Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Vår forbrukerhverdag

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-14, 21:26   #141
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vår forbrukerhverdag

Her er en artikkel om det forresten. Det er ikkje så heilt på viddene. Språket er delt opp i fem behov, anerkjennende ord, tid for kvarandre, gåver, tjenester og fysisk nærhet. Vi er alle ulike og med ulike preferanser for korleis vi ønske å bli elska. Eg syns det er fint eg i grunn.

http://www.klikk.no/helse/velvare/se...icle922021.ece

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-14, 21:29   #142
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vår forbrukerhverdag

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Her er en artikkel om det forresten. Det er ikkje så heilt på viddene. Språket er delt opp i fem behov, anerkjennende ord, tid for kvarandre, gåver, tjenester og fysisk nærhet. Vi er alle ulike og med ulike preferanser for korleis vi ønske å bli elska. Eg syns det er fint eg i grunn.

http://www.klikk.no/helse/velvare/se...icle922021.ece

Enig i at det å se de ulike preferansene er fint. Jeg hadde ikke noen kobling til sidsel gran i dette og har kun lest den amerikanske originalen som ble litt i meste amerikanske laget for meg, men definitivt mye som er fint trass i det amerikanske.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 05:50   #143
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vår forbrukerhverdag

For meg og mannen min er det ikke veldig viktig å gi hverandre nøye gjennomtenkte og/eller dyre gaver til for eksempel jul. Vi kan godt finne på å droppe gaver til hverandre da, eller kjøpe noe sammen som vi har bruk for, og synes ikke samlivet kjølner av den grunn. Kanskje fordi jeg setter umåtelig større pris på at det for eksempel en helt vanlig tirsdagsettermiddag/-kveld dukker opp et blomsterbud på døra med en fantastisk bukett og et lite kort med noen kjærlige ord.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-15, 20:30   #144
Navigon
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2015
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 3
Navigon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vår forbrukerhverdag

Huff & Sukk! Forbruksmentalitet er innøvd og finslipt ila de siste to generasjonene- eller siden 2. verdenskrig, sånn cirka. Den ble unnfanget som en god tanke -å gjøre hverdagen enklere og bedre for oss alle, men har pr i dag utviklet seg til å bli en forutsetning for å i det hele tatt HA en hverdag. -Tror veldig mange.
-Og de fleste som driver en eller annen form for næringsvirksomhet vil i hvert fall at vi skal tro det!

90% av oss er sauer!! Ja, du leste rett!
-Ikke et skjevt ord om sauer, men de følger etter bjellen, på instinkt, uten egne tanker/ ideer om hvor det bærer.
En del av mitt arbeid handler om krisehåndtering, og psykologien som ligger til grunn er nøyaktig den samme: I en gitt situasjon vil 90% av oss følge en tydelig leder!
Hvem leder deg?

Navigon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 11:00   #145
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vår forbrukerhverdag

Dette var et fint debattinnlegg. Den setter ord på mye av det jeg mener men ikke klarer å formulere selv. For tiden er jeg bevisst på å ikke kjøpe meg nevneverdig med nye klær. Det resulterer i at jeg går igjen i de samme 3-4 toppene, skjems litt over det på en måte og tenker samtidig at sånn må det være.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-15, 12:08   #146
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Vår forbrukerhverdag

Ja det var ett bra innlegg, og det gir mange tanker i forhold til det å ha så mye klær.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no