Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Lykkeland, da?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-18, 11:53   #81
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det gjelder både Anna og Torill, tenker jeg.

Jeg leste at produsentene med vilje kuttet ut overklasse-sosiolekten, for at dialogen ikke skulle bli parodisk. Og jeg ser poenget med det.

Jeg ser ikke poenget, for, som han fyren på UiS påpeker, så er det ingenting parodisk med en sosiolekt som fremdeles er i bruk, selv om den er utdøende. Jeg synes det er veldig uheldig, men så er jeg jo født og oppvokst i byen, da, og jeg tror ikke man skal langt utenfor bygrensene før man synes «je-språget» er veldig fremmed og muligens føles parodisk. For meg er det helt normalt, selv om jeg aldri har snakket sånn selv.

Enig ang Torill, ja.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-18, 11:56   #82
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Jeg som er fra nord norge reagerer også på språket til Pia Tjelta sin rolle, det er ikke fint nok som mange her sier.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-18, 12:00   #83
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ser ikke poenget, for, som han fyren på UiS påpeker, så er det ingenting parodisk med en sosiolekt som fremdeles er i bruk, selv om den er utdøende. Jeg synes det er veldig uheldig, men så er jeg jo født og oppvokst i byen, da, og jeg tror ikke man skal langt utenfor bygrensene før man synes «je-språget» er veldig fremmed og muligens føles parodisk. For meg er det helt normalt, selv om jeg aldri har snakket sånn selv.

Enig ang Torill, ja.

Jeg tror helst det er fordi de vi kjenner som snakker slik er 70+.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-18, 12:04   #84
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror helst det er fordi de vi kjenner som snakker slik er 70+.

Ja, kanskje. Men det var jo helt vanlig den gang. Det eneste, faktisk. (Kjenner forøvrig mange under 70 som snakker sånn, men ingen under 53, faktisk. )

Moren min (forøvrig heller ikke 70), snakker som sagt slik. Og hennes venninner. Jeg vet hun blir lei seg når noen latterliggjør måten hun snakker på (noe jeg selvsagt aldri har gjort ), og hun er ikke en nærtagende person overhodet. Je-språket blir jo ofte parodiert, og det er morsomt det, det synes hun også, men det betyr ikke at det er den eneste måten å bruke denne sosiolekten på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-18, 12:10   #85
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Heh. Kom på en kollega. Hun er 50.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-18, 12:12   #86
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Kan dere legge inn en link til noen som snakker slik så at jeg kan høre forskjellen?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-18, 12:19   #87
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Kan dere legge inn en link til noen som snakker slik så at jeg kan høre forskjellen?

Jeg tror det skal godt gjøres å finne noe sånt uten at det er en parodi.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-18, 12:38   #88
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det har vært en voldsom snakkis om denne sosiolekten til Pia her i det siste. Flere er i harnisk, og det kan jeg forstå, for ingen ville snakket sånn på den tiden! En ting er at det er lite autentisk, men det ødelegger faktisk for fortellingen, for klasseskillet var tydelig på den tiden, og språket var en del av det. Og det som gjør det ekstra spesielt, er at dette skillet forsvant med «oljå», i motsetning til i Bergen, Trondheim og Oslo. NRK tok et bevisst, men etter manges syn et feil valg. Språket er en utrolig viktig del av dennne historien, og de burde ikke tuklet med dette.

Det er jo faktisk veldig interessant, og kunne kommet klarere frem om man hadde fokusert mer på språket. Språk er jo en veldig "synlig" klassemarkør, i større grad enn klær og utseende, for det kan jo "alle" skaffe seg. Man kan ikke nødvendigvis skaffe seg riktig dialekt.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Aslak Sira Myhre:

«Han mener «Lykkeland» skaper et falskt bilde av fortiden.
– Det store klasseskillet som var i Stavanger blir dyssa ned når de snakker det samme språket. Noe som var utenkelig på den tiden. Vi klarer heller ikke forstå de kulturelle funksjonene som oljen har hatt i Stavanger.»

