Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du redd for å reise med fly?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: ER du redd for å reise med fly?
Jeg er livredd og reiser aldri med fly. 3 1,89%
Jeg er livredd og unngår å reise med fly (færre enn 1 reise i året). 15 9,43%
Jeg er redd, men reiser med fly flere ganger i året. 24 15,09%
Jeg syns det er ubehagelig, men er ikke redd. 38 23,90%
Jeg liker å reise med fly. 79 49,69%
Jeg elsker å reise med fly og har eller skal ta flysertifikat. 0 0%
Deltakere: 159. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-07, 22:35   #41
Monique
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1
Monique har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg elsker å fly!! Det som er verd hele flyturen er takeoff. Det andre er egentlig veldig kjedelig

Monique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 22:38   #42
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg elsker å fly - forbinder det med spennende turer til andre land.
Men det skal sies at jeg ikke trives når det blir turbulens. Da blir jeg på en måte minnet på hvor jeg er (VELDIG høyt oppe i lufta...), og kan bli ordentlig redd.
Det er også sånn at jeg kan bekymre meg på forhånd mtp hva som kan skje. Slik har det blitt etter at jeg ble mamma.

Men i så måte frykter jeg lange bilturer mer.

Prøver å ha fokusen på gleden ved å være på reise!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 22:47   #43
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg liker godt å fly, har ikke spor av flyskrekk og flyr skammelig mye.

Bare fordi dine fly ikke detter ned fra himmelen, betyr ikke det at de flyene jeg befinner meg i ikke gjør det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 22:56   #44
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Liker det ikke, men flyr allikevel.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 22:59   #45
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg liker ikke å fly.
Sitter å fantaserer om alt det grusomme som kan skje, hvor det er best å sitte hvis flyet skulle styrte osv.
Men jeg flyr allikevel, og flyturen til og fra Kreta i år gikk over all forventning.
Jeg var veldig fokusert på alt annet og tenkte kun på at turen kommer til å gå helt fint :mantra:

Har funnet ut at jeg er redd rett og slett fordi jeg ikke har kontroll :kontrollfrik:, og ikke nødvendigvis for at jeg er redd flyet skal styrte.
Jeg er også opptatt av at ungene ikke skal se at jeg er livredd. Det gjør at jeg må fokusere på alt annet enn min redsel.

Og så lurer jeg på en ting: Hvorfor et det alltid så mange flystyrter før jeg skal fly? Og sikkert før alle dere andre som er redde også skal ut å fly.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 23:01   #46
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Liker IKKE å reise med fly - gjør det kun når jeg må. Er veldig redd og syns godt jeg kan klare meg uten.

Ville likevel ikke la en god reise gå fra meg pga flyturen. Må man så må man :modig:

  Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 23:04   #47
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Ville likevel ikke la en god reise gå fra meg pga flyturen. Må man så må man :modig:

Vi hadde planer om en Thailandtur med et vennepar + barn for et par år siden.
Jeg klarte rett og slett ikke se for meg meg selv i fly i ørten timer og derfor ble det ikke noe av. Det var ikke bare derfor det ikke ble noe av, men en stor grunn


Sist redigert av Obelix : 02-10-07 kl 23:04. Årsak: tastatur som lever sitt eget liv
Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 23:53   #48
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg er livredd, men det jeg oppdager nå som jeg har vært nødt til å reise flere ganger i mnd, er at skrekken slipper litt taket. Fra å hyperventilere, være kvalm og nervøs, så greier jeg å forholde meg ganske rolig nå.

Jeg har allikevel full kontroll på værmeldinger, både på avreisestedet og ankomsstedet

Det verste er takeoff og landing, oppe i luften er jeg som oftest litt mer avslappet (så fremst det ikke er mye risting).

