Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-15, 12:50   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Lyspære

Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Det er helt sikkert flere enn meg som leste Marte Michelets kronikk "Finn deg en flyktning" i Dagbladet her om dagen. Jeg får dessverre ikke til å linke, siden jeg sitter på mobilen.

Uansett - jeg tok henne på ordet og tastet meg inn på Røde Kors' nettsider, og har meldt meg som frivillig, med hovedønske om å bidra med leksehjelp, norskopplæringshjelp, nettverksbygging og besøk.

Og slike ting er det helt sikkert andre som også har lyst til å bidra med! Det er også supernyttig å gi penger til organisasjonene som er i førstelinja og redder liv.


Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 12:53   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Veldig god idé! Vet du om man må melde seg fast eller om det er fleksibelt? Jeg kunne også tenke meg at Herremannen kunne bli aktiv for jeg vet de har noe opplegg for tennåringer (Herremannen er nå 12, så kanskje han må vente noe). Da er det sikkert enklere om han gjør det sammen med en kamerat.

På onsdag skal jeg kjøre klær til Refstad (ikke så langt fra Sinsen) der mottaket er for flyktinger. De er bare der noen dager før de reiser til asylmottak. Jeg har med meg skor, klær og noen leker.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 12:53   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Det tenkte jeg på også, at jeg hadde lyst til å gjøre. Kan jeg få en flyktning på middag en gang i uka, kanskje?

Jeg ser det foregår mange lokale innsamlingsaksjoner også, jeg skal ta en runde i klesskap og lekekasser og gi bort til mitt lokale asylmottak.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 12:56   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Aner ikke, Pelen, jeg venter på å bli kontaktet.

Skal også kjøre klær og utstyr til mottak på onsdag, det er bransjeinnsamling på Youngstorget. Tenkte å handle med noen poser bind og bleier i tillegg til klær, og så lurer jeg på om farger og fargebøker og tegneblokker til barna kunne vært noe?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 12:58   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

... og så lurer jeg på om farger og fargebøker og tegneblokker til barna kunne vært noe?

Det må jo være helt perfekt! Jeg tror nok vi også har noe slikt hjemme som Herremannen ikke bruker lenger. Vi har sortert ut noen leker også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 12:59   #6
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Vi gjør dette uten at det er organisert på noen måte. Vi tar fast med oss en gutt i klassen til 11-åringen på fotballkamper. Sender med lapp på skolen om hvilke dager det er kamp, hvor vi skal, når han blir hentet hjemme og når vi er hjemme igjen. De setter veldig stor pris på det så han kommer seg på kampene og at de slipper å organisere skyss selv for de har ikke bil og kjenner ikke så mange som har.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 13:13   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Forresten; her er det jo flest damer. Da vil jeg oppfordre dere til å oppfordre mennene deres til å engasjere seg! Røde Kors har mangel på mannlige flykningeguider. Mange flyktninger er nettopp (unge), enslige menn, og Røde Kors prøver å sette sammen guide og flyktning i samme demografiske bås.

https://www.rodekors.no/vart-arbeid/...flytningguide/

Sitat:

Flyktningguide

Ny kultur, nytt språk og nye utfordringer - dette er hverdagen for flyktninger som blir bosatt i Norge. En flyktningguide kan gjøre overgangen lettere.

Røde Kors flyktningguide kobler flyktninger som har fått opphold i Norge med en frivillig guide som kjenner lokalsamfunnet. Slik får nybosatte flyktninger en veileder og et nettverk i sitt lokalmiljø.

I møte med en ny hverdag i Norge har mange flyktninger behov for informasjon og kunnskap om lokalsamfunnet. Hvordan søker man barnehageplass? Hvordan finner man ut om fritidstilbudet i kommunen? Og hva skjer på 17. mai? En flyktningguide er en viktig veiviser inn i samfunnet. Men aller viktigst: Et medmenneske, en å stole på og støtte seg på i en krevende etableringsfase.

Møtet mellom flyktning og guide skal være uformelt og ikke koste noe. Man gjør ting begge trives med, som å se på fotballkamp, gå tur, lage mat eller bare prate og være sammen. Røde Kors har som mål å koble guider og flyktninger som har noe felles, enten det gjelder alder, livssituasjon, interesser, yrke eller utdannelse. Aktiviteten bygger på gjensidighet og likeverd mellom flyktning og guide.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 13:17   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Jeg har masse klær, sko og leker. Hvor kan dette leveres? Jeg bor på Jessheim, men kan levere i Oslo også.

Vanligvis ville det gått til Fretex, men det er kanskje andre som kan ha bedre nytte av dette nå.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 13:24   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

http://www.osloby.no/nyheter/Slik-ka...--8143097.html

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 13:26   #10
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Fin oppfordring!

For de som bor i Oslo kan kanskje Facebookgruppen "Kom inn - lær norsk rundt middagsbordet" være noe. Det er et initiativ hvor asylsøkere (stort sett rekruttert fra voksenopplæringa på Skullerud) matches med norskspråklige som inviterer på middag. Intensjonen er norsktrening, men selvsagt også nettverksbygging.

