Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kasseroller?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-17, 22:36   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kasseroller?

Må ha nye. Hvilke er bra nå? Gjerne slippbelehh, gjerne oppvaskmaskinsikre.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-17, 22:49   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kasseroller?

Me har nokre frå Eva Solo. Ikkje slippbelegg, men geniale til alt av koking som ikkje krever sånt. Pasta, poteter, grønsaker mm. Lokket er laga sånn at du kan ha det ståande på høgkant oppå panna (eller kasserollen om du vil) og det laga sånn at du kan helle av vatn utan å bruke dørslag.



Edit: søk opp Eva Solo Gravity så ser du kva eg meiner. Dei finnes også med slippbelegg, ser eg.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-17, 23:39   #3
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kasseroller?

Hvis du skal ha sliplettbelegg bør du ikke bruke oppvaskmaskin på de. Belegget har slett ikke godt av det uansett hvor sterkt produsenten sier det er.
Er ellers enig i at Eva solo gravity og Eva trio sine kasseroller er supre. Jeg er også veldig fornøyd med le Creuset toughenend kasserollene. De er fryktelig dyre, men veldig bra.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-17, 08:35   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasseroller?

Jeg er fornøyd med Ikea 365+. Hatt dem i 13 år. Billige, ser ok ut, funker flott. Har et par mye dyrere gryter, og merker null forskjell i funksjon. Utseendet syns jeg vel nesten er finere på Ikea-grytene. Dette er vanlige gryter i stål uten slippbelegg, sånne gryter har ikke så mye ekstra å gi om de er dyre syns jeg.

Har også en stor oval Ikea med slippbelegg som har holdt seg godt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-17, 08:45   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasseroller?

Vi fikk en fra OBH nordica i julegave i forfjor. Den funker fint. Fargerike da. Det er kanskje ikke for alle.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-17, 08:48   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasseroller?

Veldig fornøyd med Master fra Tilbords.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-17, 09:44   #7
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kasseroller?

Jeg liker godt de nye grytene med glasslokk i IKEA 365-serien. De er videre enn kasserollene vi hadde derfra fra før, så er bedre å koke grøt i, for eksempel, det svir seg ikke så lett. Ingenting setter seg fast, og vi vasker alt i maskin.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-17, 10:25   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasseroller?

Jeg har et par Cookwave stålkasseroller fra coop'en. Funker helt fint.

Uansett kasserolle - du trenger et par Kochblume å bruke som lokk.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-17, 10:52   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kasseroller?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Vi fikk en fra OBH nordica i julegave i forfjor. Den funker fint. Fargerike da. Det er kanskje ikke for alle.

Jeg kjøpte en av disse i vinter, og liker den godt. Jeg har også en kaserolle med slippbelegg fra Kitchen Essentials. Den er også god, men jeg synes egentlig den fra OBH er hakket bedre.

Har ikke kjørt noen av dem i oppvaskmaskin da, på grunn av slippbelegget.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-17, 12:09   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kasseroller?

Vi har de hvite med slippbelegg fra Eva Solo og de er bare så lekre og tåler hard bruk. Null problem med oppvaskmaskin. De tar heller ikke farge fra f.eks tomatsuppe eller curry som jeg var litt engstelig for. Kitch'n har noen ganger kampanje på disse.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-17, 12:32   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasseroller?

IKKE Høyang Polaris i hvert fall.
Belegget på innsiden er like fint, riktignok, men utsiden har fullstendig skallet av.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-17, 12:53   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kasseroller?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

IKKE Høyang Polaris i hvert fall.
Belegget på innsiden er like fint, riktignok, men utsiden har fullstendig skallet av.

Jeg er derimot fornøyd med mine fra Høyang polaris. De går i oppvaskmaskinen (vet ikke om det er anbefalt), ser like fine ut etter minst fem år. Jeg har de som heter party.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-17, 13:20   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasseroller?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg kjøpte en av disse i vinter, og liker den godt. Jeg har også en kaserolle med slippbelegg fra Kitchen Essentials. Den er også god, men jeg synes egentlig den fra OBH er hakket bedre.

