin så pose ble mye greiere.

Men jeg har fått en åpenbaring nå, altså! Nå er det takk og farvel til hvit saus på pose (og sikkert også andre posesauser også - etter å sett tråden om sauser )

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 09:13   #10
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Jeg kan lage, men velger noen ganger posevarianten. Hvorfor, vet jeg ikke, for jeg lager verdens beste hvitsaus, med finhakket vårløk i...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 09:17   #11
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.472
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Det tror jeg har med manglende kunnskap å gjøre. En/to generasjoner med posekjøkken hjemme, kombinert med nedprioritert heimkunnskap på skolen gjør at mange vokser opp uten å kunne koke poteter, lage hvit saus eller pannekakerøre.

Næringsmiddelindustrien vet selvsagt å sko seg på dette svarte hullet i folks matbevissthet.

Og folk er jammen dumme - jeg holdt på å dåne da jeg for noen år siden så Møllerens bollemix i Remahyllen, greit nok det, men ved siden av bollemixpakken stod en annen pakke, nemlig en skillingsbollemix ... Selvsagt med akkurat samme innhold; kanel, sukker og smør måtte man holde selv!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 09:20   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

sambo gjør!!!!! Og hvit saus med smør lager jeg ikke. Kun med meljevning. Olg det gidder ikke han. Det er visstnok lettere å kjøpe toro mener han.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 09:55   #13
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Hvit saus fra pose smaker hai.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 10:14   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg tror jeg kan tenke meg et par stykker som kan finne på å kjøpe det.

Så det kan du?!

Ærlig talt, til og med jeg kan lage hvit saus fra bunnen av.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 10:39   #15
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.579
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Vi kjøpte en stor pose, fordi den var plassert sammen med de andre sausene i allergimathylla. Vi kunne spart oss de pengene.

Jeg er så diplomatisk i dag - jeg var ikke med i butikken engang.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 13:57   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.252
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Jeg var sikkert nærmere 30 år før jeg fant ut hvor enkelt det var. Mamma tok seg aldri bryet med å lære oss sånt, og det var ikke før jeg selv tok initiativ til å lære å lage mat at jeg fikk det med meg.

:ærlig:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:00   #17
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.796
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg var sikkert nærmere 30 år før jeg fant ut hvor enkelt det var. Mamma tok seg aldri bryet med å lære oss sånt, og det var ikke før jeg selv tok initiativ til å lære å lage mat at jeg fikk det med meg.

:ærlig:

Jeg kan signere dette.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:08   #18
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Det har jeg da alltid laget fra bunnen av.
Visste ikke engang at det gikk ann å kjøpe hvit saus i pose.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:13   #19
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Dette er en dum tråd. La nå folk få velge å bruke pose om de ønsker det? Er det noe å stille seg så jævlig kritisk til da?

Jeg har aldri smakt det for jeg synes det er veldig lettvindt å lage selv.
Men hver med sitt.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 14:19   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit saus fra pose?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

jeg holdt på å dåne da jeg for noen år siden så Møllerens bollemix i Remahyllen, greit nok det, men ved siden av bollemixpakken stod en annen pakke, nemlig en skillingsbollemix ... Selvsagt med akkurat samme innhold; kanel, sukker og smør måtte man holde selv!


Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no