Men jeg syns dette er å dra det litt langt. Jeg syns klasseskillet i serien er ekstremt tydelig. Det hadde vært gøy om de kunne brukt språket mer aktivt, og de kunne synliggjort kulturreiser og slikt på flere måter enn det rent visuelle, men at det fjerner all forståelse tror jeg bare de som kjenner dialekta svært godt mener. Men for all del; hadde det vært snakk om Oslo så hadde jeg sikkert vært i harnisk selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-18, 12:43   #89
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Den samme kritikken husker jeg Downton Abbey fikk. Det hadde jo vært vidunderlig om overklassen var omgjengelige og behandlet tjenere og underklasse riktig så hyggelig, men det spørs vel...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 09:57   #90
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Kan noen finne en god perodi da. Jeg er sikker på at jeg har hørt sosiolekten fra finere fruer, men klarer ikke å huske det.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 10:47   #91
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Tja, det må kanskje være lærer Gundersen?


(Kilde: youtube.com)

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 11:15   #92
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

I filmer fra Oslo på 50-/60-tallet snakker de heller ikke sånn som på gamle filmaviser, så jeg syns ikke det er så rart at de har valgt det bort.

Jeg syns klasseskillet kommer greit frem, men kunne sikkert vært tydeligere. Men den scenen der Toril står og stryker mens de andre slapper av, er veldig tydelig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 11:27   #93
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Kan noen finne en god perodi da. Jeg er sikker på at jeg har hørt sosiolekten fra finere fruer, men klarer ikke å huske det.

Du har Flettfrid Andresen fra Øvre Singsaker, Trondhjem, spilt av Jakob Margido Esp.


(Kilde: youtube.com)

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 12:08   #94
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nå har jeg fått sett andre episode.

To måneder gammel baby, ja, jeg synes han så ut som en på minst seks måneder, jeg da. Diger var han iallfall. Enig i at det ødela litt.

Ellers lurer jeg på om noen vet hvor huset til Nyman ligger. Det er ikke på Nord-Jæren, iallfall, i tilfelle ville jeg nok visst om det.

Huset ligger på Vinderen i Oslo.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 12:10   #95
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Selv om dette er en serie basert på historiske hendelser, skal det jo ikke være en dokumentar. Jeg synes det er helt forståelig at serieskaperne bevisst har valgt bort autentiske forhold for at det ikke skal distrahere for mye. De vil jo fortelle en historie og skildre en stemning og da kan – ironisk nok – for mye correctness ta bort oppmerksomheten fra det. Jeg leste en artikkel i en av nettavisene hvor de gjorde rede for noen slike valg, blant annet dette med sosiolekten, men også det at dykkerne ville hatt heliumstemmer nede i dykkerklokka og at det ville vært mye mer røyking i serien hvis det skulle vært helt realistisk.

Jeg vet ikke om jeg er helt enig i alle vurderingene (spesielt det om dialekten tror jeg hadde vært mindre distraherende om den var mer tidsriktig), men jeg forstår godt rasjonalet for valgene som er gjort.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 12:46   #96
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Huset ligger på Vinderen i Oslo.

Tusen takk

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 12:48   #97
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Selv om dette er en serie basert på historiske hendelser, skal det jo ikke være en dokumentar. Jeg synes det er helt forståelig at serieskaperne bevisst har valgt bort autentiske forhold for at det ikke skal distrahere for mye. De vil jo fortelle en historie og skildre en stemning og da kan – ironisk nok – for mye correctness ta bort oppmerksomheten fra det. Jeg leste en artikkel i en av nettavisene hvor de gjorde rede for noen slike valg, blant annet dette med sosiolekten, men også det at dykkerne ville hatt heliumstemmer nede i dykkerklokka og at det ville vært mye mer røyking i serien hvis det skulle vært helt realistisk.

Slik argumenterer mannen min også.

Jeg er enig i noe av det, men ikke alt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 14:25   #98
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Jeg leste en artikkel om lignende problemstilling i "Stranger Things". Om de hadde snakket slik barn og voksne snakket på 80-tallet, så ville ikke dialogen fenget oss i det hele tatt. Har dere tatt en runde i NRK-arkivet og hørt hvordan folk snakket for bare 30 år siden? Forskjellen er kjempestor. De pratet veldig sakte og omstendelig!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 15:09   #99
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Lyspære

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Har dere tatt en runde i NRK-arkivet og hørt hvordan folk snakket for bare 30 år siden? Forskjellen er kjempestor. De pratet veldig sakte og omstendelig!

Men gjorde de/vi det i virkeligheten også eller var det bare foran kamera?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 16:10   #100
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Du har Flettfrid Andresen fra Øvre Singsaker, Trondhjem, spilt av Jakob Margido Esp.


(Kilde: youtube.com)

Flettfrid snakker da ikke stavangersk? Jeg får ikke sett youtubelinker - er bare blanke felt hos meg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no