Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Skrur du av antennen når du har bilen i maskinvask?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-13, 10:01   #21
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrur du av antennen når du har bilen i maskinvask?

Takk for svar, alle sammen! Jeg spurte her, fordi det sto ingenting i bilmanualen - og en ting er hva stasjonens råd er, noe annet hva folk faktisk gjør...

Legger særlig merke til Hyacinth-mannens interessante faktum, at ellers stopper maskinen..

Har nå fått skrudd ut antennen, så får jeg kjøre rundt uten til jeg finner en vaskehall med passe kø. Takk for hjelpen, alle!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 13:55   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrur du av antennen når du har bilen i maskinvask?

Jeg har integrert antenne nå; en sånn liten, tykk sak som bare så vidt stikker opp i skiboksen, men de som kunne skrus av, pleide jeg å ta av. Lykke til.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 11:03   #23
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skrur du av antennen når du har bilen i maskinvask?

Vi skrur den ikke helt av, men legger den ned.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 11:07   #24
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrur du av antennen når du har bilen i maskinvask?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, ellers stopper maskinen, sier mannen.

Min forskning (n=1) fredag som var viser at selv om antennen var avskrudd, stoppet maskinen allikevel Nesten en halvtime satt jeg der, alene i stupmørket, før de fikk tvunget opp dørene på hallen. Jeg svuppet bilen ut mellom de 4 voksne mennene som stod og holdt døra oppe, og dør smalt tungt igjen bak meg.

Selve maskingreia sperret dørene på bilen foran mens jeg sto der inne, men jeg hadde sikkert kommet meg ut bak hvis jeg hadde prøvd hardt nok, tross barnesikring (åpnet gjennom vinduene).
Men som ting var ble jeg sittende der og vente da, men ringte inn og for å høre hva som hadde skjedd da - strømbrudd. Jeg kunne sikkert hatt bilen i gang, men var usikker på eksos og sånn inne i en lukket hall. Og kunne sikkert hatt lyset på men var redd for batteriet. Jaja.

Så du kan si til han at maskinen kan stoppe uansett

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 17:18   #25
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skrur du av antennen når du har bilen i maskinvask?

Nei, vasker alltid bilen hjemme for hånd
Vet om flere som har fått antennen revet av bilen i maskiner. Så ja, det kan være smart å skru disse av

Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 17:31   #26
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrur du av antennen når du har bilen i maskinvask?

Antenne? Har bilen vår det? Det har jeg aldri lagt merke til, men det betyr egentlig ikke stort, det kan godt hende den har det. Eller så hadde den det helt til jeg ødela alt i vaskehallen, alt er mulig.
Jeg har ihvertfall ikke skrudd av noe som helst.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 18:02   #27
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skrur du av antennen når du har bilen i maskinvask?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Antenne? Har bilen vår det? Det har jeg aldri lagt merke til, men det betyr egentlig ikke stort, det kan godt hende den har det. Eller så hadde den det helt til jeg ødela alt i vaskehallen, alt er mulig.
Jeg har ihvertfall ikke skrudd av noe som helst.

Er blitt færre og færre som har det. I en del tilfeller har biler uten integrert navigasjon ikke ekstern antenne, mens de med navigasjon har en liten en. I andre tilfeller blir det ekstern antenne pga. det er en rimeligere løsning - og teoretisk også en løsning som gir bedre forhold, men det ser ikke like bra ut...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no