Har ikke kjørt noen av dem i oppvaskmaskin da, på grunn av slippbelegget.

Jeg har kjørt den i oppvaskmaskina. Den er jo dog så enkelt å vaske at det er gjerne den som blir håndvasket om jeg ikke får plass i oppvaksmaskina.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-17, 13:54   #14
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasseroller?

Har 365+ fra IKEA og veldig fornøyd. De funker gull til alt. Lette å vaske, går i oppvaskmaskina (selv om jeg normalt håndvasker dem) og veldig spiselig pris.
Har også noen jerngryter kjøpt på loppemarked.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-17, 16:22   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasseroller?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg er derimot fornøyd med mine fra Høyang polaris. De går i oppvaskmaskinen (vet ikke om det er anbefalt), ser like fine ut etter minst fem år. Jeg har de som heter party.

Vi har også de. De er ikke lenger så svart utenpå ...Hatt dem i seks år-ish.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-17, 16:22   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kasseroller?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

IKKE Høyang Polaris i hvert fall.
Belegget på innsiden er like fint, riktignok, men utsiden har fullstendig skallet av.

Disse er det som har avgått med døden.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-17, 21:32   #17
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Kasseroller?

Vi kjøpte nye kasseroller sist uke. Gikk for Ultima-serien fra Sabor. De er i rustfritt stål og uten belegg. Hvis du vil ha de med belegg, heter de Ultimate. Vi valgte uten belegg for da tåler de garantert oppvaskmaskin, og jeg foretrekker kasseroller uten belegg.
De dukker med jevne mellomrom opp på kampanjer med halv pris på Tilbords.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-17, 21:47   #18
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kasseroller?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg er fornøyd med Ikea 365+. Hatt dem i 13 år. Billige, ser ok ut, funker flott. Har et par mye dyrere gryter, og merker null forskjell i funksjon. Utseendet syns jeg vel nesten er finere på Ikea-grytene. Dette er vanlige gryter i stål uten slippbelegg, sånne gryter har ikke så mye ekstra å gi om de er dyre syns jeg.

Har også en stor oval Ikea med slippbelegg som har holdt seg godt.

Da tror jeg jammen jeg skal gå for de. :trengerfleregryter: Trodde det bare var dyre saker som var noe tess. :

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-17, 08:19   #19
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kasseroller?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Me har nokre frå Eva Solo. Ikkje slippbelegg, men geniale til alt av koking som ikkje krever sånt. Pasta, poteter, grønsaker mm. Lokket er laga sånn at du kan ha det ståande på høgkant oppå panna (eller kasserollen om du vil) og det laga sånn at du kan helle av vatn utan å bruke dørslag.

Jeg har byttet ut alle mine kasseroller med kasseroller fra Eva Solo. Fikk min første Eva Solo-kasserolle for ti år siden, og den er like fin i dag. Jeg har også kjøpt to med slippbelegg, men belegget tåler ikke mye og jeg vasker ikke disse i oppvaskmaskin.

Jeg har forelsket meg i et sett av den typen som Bergensis beskriver. Jeg er så ufattelig lei av å slite med å stable gryter inn i skapet, men dette settet fra Eva Solo har tre gryter som kan stables oppi hverandre og som nesten ikke bygger i høyden. Genialt! Kitch'n har kampanje på dette settet (for medlemmer i kundeklubben) til og med 13. mai. Løp og kjøp!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-17, 09:59   #20
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kasseroller?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg liker godt de nye grytene med glasslokk i IKEA 365-serien. De er videre enn kasserollene vi hadde derfra fra før, så er bedre å koke grøt i, for eksempel, det svir seg ikke så lett. Ingenting setter seg fast, og vi vasker alt i maskin.

Samme her.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no