Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-18, 09:16   #21
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg er ikke så opptatt av spesifikke oppskrifter, men av at de kan de grunnleggende teknikkene: Koke potet/pasta/ris, steke ulike typer kjøtt/fisk i panne og stekeovn, kutte grønnsaker på en fornuftig måte, lese en oppskrift og forstå hva man bør gjøre når (f.eks. hvordan man timer koking av potet/pasta/ris med resten av maten). Finne ut hvilken kasserolle man skal bruke til hva. Kan de sånt, kommer de langt selv om de ikke kan spesifikke oppskrifter.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det absolutt viktigste er å kunne lage god kaffe.

Jeg er ikke så opptatt av at mine skal kunne sånt på rams, (er ikke noe stress å Google en oppskrift liksom), men at de skal ha vært med å lage det meste sånn at de vet Åssen det funker. Som å koke poteter og egg og ha satt brøddeig og kjevla paideig og kokt syltetøy og stekt fisk liksom. Kjenne til prosessene, litt sånn bak i underbevisstheten.

Jeg er enig i dette. Tenker at de finner ut av ting så lenge de kan litt grunnleggende greier. Veldig lite opptatt av at de kan lage saus. De finner nok ut av det dersom de ikke liker Toro. Jeg lærte ikke lage saus før i 30-åra selv, og det har gått helt greit.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 09:18   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Vi har hatt litt fokus på at potet og grønnsaker fyller opp magen, gjør oss mett, og gir oss masse av bra saker.
Vi har kokt og stekt og smakstilsatt litt forskjellig.
Det er viktig og praktisk å kunne.
Vi har også sett litt på forskjellige måter å bruke egg på.
Hvis du koker et egg holder det typisk til pålegg på 1 skive. Hvis du pisker sammen egget og blander i litt krydder/vann osv og steker det som en omelett, så smaker det mer, og du får pålegg til flere skiver.

Steking av kjøttdeig, forskjellen på kjøttdeig og karbonadedeig, steking av annet kjøtt, og forskjellene om man gjør det i panna eller i ovnen osv

Ellers så har vi ikke så mange oppskrifter vi tenker at er viktig å lære bort. Vi har nok mer fokus på en generell holdning til mat og økonomisk matlaging.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 09:21   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Jeg tenker det er viktig å kunne lese og forstå en oppskrift og ikke være redd for å prøve.


Jeg synes det er fint å kunne lage

pizza,

taco,

lasagne,
sushi,

tilberede grønnsaker så det er naturlig å lage til middag,

lage salat,

kunne minst en rett med fersk fisk
vafler
bake boller/gjærdeig (derfor også pizza på lista,
langpannekake

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 09:21   #24
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Tenker det er viktig å kunne lese oppskrifter og ha gjort det en del før man flytter hjemmefra, og da er det litt mindre viktig hva det er. Husker et kroneksempel fra "Min største tabbe" i et eller annet ungdomsblad, hvor det ble fortalt at innsenderen kom til "settes på plate med skje", og raket opp for skjeer....

Så er det noe med hva som er et riktig og komplett kosthold, grønnsaker, grønne grønnsaker, fisk osv. for å få i seg det man trenger. Kunne lese på pakker for å finne f.eks. innhold av sukker i frokostblandinger, se på priser for å finne ut om det "egentlig" er billig (se på kg-pris framfor stk pris, f.eks.).

Ellers vet jeg ikke om det er noen default-oppskrifter man "må" kunne, men jeg heier litt på prinsipper for grunnsaus. Mest fordi jeg brukte veldig mange år på å kaste meg ut i det, selv.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 09:46   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Vi lager mye av både hvit og brun saus, og jeg tenker at det er gode basisferdigheter å vite hvordan det fungerer. Knerten mener at jeg lager verdens beste brunsaus, og har begynt å henge over grytene for å lære seg teknikken. Men han er jo altfor pinglete til å gjøre det selv, for det er så mye varme.

I tillegg lager vi ofte en tomatsaus som brukes både til pizza og diverse pastaretter. Og det jeg forsøkter å formidle til ungene er at de må balansere søtt, surt, bittert og salt. Knerten har nå forstått at man alltid må tilsette litt sukker hvis man bruker tomatpuré i retter. Og at litt syre er en nødvendighet for å ikke få kjedelig smak (han vet at syre kan være eddik eller sitron).

Dessuten har vi fokus på at alle middagsretter må inneholde både kjøtt/fisk OG grønnsaker i tillegg til karbohydratkilden (sistnevnte er strengt talt ikke nødvendig, men metter jo en god del). Og så forsøker jeg å bygge det inn i matopplæringen hjemme. Akkurat der er vi et stykke fra mål.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 09:47   #26
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Vi bruker hvit saus hver gang vi lager lasagne. Og det skjer med jevne mellomrom. Bruker det til en del annet også, av fiskegratenger og pastagratenger.

Sant, det glemte jeg, fordi det alltid er Helten som lager lasagne her i huset. Den har selvsagt avkommet lært seg av ham.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 09:57   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Man trenger ikke kunne noen spesifikke oppskrifter. Jeg spiser veldig lite av den samme hverdagsmaten som mine foreldre. Jeg kan lage brun og hvit saus, men det er uhyre sjelden jeg faktisk gjør det.

