Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Paradise hotel

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-09, 17:59   #21
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paradise hotel

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Håper det dritet der snart er ferdig så kanskje litt mer viktige nyheter slipper fram hos nettavisene VG og Dagbladet.

That'll be the day.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 18:05   #22
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Paradise hotel

Det er et søppelprogram!

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 19:36   #23
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paradise hotel

Så godt det er å se flere tv-snerper her inne. Jeg kan ikke skjønne at Paradise hotel kan appellere til et eneste menneske med vettet nogenlunde i behold. Kanskje jeg har hatt for stor tro på menneskeheten, for det ser jo søren meg ut til at drøssevis av mennesker ser på, og virkelig lar seg engasjere av dette mølet. En kan jo ikke åpne en avis uten at siste nytt fra hotellet er slått stort opp. Til og med vår bittelille lokalavis klarte å gjøre det til en helsides nyhet at "paradise-jentene" skulle komme til byen vår. -Da var vi i hvert fall advart, tenkte jeg, og slengte ut noen inderlige gloser om horeri og prostitusjon på tv. Nei, slike programmer vekker bare snerpa i meg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 19:59   #24
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paradise hotel

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

banana; du kan da ikke å ha unngått å se det dumme, såpeglatte fjeset til denne Paradise-Petter, som figurerer i alle landets tabloider? Som regel med et hevet champagneglass

Det sier kanskje litt om hvor ofte jeg leser disse avisene. Første gang jeg hørte (om) han var på radioen for et par morgener siden. Han sa bl.a. at han ikke var flau, at han var seg selv i programmet. Det var tilfeldig at jeg sveipet innom programmet en av kveldene, kanskje samme kveld. Før det har jeg sikkert hørt tittelen på programmet, men det er alt. Jeg har virkelig gått glipp av en begivenhet her, skjønner jeg.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 23:57   #25
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paradise hotel

Jeg var så "heldig" å få se deler av en episode på et foreldremøte om mobbing("Bitching"), hvor de viste en del av den mobbingen som foregår der inne. Jeg vred meg i stolen og ble helt flau av å se det! Og så sier min sidemann, som også er en mamma i klassen, at hun er hekta og ser på hver episode. Da visste jeg ikke hva jeg skulle si gitt. Deg om det tenkte jeg!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 00:23   #26
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paradise hotel

Jeg har fått med meg Petter og håper for guds skyld at han ikke er representativ for hvordan unge menn snakker.
Kebab-Lene orker jeg ikke å utbrodere engang.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 04:03   #27
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Paradise hotel

Så en halv episode for å få med meg hva all oppmerksomheten skyldes, og det var fyll, sprengkåte gutter og jentesex på direkten.

Så får vi se om ikke denne type Reality-utviklingen bare øker...
Uroes over hva dagens barn sitter og sluker rått - og "lærer".
De får fort forbilder særlig via media, og mange purunge tror dessverre at når man får kjæreste - f.eks som 12-åring - skal man også ha sex.

For et par år siden så jeg en dokumentar fra Nederland der det har vært stor fokus på å forebygge lite gjennomtenkte handlinger (spontan sex, forsøke rus/alkohol o.l) for å beholde sin integritet og egenverd. Det går bl.a ut på å lære de unge å si tydelig fra (eks. øve på å si NEI!), med oppfølgning over 2 år:

"Se til Nederland!
Man kan sikkert lære noe av land der ratene for tenåringssvangerskap har gått ned som følge av organisert innsats. Nederland har eksempelvis gjort noe som monner. Vellykkede forebyggingsstrategier på andre områder gir også ideer om nødvendige endringer i måten man går frem på. Eksempelvis er det vist viktige og varige reduksjoner i bruken av tobakk, alkohol og marijuana etter at ungdommer på skolen lærte både å stå imot (social resistance skills) - og noe om hvordan man kan håndtere livet i alminnelighet (general life skills) i et program som ikke slapp tak i ungdommene før etter to år (2). Ungdommer har sikkert også selv innspill til hvordan effektive intervensjoner kan utformes. Å lære effektiv forhandlingsteknikk i seksuelle situasjoner, er trolig langt viktigere enn å få kjennskap til reproduktiv anatomi og fysiologi. Kilder:
2. Long-term follow-up results of a randomized drug abuse prevention trial in a white middle-class population. JAMA 1995; 273: 1106-12.
"

Sakset fra www.dagensmedisin.no

En liten avsporing kanskje - men dette engasjerer og uroer meg.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 10:21   #28
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paradise hotel

Dette var interessant, Amelie. Det er et tema som interesserer meg, mye med bakgrunn i at jeg husker så godt hvordan det var å være tenåring, og i den forbindelse ser med gru frem til mine små uskyldige er tenåringer om ti års tid.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 12:10   #29
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paradise hotel

Greit nok med sex på tv, det som gjør meg kvalm med denne serien er all mobbingen. En sjefsmobber og en gjeng med sauer som er for feige til å si ifra. Dette er barneskolementalitet på sitt verste. Så tre-fire episoder inkludert den berømte mobbe episoden. Etter det har jeg ikke orket se mer. For en psyko-gjeng!

