Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skikkelig trehjulssykkel

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-07, 17:22   #1
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.562
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skikkelig trehjulssykkel

Ener´n trenger trehjulssykkel til våren, og da skal han få en skikkelig holdbar en. Er det noen her inne som vet hvor/om man får kjøpt slike som blir brukt i barnehager? Ellers så kunne jeg gjerne tenke meg en sånn som jeg hadde da jeg var liten. Hva het den nå igjen... Lemus eller no´? Er de fremdeles å få kjøpt?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 17:25   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.733
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel

De selger vanlige DBS (tror) jeg på OBS! Det er sånne med tippeplan osv.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 17:25   #3
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.476
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel

Riktige leker selger trehjulsykler til barnehager. Ellers har du den klassiske fra DBS.

Vi kjøpte denne til Junior i fjor sommer (1,5 år)

http://www.puky.de/homepage/produkte...eder/index.htm

Veldig praktisk med skyvestang når vi skulle noe lengre enn ut i hagen

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 17:30   #4
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.562
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel

Takk for svar!

Martis: han fikk en lignende til ettårsdagen sin, men på den ble hjulene fort dårlige (noe plastgreier). Har deres holdt bra? Skyvestangen er super ja, men om vi får tak i en slik "barnehagesykkel" så tåler den fint at en voksen står bakpå og dytter (noe jeg faktisk synes er mindre strevsomt... )

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 17:30   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.733
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel

Bambo Tippo heter de:


Bildet er lånt fra go'boken sine sider.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 17:34   #6
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.476
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Takk for svar!

Martis: han fikk en lignende til ettårsdagen sin, men på den ble hjulene fort dårlige (noe plastgreier). Har deres holdt bra? Skyvestangen er super ja, men om vi får tak i en slik "barnehagesykkel" så tåler den fint at en voksen står bakpå og dytter (noe jeg faktisk synes er mindre strevsomt... )

Hjulene på denne er i plast, men jeg syns de minner om barnevognhjul... De er iallefall ikke slitt etter ganske mye bruk ute i fjor og den er i daglig bruke inne når i vinter Junior begynner endelig å skjønne hvordan han skal bruke pedalene

Jeg tror du har rett ifht de barnehagesyklene, men blir ikke de store for en toåring å lære å sykle på?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 18:09   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel

Oliver har en slik DBS etter Ine, som alle de tre andre har brukt
Den sykkelen er nå 18 år og akkurat like fin
Utrolig kvalitet

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 18:12   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel

Jeg har ikke gitt trehjulsykker til Iben, beste valget jeg noensinne har gjort. På bilen hun har fått så kommer hun seg rundt selv og velter ikke.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 19:55   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 29.290
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel

Sett den fra Giant? Den er helt rå!

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 23-02-07 kl 20:10.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 20:00   #10
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.562
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg tror du har rett ifht de barnehagesyklene, men blir ikke de store for en toåring å lære å sykle på?

Den minste varianten vil være perfekt til sommeren, tror jeg. Han rekker neesten frem til pedalene nå.

Angelique: jeg heller en del mot DBS. Nabojenta har også en slik en - etter moren sin. Skulle ønske mamma og pappa hadde tatt vare på min sykkel. :nostalgisk:

Lille*My: Giant? Bilde?

Tipper forøvrig at jenta til Sitron er rimelig rå der hun cruiser rundt i egen bil.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 20:02   #11
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.562
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.


Se det var sykkelen sin, det.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 20:09   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 29.290
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Lille*My: Giant? Bilde?

Lagt inn nå

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 20:16   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.567
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Lagt inn nå

Åååå! De syklene var nydelige!

Også ser de litt prakriske ut i forhold til utforming også.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 20:22   #14
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.749
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel


min gutt skal hvertfall få DBS sin Bambo sykkel når han blir stor (først må han jo bli født)

hadde denne selv men etter min lillebror hadde brukt den en stund knakk gaffelen. da var den 14 år gammel og hadde stått ute og rusata i alle år..

veldig praktisk og grei form på. kan jo og reguleres en del i høyde på sete.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 20:35   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.975
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel

Vi har hatt en nesten lik DBS sin. Men heter STIGA. Solid og stødig.
Ang sånn skyvestang så borret gubben hull i tippen og festet anordningen til stangen der. Så vi dyttet storebror med den. Ble jo et hutt i tippen når vi flyttet over til tohjulingen da....

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:43   #16
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel

Storebror fikk en DBS da han var 2,5 år, og den bor hos oss enda. Prinsessa har brukt den, og snuppa tok den i bruk i sommer men da var hun litt kort i beina. Til sommeren suser hun nok avgårde!

Alle ungene har hatt sparkebil, og "jøjje meg" for en fart de får. Spesielt når de er ca. 2, for da har de akkurat passe lange bein!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:59   #17
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel

Alle ungene her har fått ny trehjulssykkel i gave, men den som eldstejenta fikk da hun var 1 år er faktisk den eneste som har overlevd, det er en DBS sykkel. og alle 3 guttene har også brukt den

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:21   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.162
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Poden fikk denne i sommer. Jeg hadde akkurat lik når jeg var liten, og den overlevde meg og halvannen bror. Bror nr 2 kastet den ned betongtrappene hjemme hver dag, og det tok naturlig nok knekken på den.
Genialt med lasteplanet, som også kan taes av.
Man får kjøpt styrestag på f.eks. G-sport som kan monteres på denne og stort sett det meste av sykler.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:28   #19
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Man får kjøpt styrestag på f.eks. G-sport som kan monteres på denne og stort sett det meste av sykler.

Aha!! Supert! Lille fikk denne til jul, i rødt. Jeg liker best de gamle klassiske
Det er en DBS, men det står ikke på den foran, sånn som på bildene lenger oppe her.

OG det eneste vi savner, er en stang, men nå fant vi jo ut at vi kan kjøpe det utenom

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 10:06   #20
Azina
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 8
Azina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skikkelig trehjulssykkel

Vi har nettopp kjøpt denne fra puky på www.sprell.no

Er kjempefornøyd så langt. Veldig greit å kunne skyve den med den stanga og så kan fremhjulet settes i fri slik at pedalene ikke går rundt mens jeg skyver den.

Azina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no