Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Laksefilet

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-08, 19:48   #1
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Laksefilet

Naboen kom nettop bort med en pose laksefilet. Herlig.

Noen som har gode forslag på hvordan jeg kan tilbrede disse?

Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 19:56   #2
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laksefilet

Jeg pakker små filetstykker inni folie, legger litt salt, pepper, lett-rømme og champignon oppå, og lar det bake midt i ovnen i 30 min på 225 grader. Deilig.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 20:03   #3
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Laksefilet

Mmmm det hørtes veldig godt ut.

Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 21:00   #4
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Laksefilet

Ville også puttet de i stekovnen, og servert med enten blomkålpure eller strimlet og stekt purreløk

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 21:14   #5
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Laksefilet

Legg passe mengde laksefilet i folie gni laksen inn i cremefresh og 1 litt chili.(ca 1 ts) Legg på noen blader basilikum og en liten dæsj rapsolje eller smør. Inn i ovnen på 180 grader i ca 30-40 minutter! Denne er helt himmelsk!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 21:14   #6
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laksefilet

Og potetbåter og stekt brokkoli.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 09:37   #7
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Laksefilet

Med teriyakisaus, evt. sweet chili og soyasaus.

C3PO er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 11:49   #8
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Laksefilet

Eg steiker laksen enten på panna, eller eg legger dei i ovnen i ildfast form,uten folie. Tar masse olje,salt og pepper over. Nokon gong masse sitron,andre ganger pesto. ¨
Bruker poteter og rømme til.
Grønnsaker: sopp,brokkoli,masse løk,paprika. Frese det på panna. Eller eg hiv det oppi den ildfaste forma.

  Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 11:57   #9
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Laksefilet

Legge de i folie, skvis stiron over , og litt salt og pepper, bare fint om de får ligge litt i "marinaden" før de steikes i ovnen.. Tilbehør kan være så mangt; parisienne fiskesaus (ta rømme i), persille, brokkoli, paprika, gulrøtter, poteter..

Også godt å steike de rett i stekepanna, eller i ildfast form. Med ildfast form er det syns jeg det er lettest mtp tiden hvis det er hverdag: da kan jeg forberede det meste; skjære opp grønnsakene, legge nedi formen sammen med fisken, og så tar man bare tiden istedenfor å steke og snu og steke og følge veldig med..
I ildfast form pleier vi å ha løk og gulrøtter i bunn, fisken med masse paprika og persille (tørr persille p glass funker også ), smør, og på slutten av steketiden heller vi på matfløte og legger nedi brokkoli. (smør, matfløte og persille blir !sandefjordsmør, og er ingen slankeplanke, men godt..)

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 12:03   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Laksefilet

Denne er veldig god;

Nydelig og kjapp hverdagsmiddag!
Antall porsjoner: 2

Ingredienser:
4 laksefileter
1 pk frossen grønnsaksblanding/wokblanding
6 ts balsamicoeddik
salt
pepper
2-3 ss fersk timian (tørket timian går også fint)

Tilberedning:
Fordel de frosne grønnsakene på 2 ark dobbel aluminiumsfolie. Dryss over salt, pepper og balsamicoeddik og timian. Legg fisken over, og dryss over mer salt, pepper, balsamicoeddik og timian på toppen.

Pakk fisken inn til en tett pakke, som stekes i ca 40 min på 200 grader - eller på grill. Legg pakkene forsiktig over på tallerkener.
Trengte ca. en time i gassovnen, lagt inn med en gang jeg tente den.

Jeg serverte sist gang med en liten neve øko-fullkornsspeltskruer og brokkolitoppene fra en brokkoli kokt i lettsaltet vann i 4 min.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 19:28   #11
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Laksefilet

Fisken ble nydelig, takk for oppskrift Skremmern.

Og takk til dere andre, har skrevet ned oppskriftene og tipsene deres og kommer til å bruke de neste gang laks står på menyen.

Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
fisk, laks, oppskrifter, tips


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no