Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du redd for å reise med fly?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: ER du redd for å reise med fly?
Jeg er livredd og reiser aldri med fly. 3 1,89%
Jeg er livredd og unngår å reise med fly (færre enn 1 reise i året). 15 9,43%
Jeg er redd, men reiser med fly flere ganger i året. 24 15,09%
Jeg syns det er ubehagelig, men er ikke redd. 38 23,90%
Jeg liker å reise med fly. 79 49,69%
Jeg elsker å reise med fly og har eller skal ta flysertifikat. 0 0%
Deltakere: 159. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-10, 11:25   #101
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har lett fremskreden flyskrekk, men det hindrer meg ikke i å fly når det ikke er hensiktsmessig å reise på andre måter. Men jeg får angst av å tenke på å fly lang, f.eks over Atlanterhavet. Noe sier meg at det er lenge før jeg kommer meg til USA.

Jeg kommer meg nok heller ikke til USA eller Asia. Flyturer innen Europa er langt nok for meg.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 13:30   #102
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Må si jeg ble imponert over moren min, som har ekstrem klaustrofobi, og derfor sliter med å sitte innestengt i et fly. Hun synes til og med det er ekkelt å sitte i baksetet på biler. Da vi bodde i Houston fløy hun hele veien over til NY, og så derfra til Houston. Ca. 13 timer tilsammen, og som om ikke det var nok måtte de først sitte 4 timer ombord og vente, uten matservering, og bare litt lunkent vann å drikke. Og SÅ, da de nærmet seg Houston var det et forferdelig uvær der, så de måtte mellomlande i New Orleans før de kunne fly videre. Arme menneske.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 15:36   #103
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg flyr til Hellas på lørdag og har vært imponert over meg selv og at jeg har klart å fortrenge flyangsten nesten helt denne gangen. Og hva skjer? Jo, i natt våkner jeg, svett og skjelven, av å ha drømt at jeg satt på flyet og hadde full angst. Er du ikke redd, så får du vær så god å drømme at du er det, liksom. Så nå går jeg og tenker at kanskje det var et omen. Grøss ...

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 15:49   #104
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg synes egentlig det er helt greit å fly - men etter at ungene ble født, så er jeg redd uansett. mest fordi jeg har for mye å miste - og det er for mange som kan miste meg...eller noe sånn.

Altså: Det å fly er helt greit - men i forkant gruer jeg meg veldig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 17:31   #105
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg liker å fly, det jeg ikke liker er flyplasser. Jeg flyr ikke oftere enn at jeg liker å ha vindusplass på internasjonale flyvninger, syns det er moro å titte ned på byen ved take-off og landing og filosofere over hva alle sammen driver med der nede på bakken.

Ellers så kan jeg oppsummere min holdning til det å fly med "Vi kommer alltids ned".

Eldgammel tråd, jo! Nå flyr jeg en god del mer enn for tre år siden, men liker fortsatt å ha vindusplass på utenlandsfly. Og assosierte trådtittelen med å være redd for å miste flyet, noe jeg lider ganske mye og ofte av.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 17:43   #106
Katie
:)
 
Katie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 401
Katie er litt kul
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg liker ikke å fly. Derfor skal jeg ta buss i 8 timer på mandag istedet...

__________________
2004
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 18:22   #107
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg måtte dra opp denne gamle tråden her jeg sitter og gruer meg til flyturen imorgen. De siste årene har jeg blir mindre og mindre begeistret for å fly, spesielt når jeg skal ha med barna. Reiser jeg alene har jeg bare meg selv å tenke på og jeg kan alltids kaste ned på en liten drink underveis.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 20:49   #108
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg er også redd, spesielt når jeg har barn med. Jeg er en av dem som sitter med belte på hele veien( 9 timer til Amerika, bl. annet) , passer på hvem som går på do, om de bruker lengre tid en de skulle ( hva i alle dager driver de på med dere inne?) og ikke liker at folk går rundt i flyet. Jeg er livredd for at vektbalansen ombord skal komme helt på skeive, og vi tipper over til en side.....

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 20:56   #109
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg er ikke redd for å fly, men syns flyplassen er et skummelt sted. Alle liksom vet hvor de skal og hva de driver med, bortsett fra meg. Og så er de så travle! Maten smaker papp og koster kjempemye, tenk hvis jeg venter utenfor feil gate, tenk hvis det er noe galt med billetten, tenk hvis de ikke tror det er meg på bildet på passet, tenk hvis de tror jeg smugler, tenk hvis de ser hvor nervøs jeg er og tar meg for å være en levende bombe, tenk hvis det er feil på datasystemet og jeg blir sendt til Kuala Lumpur, osv osv osv å fly med ungene har jeg ikke turt ennå, for jeg blir helt på styr av flyplassen.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 21:07   #110
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

tenk hvis det er feil på datasystemet og jeg blir sendt til Kuala Lumpur

Ah, det hadde vært noe, det.

Nei, jeg er ikke redd for å fly, jeg elsker det. Elsker å være på reise, i transitt, kjenne stemningen på flyplassen, spenningen ombord, og følelsen av å skulle opp, ut og frem.

Men jeg har vært redd for å fly. Reiselysten var imidlertid større, så bare ved å fly og fly og fly, langt, mye og ofte, nyter jeg det nå.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 21:17   #111
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Ja, etter 11/9 så er jeg blitt så redd for å fly. Jeg gruer meg til hver flytur, heldigvis er det ikke så ofte nå lengre.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 22:11   #112
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Nei, jeg er ikke redd for å reise med fly. Noen ganger er jeg litt redd for at minsta skal slå seg helt vrang eller noe, men akkurat flyinga er jeg ikke redd for.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 22:21   #113
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg er redd for å fly. Syns det blir verre og verre for hver gang. Og i år har vi faktisk droppet sydentur fordi jeg er så redd

Hadde en ekkel opplevelse forrige gang vi flydde så da ble det bare verre.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 22:35   #114
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Nei, det er jeg ikke redd for. Jeg er kontrollfreak, men har innsett at jeg enkelte ganger må gi fra meg kontrollen.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 18:15   #115
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg er så redd for å fly at jeg er i ferd med å takke nei til en tredagers Londontur (jobbrelatert) med rom for å gjøre andre ting enn de jobbrelaterte. Går det virkelig an?! Det er utrolig irriterende å være offer for en så irrasjonell (selv om jeg jo vet at det nettopp ikke er irrasjonelt: fly detter jo ned støtt og stadig, hvorfor ikke med med meg inni?) og begrensende angst. Jeg tror nok flyskrekkurs må stå på lista over ting jeg må gjøre.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 18:40   #116
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du redd for å reise med fly?

Jeg er ikke redd for å fly, men jeg hater take-off. Så fort vi er i passe høyde er alt greit. Landingen er helt topp.

Å være på flyplasser er også deilig. Vi møter gjerne opp noen timer før avgang, og nyter å være på reise. Når det er privatreise. Jobbreise er aldri så spennende.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no