Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du redd for å reise med fly?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: ER du redd for å reise med fly?
Jeg er livredd og reiser aldri med fly. 3 1,89%
Jeg er livredd og unngår å reise med fly (færre enn 1 reise i året). 15 9,43%
Jeg er redd, men reiser med fly flere ganger i året. 24 15,09%
Jeg syns det er ubehagelig, men er ikke redd. 38 23,90%
Jeg liker å reise med fly. 79 49,69%
Jeg elsker å reise med fly og har eller skal ta flysertifikat. 0 0%
Deltakere: 159. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-07, 08:03   #81
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Bare 2 flyturer igjen i år og til neste år skal jeg fly minst mulig

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 17:11   #82
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Nå flyr jeg ikke ofte, da....men jeg synes flyturen i seg selv er behagelig.

Tre unger som maser derimot er slitsomt på fly.....

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 17:38   #83
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg synes det er ubehagelig. Før jeg fikk barn hadde jeg ingen problemer med å fly.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 22:18   #84
Solice
Superaktiv
 
Solice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 386
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg elsker å reise med fly (selv om jeg ikke har flysertifikat)

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 23:59   #85
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.481
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg liker å fly, men akkurat nå for tiden har jeg ikke så lyst å entre en Dash 8.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 09:24   #86
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Forrige uke fløy jeg 6 turer, DET var litt av en uke for en person som har flyskrekk. Jeg hadde gruet meg til denne uken siden i sommer men det gikk over all forventning. Etter 5 år med skikkelig flyskrekk så tror jeg at jeg tør påstå at det begynner å "løsne litt", får ikke panikk lenger ved take off og jeg blir ikke helt fysisk og psyisk utmattet etter en flyturer som jeg ble før.
Jeg tvinger meg selv til å konfrontere frykten, angsten, fobien ved take-off, jeg tror faktisk noe av tankfelt terapien jeg fikk for flyskrekk for 3 år siden nå er nyttig for meg! Nå skal jeg bare fortsette å fly, jo oftere jo bedre føler jeg. (vel, for meg dog ikke for miljøet! )

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 09:28   #87
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Min redsel for å fly har egentlig økt med jo flere ganger jeg har fløyet. Men verst ble det etter jeg fikk barn. I hodet mitt ser jeg for meg alle slags katastrofer, der jeg alene med barna på flyet skal forsøke å få oss ut, få med meg begge to, hoppe ut i sjø, sørge for at begge har på seg vester, et.c. For ikke å snakke om hvis flyet styrter, og tanken på å vite at det skjer, samtidig som jeg sitter der med barna. Den følelsen. Tanken på at mannen skulle miste alle på en gang. Nei huff. Nå må ikke hodet jobbe så mye nå. Blir så deppa på jobb.

Men jeg hater altså å fly, og gjør det så sjelden jeg kan. Det går litt lettere når vi reiser alle 4. Foretrekker faktisk å kjøre dit vi skal eller ta tog, selv om det tar mye lengre tid og bil er antatt å være mye farligere. Jeg kjører heller i 2 dager enn å ta fly i 3 timer.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 09:39   #88
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Liker å reise med fly, tja, det er kanskje litt å overdrive, men jeg er ikke redd. Synes lange flyturer i grunnen er ganske kjedelig.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 09:43   #89
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg er livredd, og unngår å reise med fly. Trives i bilen jeg.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 09:54   #90
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg elsker å fly! Har alltid sett for meg at skal man først dø, så er sikkert en flyulykke veldig greit. Fort gjort, i alle fall.

slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 11:52   #91
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg krysset av for jeg liker å reise med fly, men det er vel en sannhet med modifiksasjoner. Jeg er for det første drittlei av flyplasser innsjekking og bagasjehenting, men det er utrolig praktisk å reise med fly. Noen ganger kan det være litt ubehagelig (når det er kraftig vind eller mye turbulens), det kan også være litt skremmende noen ganger (ved f.eks lynnedslag eller kondensatorutladninger). Men sånn i det hele så er fly en effektiv måte å komme seg fra A til B.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 22:32   #92
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

kondensatorutladninger

Hva er det for noe?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 23:37   #93
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg syns at det helt greit å reise med fly på lik linje med tog og buss.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 22:43   #94
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg har lett fremskreden flyskrekk, men det hindrer meg ikke i å fly når det ikke er hensiktsmessig å reise på andre måter. Men jeg får angst av å tenke på å fly lang, f.eks over Atlanterhavet. Noe sier meg at det er lenge før jeg kommer meg til USA.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 23:04   #95
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg liker å reise med fly.
Nå har jeg ikke reist lenger enn et par timer, kan hende jeg ikke hadde likt så godt å fly 7-8-9 timer?

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 00:48   #96
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Med barn synes jeg det er helt forferdelig å reise med fly, men det er ikke fordi jeg er redd. De få gangene jeg har reist alene med fly etter at jeg fikk barn har jeg lent meg godt tilbake og nytt alenetiden.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 00:54   #97
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg har ingen problemer med å fly, med unntak av at jeg synes det er drepende kjedelig. Flyturer på 2-2,5 timer er greit nok, men over det og jeg kjeder med veldig.
Da er det best å fly om natten eller tidlig om morgenen eller sent om kvelden for da sovner jeg.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 01:36   #98
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg blir like overasket over at jeg fortsatt lever hver gang jeg har reist med fly. Det er grusomt. Jeg har mange ritualer jeg må gjennomføre på flyturene for at det ikke skal styrte. Det er totalt kaos i tankegangen min i forkant og under flyreisene. Jeg lytter til hver minste lyd og følger med på om de rundt meg ser redde ut. Alikevel flyr jeg mellom byen jeg bor i og byen jeg har vokst opp i mange ganger i året. Men jeg tar ofte hurtigruten når jeg er i permisjon eller ellers når jeg har god tid. Snart flytter vi litt sørover, og da blir tog også et alternativ.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 07:07   #99
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.385
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg liker å reise med fly

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 08:15   #100
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg liker ikke take-off. Jeg synes flyet blir sugd nedover igjen. Men jeg gruer meg aldri til å fly, og tenker aldri på at jeg ikke liker take-off før jeg sitter i flyet.

Ellers synes jeg selve flygningen er utrolig kjedelig, og landing er helt i orden. Vi kommer alltids ned igjen.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no