Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-20, 16:19   #61
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.038
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Har gått i vanlige klær til nå, men vurderer å hive meg på #pillowchallenge og kjøre den stilen en stund.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 16:19   #62
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Jeg vurderte forresten å ta på suffragette-antrekket mitt på møtene den første uka. Både hatten og banneret med «Votes for women» er synlig i bokhylla bak meg uansett, så kan like gjerne ta den helt ut, liksom.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 17:00   #63
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Selvfølgelig, og tiaraen.

Jeg fant ikke tiaraen, så den ga jeg nok bort for noen år siden. Jeg er redd ballkjolen ikke lenger passer, med mindre jeg finner korsettet. Helten får oppgaven med å hente ballkjolen ned fra loftet når han logger av jobben.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 17:10   #64
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Jeg kler meg som jeg pleier på jobben, dvs jeans og halvpene overdeler, type genser, jakker eller skjorter. Bluser bruker jeg aldri lenger på jobb. Sminke brukte jeg sist for fire år siden. Jeg kunne ikke tenke meg å bruke joggebukse o.l. når jeg jobber, det har jeg erfaring for at senker min arbeidslyst og/eller effektivitet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 17:13   #65
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Jeg har på ordentlige klær når jeg skal på jobb selv om jeg skifter til jobbklær når jeg kommer dit siden jeg jobber i helsevesenet.
Hjemme blir det fort treningstights og en eller annen treningstopp type langermet eller ulltrøye. Jeg mener, jeg lever stort sett som en toppidrettsutøver for tida siden dagene stort sett går med til run - eat - sleep - repeat, og da bør jeg vel kle meg som en også?!?
Sminke bruker jeg hver dag, også de dagene der jeg kun er ute av huset når jeg løper. Kan ikke løpe uten sminke, vel?!?

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 17:19   #66
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Før denne tråden hadde jeg faktisk glemt at sminke er en "obligatorisk" greie for mange kvinner. (Sminker meg kun til fest selv, og har ikke møtt folk på evigheter...)

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 18:33   #67
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Jeg eier ikke en eneste ballkjole.
Jeg er jo litt fysisk på jobb og litt hjemmekontor, og for meg som aldri har på annen sminke enn muligens litt maskara til hverdags, har nå på full sparkel hver gang jeg skal ut fra hjemmet. Det er min måte å føle meg litt freshere på.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 18:39   #68
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.792
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Kosebukse og Kari Traa ull hver eneste dag. Skifter til ordentlige klær bare når jeg må på butikken. Vurderer å bytte ut ulla med et par kule hettegensere da. Ikke sminker jeg meg heller. Men dusjer og ordner meg og skifter og vasker klær ofte, så jeg føler ikke at jeg er ustelt på tross av habitten.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 19:06   #69
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Sminke, hår og smykker er som vanlig, dusjer hver morgen og har vanlige rutiner på hudpleie etc. Kler meg ikke fullt så mye opp som til fysisk oppmøte på jobb, men har jeans, genser og gjerne et skjerf. Har videomøter stadig vekk både ad hoc og avtalt. Trives best med å se ut ca. som vanlig, og føler meg mer i jobb-modus når jeg er litt oppkledd/-sminket.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 20:26   #70
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Fikk bittelitt lyst til å stille på seksjonsmøte i brudekjole.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 20:53   #71
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Jeg går i ulltøy. Trer en turbukse utenpå når jeg skal på tur. Skal jeg på butikken tar jeg enten på en jeans eller turbukse utenpå ullstilongsen. :rema1000: Jeg har 1-3 videomøter om dagen. Men ingen kunder, bare kollegaer. Så jeg ække så nøye på det kjenner jeg. Jeg orker jo ikke å fryse heller. Bor i gammelt og luftig hus.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 21:10   #72
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Eg sminka meg i går når eg skulle til kjæresten. Det var litt koselig. Lenge sidan sist. Elevane må tåle meg uten sminke og med markant ettervekst. Men eg har olabukse og greie gensere på meg, går i det samme som eg hadde gått på jobb i ellers.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 21:37   #73
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.



Jeg tror ikke vi har boa. Jeg kan lime en, har sikkert noe fjær. Vi har en prinsessekjole. Kanskje jeg får presset den på, ingen ser jo bak uansett.

Funker pillowchallenge funker kjole som ikke kan lukkes bak, helt klart!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 21:40   #74
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Jeg veksler mellom en dongribukse og ei myk, svart bukse som manne påstår er en form for treningsbukse, jeg fastslo var en finfin kosebukse, men altså likevel har jeg vist meg offentlig i de også så det er het greit. Jeg eier ellers bare dongribukser, så det var greit å variere litt med denne når jeg likevel er hjemme.

Videomøter har vi ikke, noen skypemøter, men med stillbilde som er tatt på jobb, video har jeg ikke og det er like greit.

Mannen sitter jevnlig i møter med video og kan observers i shorts eller treningsjoggekosebukse, og skjorte jevnt og trutt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 21:50   #75
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Jeg har på kosebukse (div. typer svarte, myke med strikk i livet og vide bein), som jeg aldri hadde brukt på kontoret og litt pene overdeler. Sminker meg og har håret i strikk. Så, ser ganske vanlig ut på video, men litt mer casual for de som ser hele meg.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 21:51   #76
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Fikk bittelitt lyst til å stille på seksjonsmøte i brudekjole.

Jeg fikk lyst til å legge inn «dresskode: galla» på innkallingen til seksjonsmøte på fredag. I hvert fall et par av kollegene hadde fulgt oppfordringen. Vi prates på videokonferanse annenhver dag, og normalt sett er det mye hettegensere (og det er det SVÆRT få som bruker på kontoret).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 21:53   #77
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Nei, men hver åttende dag får jeg lov å være tilstede fysisk på jobb. Da har jeg kjole, sminke og ørepynt. Av og til også sko med hæler!

Vanlige hjemmekontordager har jeg behagelig halvpent tøy, men sjelden kjole (de henger seg så lett opp i ting når jeg har pausene mine i hagen). Sminke dropper jeg de fleste hjemmekontordager. Det er kun kollegaer og barn og ungdom jeg snakker med på Teams. Andre møter gjøres på telefon. I morgen skal jeg vitne i retten -heldigvis ikke med video.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 22:26   #78
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Kosebukse hver dag,men pene overdeler på grunn av mange videomøter. Jeg stellerhåret, men har ikke sminket meg på en måned!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-20, 22:47   #79
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

Jeg har ikke brukt kjole eller høye hæler siden lockdown. Og jeg som alltid går i kjole, når henger de urørt i skapet.
Stort sett går jeg i treningstøy eller turtøy. Dusjer og ordner hår som vanlig, men har droppet hverdagssminken og bruker kun mascara. Jeg ser kanskje ut som en friskus, men føler meg som et dass. Ingen ballkjole i verden kan endre på det.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 07:30   #80
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tar du på deg ballkjolen for å gå ut med søpla?

I dag får jeg besøk av en montør, så nå har jeg både dusjet og sminket meg. Må bare huske å pusse tennene eter frokost, så er jeg klar!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no