Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pannekaker som middag

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-07, 20:48   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pannekaker som middag

....


Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 20:46.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:50   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.789
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Vi har pannekaker med blåbærsyltetøy til middag av og til (eh ... ganske ofte når jeg tenker meg om, for det er det beste T. vet).

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:50   #3
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.613
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Når jeg var liten hadde vi først suppe og så pannekaker.

Vi spiser svært sjelden pannenkaker, toppen 2 ganger i året.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:50   #4
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Vi steker vanlige pannekaker med sukker og syltetøy til middag ja, en gang i mellom.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:50   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Ca en gang i måneden (når mannen finner det for godt) lager han fleskepannekaker med bacon. Jeg bruker syltetøy til fordi jeg er en søtmons.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:51   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.570
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Her i huset brukes pannekaker til middag innimellom. Da lages de på grovt mel og med raspet gulrot. De serveres med bær eller syltetøy (men guttungen spiser de helst au naturell).

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:51   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.789
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Når jeg var liten hadde vi først suppe og så pannekaker.

Det hadde vi også, men jeg liker ikke suppe så den droppes nå når jeg får bestemme selv.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:52   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Pannekaker med bacon og sirup.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:53   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.889
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Først suppe, så pannekaker. (Uten grovmel, men med mange egg, og syltetøy til.) Vi har det ikke så veldig ofte, én gang i måneden, kanskje? Det synes jeg er helt greit.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:53   #10
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Jeg lager pannekaker med masse egg for å få i ungene protein. Da er det symbolsk med hvetemel og sukker i dem, og de spises med skinke, ost og ketchup.

  Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:55   #11
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Jeg lager pannekaker til middag iblant ja.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:56   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.906
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Etter å ha lest tråden om barn som middagsgjester slår det meg at pannekaker blir nevnt så mange ganger som middagsmat.

Er pannekaker vanlig middagsmat?

Jeg er ikke vant med at pannekaker brukes til middag annet enn om de er fylt som cannelloni.

Er det vanlige pannekaker med sukker og syltetøy som stekes til middagsmat når barna er middagsgjester eller er det middagspannekaker med kjøtt eller annet fyll?

For meg er pannekaker dessert på lik linje med vafler, boller etc. Ikke middag. I min barndom ble det en sjelden gang servert pannekaker til middag. Med sukker og syltetøy. Dette er ikke noe jeg gjør. For meg har pannekaker ingenting med middag å gjøre. Det er ikke det at jeg tror noen hadde dødd av å spise det til middag en gang i året eller to, men det er like fjernt som middagsmat for meg som for eksempel muffins til middag. Selv om vi altså hadde det hjemme da jeg vokste opp.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:57   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.870
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Først suppe, så pannekaker. (Uten grovmel, men med mange egg, og syltetøy til.) Vi har det ikke så veldig ofte, én gang i måneden, kanskje? Det synes jeg er helt greit.

Samme her - og med sukker. Jeg er vokst opp med pannekaker som vanlig middag. Når mannen sier vi kan ha vafler til middag, derimot, protesterer jeg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:57   #14
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Vi har det til middag sammen med poteter, flesk og sjy eller med suppe ved siden av.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:58   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Jeg innrømmer at jeg aldri har smakt pannekaker som annet enn middagsmat.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:00   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.889
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Samme her - og med sukker.

«Noen» sensurerte visst bort det faktum at hun pleier å spise pannekaker med fullsukret bringebærsyltetøy OG sukker på én gang. Det knaser jo så deilig. (Det får ikke ungene.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:01   #17
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Når vi har pannekaker til middag, så har i sprøstekt bacon, poteter og smeltet smør inni. Det er dødsdigg! :sikle:

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:01   #18
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Pannekaker er veldig vanlig til middag her oppe. ikke hos oss. For jeg liker det ikke.
Men steiker det av og til , for turbo elsker det. Men svigermor lager det ofte til han. Hun er snill, for hun vet jeg hater de hehe
Turbo bruker bare sukker på. Mann liker de best å ha stekt bacon inni.



Mamma brukte å ha pannekaker hjemme hos oss før. da med ertersuppe atmed.
Og hjemmelaget blåbærsyltetøy som pannekakefyll.



Har aldri fått servert pannekaker som dessert. Eller som "kake".
Vet de selger det på kafene, med sukker eller krem fyll.
:blir kvalm bare ved tanken:

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:02   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.084
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Her er det ytterst sjelden pannekaker som middag, da er det i så fall fleskepannekaker.

Poden liker ikke pannekaker noe særlig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:04   #20
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pannekaker som middag

Vi også spiser pannekaker av og til -ungene elsker det. Med sukker på.
Jeg liker best blåbærsyltetøy. Spiser ertesuppe først, og så pannekaker.
Her på møre vet jeg flere som har kokte poteter til pannekakene, og bacon til.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no