Og jeg laget ikke mat i det hele tatt før jeg giftet meg og ble mor. Jeg kunne knapt koke poteter og hadde ingen interesse for kjøkken og mat, før det i større grad hadde en hensikt. Og da lærte jeg fort og mye, og jeg vil påstå jeg er godt brukendes på et kjøkken nå. Ønsker man å lære, så lærer man, enten man er 12 eller 22.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 10:10   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.371
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Nei, må og må. Det er jo lite man må. Men noe syns jeg det er greit å sende med i bagasjen.

Jeg kunne heller ikke mye når jeg flyttet hjemmefra, og levde stort sett på pasta, ost, og en og annen tomat og avocado. Sånn sett hadde det vært greit å ha et par oppskrifter under huden som hadde gått på automatikk.

Jeg tenker at det er en del av dannelsen, på samme måte som at i vår familie så man ha lest både bøker og tegneserier, vært i operaen, på både klassisk og eksperimentelt scenekunst, kino, idrettsarrangement og festival.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 10:11   #29
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Enig i at det generelt er lurt å vite hvordan man tilbereder vanlige grønnsaker, koker fisk, steker kjøtt og sånt.

Med tanke på studentøkonomi synes jeg dessuten det er fint å kunne lage gjærbakst og enkle kaker, og å ha en generell holdning om at man lager kosematen selv i stedet for å kjøpe. Så man kan bake boller og pizzasnurrer hvis man skal få besøk, i stedet for å kjøpe pizza eller kjøpekaker og kjeks. Det er både billigere og hyggeligere.

Og så er det lurt å vite om hva som trengs for et noenlunde balansert kosthold (spise noe proteiner, noe med fiber i og noe grønnsaker hver dag), og å kunne lage billig og næringsrik mat som omelett (gjerne med rester av pølse eller annet i) og stekte og kokte egg; sånt som er så enkelt at man nesten alltid gidder det, og som metter og er ganske sunt.

Ellers har jeg sagt mange ganger til Poden at det er lurt å kunne lage ting man selv liker. Av karbo-tilbehør til middag er hjemmelaget potetstappe hans klare favoritt, og det er kjempelurt å lære seg; det er billig og mettende og dessuten nydelig å steke rester av. (Hjemmelaget majones og sjokoladefondant er mindre nødvendig å kunne, men kan jo fort bli populært i vennekretsen, det også )

Jeg har kjøpt til ham den kokeboken jeg tror mange bruker på ungdomsskolen («Kokebok for alle»). Det er flere fine og greie middagsoppskrifter der; kyllingfilet med en enkel paprikasaus som vi alle liker, og laks gratinert med ostesaus, blant annet. Da får han også generell øvelse i hvordan steke en kyllingfilet og hvordan ovnsbake fisk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 10:28   #30
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.229
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Jeg ser at min studentniese har stor nytte av å ha hatt middagsansvar minst én gang i uka mens hun fremdeles bodde hjemme.
Og av at foreldrene har villet formidle kunnskap om ernæring og økonomi.
Hun har lært seg mest teknikker hjemmefra, men er veldig interessert i råvarer, og sier hun har stor glede av billige og gode linse-, bønne- og vegetarretter.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 11:03   #31
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Søt gjærbakst. Verdens beste sjekketriks.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 12:15   #32
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

I følge min sekstenåring, denne:
http://www.krem.no/hjem/rundstykker-...angzhong-style
Det er den eneste han selv har ytret ønske om å lære seg før han flytter hjemmefra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 12:15   #33
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Søt gjærbakst. Verdens beste sjekketriks.

En veldig god ostekake slår også an.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 12:22   #34
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Søt gjærbakst. Verdens beste sjekketriks.

Jeg falt pladask for en fantastisk kringle da jeg var student (vi er nå gift på 15. året).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 12:25   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.299
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Bacon og speilegg er jo essensielt å kunne, hvis søt gjærbakst-sjekketrikset funker.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 12:25   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.299
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Og god kaffe.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 12:36   #37
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Jeg synes en god linsegryte bør inn under huden og inn i en oppskriftskanon for unge som skal ut i middagsland for første gang.

Det er sunt, enkelt, billig, kan lages av ingredienser man kan ha på lager i lang tid og vegetarisk (eller til og med vegansk om mat vil). Fremtiden er vegetarisk.

Også er det lett å lage til mange, sånn at man kan ha fest med mat for en billig penge!

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 12:46   #38
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Einaste eg kunne då eg flytta heimafrå var å lage Toro Lasagne I dag anser eg meg sjølv som ein ok kokk likevel.

Ungane mine kan i alle fall koke nudlar

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 12:50   #39
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

God kaffe er viktig, men minst like viktig er å kunne trekke god te, slik at den ikke blir bitter. Og sørge for litt oppvarmet melk for dem som drikker teen med melk. For i hvert fall et av "barna" her fungerte det godt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-18, 12:55   #40
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke oppskrifter må man kunne når man flytter hjemmefra?

Ja, lage kaffe og steke egg og bacon har jeg også lært ham. Selv om han ikke drikker kaffe selv enda. (Jeg har ikke sagt at det er et sjekketriks, da. Noe får han finne ut selv. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no