Det er også mangel på verger for enslige mindreårige asylsøkere, siden det har kommet langt flere enn man hadde regnet med i år.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 13:30   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Redd Barna oppfordrer til å si i fra hvis man har ledig hybel eller lignende. Er det interessant med et gammelt hus på landet uten dusj/do, mon tro? Og går det på kommune?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 13:34   #12
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Shute: jeg var interessert i dette med verger, jeg hørte om det på Salongen i forrige uke. Vet du hvem jeg tar kontakt med og hvilke kvalifikasjoner man må ha?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 13:38   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Hva går det ut på, å være verge?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 13:40   #14
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Nei, det må jeg jo også finne ut. Men det må jo være å gå inn i den rollen som foreldre spiller overfor alle valg og offentlige instanser. Søknader og skoler og sånn.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 13:45   #15
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Redd Barna oppfordrer til å si i fra hvis man har ledig hybel eller lignende. Er det interessant med et gammelt hus på landet uten dusj/do, mon tro? Og går det på kommune?

Jeg er ganske sikker på at det er den enkelte kommune må kontaktes. Hva slags standars de krever kan nok variere.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 13:50   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Fin oppfordring!

For de som bor i Oslo kan kanskje Facebookgruppen "Kom inn - lær norsk rundt middagsbordet" være noe. Det er et initiativ hvor asylsøkere (stort sett rekruttert fra voksenopplæringa på Skullerud) matches med norskspråklige som inviterer på middag. Intensjonen er norsktrening, men selvsagt også nettverksbygging.

Det er også mangel på verger for enslige mindreårige asylsøkere, siden det har kommet langt flere enn man hadde regnet med i år.

Veldig god oppfordring! Jeg ser at de er flinke til å spørre folk i konkrete bydeler, det kan være en ekstra dytt.

Jeg er også interessert i hva det vil si å være verge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 13:58   #17
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Trondheim kommune har et program for mindreårige asylsøkere, som ikke lenger skal bo på mottak, men som ikke er klare for å kaste seg ut i det åpne boligmarkedet. Vi har vært såkalte husverter i tre omganger, med to afghanere og en fra Sri Lanka. Kort fortalt har vi tilbudt hybel, men har også tatt med ungdommene på jevnlige middager, skogturer, svømmehall, kino og heftig FIFA-spilling på PS4. VI har fungert som foreldre, der vi har hjulpet til med lekser, tatt dem med i butikken og forklart at vi ikke tar ut alle brødene og klemmer på dem, hvilke klær som skal vaskes sammen, hvordan vi oppfører oss i ulike sammenhenger, og høydepunktet hvert år er jo pepperkakebaking. De har vært hos oss på julaften og deltatt på linje med alle i familien.

Det har vært rimelig fantastisk å tenke på at vi har bidratt til integrering av tre flotte ungdommer, og de har fått en plass i hjertene våre. Jeg har fått blomster på morsdagen og sånt.

Anbefaler virkelig å bli med på et sånt program, det gir så utrolig mye tilbake også.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 13:59   #18
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Her er lenke til Trondheimsprogrammet: https://www.trondheim.kommune.no/con...yktinger-sokes

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 14:00   #19
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.865
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Trondheim kommune har et program for mindreårige asylsøkere, som ikke lenger skal bo på mottak, men som ikke er klare for å kaste seg ut i det åpne boligmarkedet. Vi har vært såkalte husverter i tre omganger, med to afghanere og en fra Sri Lanka. Kort fortalt har vi tilbudt hybel, men har også tatt med ungdommene på jevnlige middager, skogturer, svømmehall, kino og heftig FIFA-spilling på PS4. VI har fungert som foreldre, der vi har hjulpet til med lekser, tatt dem med i butikken og forklart at vi ikke tar ut alle brødene og klemmer på dem, hvilke klær som skal vaskes sammen, hvordan vi oppfører oss i ulike sammenhenger, og høydepunktet hvert år er jo pepperkakebaking. De har vært hos oss på julaften og deltatt på linje med alle i familien.

Det har vært rimelig fantastisk å tenke på at vi har bidratt til integrering av tre flotte ungdommer, og de har fått en plass i hjertene våre. Jeg har fått blomster på morsdagen og sånt.


Anbefaler virkelig å bli med på et sånt program, det gir så utrolig mye tilbake også.

Så utrolig flott, både av dere og kommunen!

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 14:05   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det tenkte jeg på også, at jeg hadde lyst til å gjøre. Kan jeg få en flyktning på middag en gang i uka, kanskje?

Jeg ser det foregår mange lokale innsamlingsaksjoner også, jeg skal ta en runde i klesskap og lekekasser og gi bort til mitt lokale asylmottak.

Så smart! Lurer på om det finnes noe her? Jeg har sikkert noe jeg kan bidra med.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no