Jeg kan i grunn signere denne. Jeg reiste med fly senest i går og i dag og gråt faktisk av redsel. Det er grusomt! Jeg sitter med en klo om hjertet som varer helt til vi lander. I dag var NRK og filmet ombord i flyet og jeg satt bak de som ble filmet så jeg var pent nødt til å sette opp et smil. Jeg er stygt redd for at jeg ble filmet og kommer til å komme på TV i verste tidspunkt.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 00:10   #49
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg synes ikke det er det minste skummelt eller ubehagelig (bortsett fra at det er trangt), men det er kjedelig å fly, så å si at jeg "liker" det er å overdrive. Det var likevel det alternativet som kom nærmest, så jeg krysset av der.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 08:10   #50
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg liker å reise med fly, men vil ikke si at jeg flyr mye. Det blir kanskje tre turer (t/r) i året, enten det er jobbrelatert, familiebesøk eller ren ferie.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 08:55   #51
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

ELSKER det ikke liksom.. men har ikke noe problem med det heller.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 08:57   #52
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Reiser noen ganger i året og min innstilling til å fly er litt sånn som dette: "Er det disse som skal dø sammen med meg i dag" - tanker når jeg sitter på flyet og ser på de andre passasjerene.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 08:59   #53
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg kan ikke fordra å fly. I unge år gjorde det meg ingen ting og fløy mye i mange år med alskens flyselskaper - inkludert flere med dårlig rykte. Men så ble det plutselig skummelt, og nå er jeg livredd fra jeg setter meg i flyet til jeg går av og tenker hver gang at dette var siste gang. Det er skummelt både å lande og ta av, men på lange flyturer med store fly kan jeg få helt hetta av å tenke på det totalt absurde ved at jeg befinner meg i et gigantisk metallrør høyt oppe i lufta med bare noen cm mellom meg og det store intet. Turbulens liker jeg heller ikke. Æsj, så ekkelt det er med fly! Også jeg som er så glad i å reise...

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 03-10-07 kl 10:15.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:28   #54
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg er ikke spesielt begeistret for å lette eller å lande hvis jeg flyr uten mann og barn. Er de med så gjør det meg ingenting å fly.

Ellers er det ganske kjedelig å fly, men man kommer da tross alt langt på den tiden man bruker i lufta.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:46   #55
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Naaaaaa, jeg er ikke redd for å fly igrunn. Men jeg liker ikke takeoff. Jeg er hellig overbevist om at flyet skal ramle ned hver eneste gang det legger seg over til en av sidene. Men når det flater ut, og beltene kan tas av er alt i orden. Og resten av turen er kjeeeedelig. Jeg går heller ikke å gruer meg for dette, ikke tenker jeg noe særlig på det heller før flyet ruser motorene og akselererer. DA først begynner jeg å svette litt.

Men takeoff går som regel helt flott med ett glass rødvin i hvert ben.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:50   #56
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg er ikke redd for å fly, men synes også det er kjedelig. Spesielt er det kjedelig når jeg reiser alene med snuppa for da må jeg drive å gå frem og tilbake i midtgangen for at ikke hun skal gå på veggen.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 11:32   #57
xena
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 60
xena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg liker ikke å fly. Er kjempe redd. Flyr kun når jeg "må".

xena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:11   #58
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg elsket å fly til langt inn i 20-årene. Så begynte jeg å føle meg stadig mer utrygg på fly. Til slutt på 11. september 2001, og jeg fikk faktisk flyskrekk en periode. Det tok slutt da jeg på en flytur nevnte noe for en flyvertinne om at jeg følte meg utrygg, og hun kunngjorde høyt at jeg hadde flyskrekk. Etter det, har jeg gått nesten tilbake til normalen, men jeg liker ikke lenger å se ut av vinduet når flyet tar av.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:18   #59
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Før i tiden gjorde det meg ingenting, bortsett fra at jeg synes det var ulidelig kjedelig. Etter at jeg fikk barn synes jeg det er ubehagelig fordi jeg er redd for å dø fra barna. Har kun flydd med sammen med minstemann og det gikk helt greit. Da hadde jeg mer enn nok å tenke på med seler og amming.
Min søster jobber i flyselskap og kom med følgende statistikk; du skal fly ca 11 mill ganger før du evt. kommer med et fly som detter ned.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 13:19   #60
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg troner ikke alene på toppen lengere Har fulgt med etterhvert som det har kommet svar i tråden her og konstatert at jeg er den største pinglen av oss alle. Men, nå er jeg ikke alene lenger

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no