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 12:12   #30
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paradise hotel

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

En sjefsmobber og en gjeng med sauer som er for feige til å si ifra. Dette er barneskolementalitet på sitt verste. For en psyko-gjeng!

Ikke helt ulikt FP.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 12:15   #31
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paradise hotel

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Ikke helt ulikt FP.


Heldigvis har jeg inntrykk av at vi er litt mer siviliserte på FP

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 12:27   #32
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paradise hotel

Jeg synes Paradise Hotel gir et realistisk bilde av hvordan ting foregår blant de Unge og Vakre, og synes det er kult å se på.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 13:12   #33
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Paradise hotel

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg synes Paradise Hotel gir et realistisk bilde av hvordan ting foregår blant de Unge og Vakre, og synes det er kult å se på.

Men syns du det hadde vært OK at dine barn (om de hadde vært i alder eks. 10-15 år) hadde fulgt serien?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 14:15   #34
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paradise hotel

Har ikke sett og har heller ikke planer om å se det heller. På samme måte som at jeg ikke har sett ungkaren og skjønte mindre når jeg fikk en melding fra en venninne som skrev at han valgte den yngste, jeg skjønte ingenting.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 14:54   #35
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paradise hotel

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg synes Paradise Hotel gir et realistisk bilde av hvordan ting foregår blant de Unge og Vakre, og synes det er kult å se på.

MhM, det er viktig å holde seg oppdatert.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 15:01   #36
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paradise hotel

Eg skal ærleg innrømme at eg har sett på ein og anna gong. Ikkje med "wow, så kule dei er"-briller, men med undrande og anaytiske briller i forhold til korleis ungdomskulturen i stor grad fungerer. Ein kan sjølvsagt drøfte kor vidt TV3 bør tjene pengar på at undom/unge vaksne drit seg ut på tv, men om ein brukar PH som utgangspunkt for etiske diskusjonar med både eigne og andre sine ungdommar så får ein heilt anna tyngd i diskusjonen enn ved hypotetiske problemstillingar.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 15:07   #37
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paradise hotel

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg synes Paradise Hotel gir et realistisk bilde av hvordan ting foregår blant de Unge og Vakre, og synes det er kult å se på.

Hadde det enda vært representativt for dagens ungdom så hadde man jo kunnet lært ett og annet. De figurene som er med der, er ikke spesielt representative.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 15:08   #38
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paradise hotel

Dette i stil med alle andre slike BB-program klarer jeg ikke å se på, ikke om jeg prøver veldig hardt engang, noe som jo kunne vært greit for å se hva disse elevene mine ser på er. Helt utrolig at det er så populært.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 15:09   #39
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paradise hotel

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Hadde det enda vært representativt for dagens ungdom så hadde man jo kunnet lært ett og annet. De figurene som er med der, er ikke spesielt representative.

Jau, i stor grad så er dei det. Dei er karrierte i den grad at kvar figur kanskje har fleire ekstreme trekk ved seg enn den gjengse ungdom, men faktisk så dekkjer dei fellestrekk ved ungdomskulturen veldig godt.

Det PH manglar er jo sjølvsagt den idealistiske delen av ungdomskulturen, men det trur eg er "bound to be" med eit slikt konsept.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 15:42   #40
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paradise hotel

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Jau, i stor grad så er dei det. Dei er karrierte i den grad at kvar figur kanskje har fleire ekstreme trekk ved seg enn den gjengse ungdom, men faktisk så dekkjer dei fellestrekk ved ungdomskulturen veldig godt.

Det PH manglar er jo sjølvsagt den idealistiske delen av ungdomskulturen, men det trur eg er "bound to be" med eit slikt konsept.

Det finnes minst ett sjikt mellom disse PH-ungdommene (eller unge voksne, må de kanskje kalles, aner ikke hvor gamle de er), og idealistisk ungdom.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no