Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-14, 21:09   #1
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Poden har iPhone med kontroll S abonnement fra Telenor. Nå er han på ferie med besteforeldrene (i Norge) og plutselig var datatrafikken tappet, og "ringepengene" spist opp.

Jeg satte inn kr 50,- i ringepenger, samt kjøpte 500MG datatrafikk på dagen i går, men du verden så fort det tappes! Allerede i går var en del av disse nye MB brukt, og Poden fikk forbud mot å bruke nettet i hele dag for at jeg skal kunne følge litt med på hva som skjer.
I dag kl 11:15 var det brukt 77MB, kl 14:45 var det brukt 93MB, kl 16:30 var det brukt 97MB, og kl 20:20 var det brukt 118MB (da ringte han meg og fortalte at han hadde vært på VG ett minutt eller to). KL 20:50 var det brukt 22MB.

Han er 100% sikker på at datatrafikk og roaming er og har vært av.

Hva skjer a?

Nå har vi prøvd å nullstille innstillingene under mobildatanettverk og håper dette gjør susen - men noe må da være riv ruskende galt?

Noe som har opplevd dette, evt vet hva vi skal/kan gjøre om ikke det hjelper å ha nullstilt innstillingene?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 21:12   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.494
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Man kan styre hvilke apper som får tilgang til mobildata og hvilke som ikke får. Der kan det være lurt å sperre for alt utenom safari. Det kan godt være spill eller andre apper som synker automatisk.

Det gjøres der man skrur av og på mobildata.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 21:14   #3
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Men når mobildata har vært av i hele dag, og datatrafikken allikevel har blitt tappet såpass mye?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 21:15   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.494
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Det spørs jo om det er hele sannheten, men mobildata skal ikke trekkes når det er av.

Har han automatisk oppdatering av apper?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 21:20   #5
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

I fare for å fremstå som den naive mammaen stoler jeg på Poden nå altså. Han er jo fortvilet selv - og ringte meg med en gang han hadde sjekket VG nett i kveld. Mamma har også sagt at telefonen hans har ligget ubrukt.

Men - når mobildata er av - KAN apper oppdatere seg selv altså? Finnes det sånne tilganger på apper at de kan "slå på" mobildata?

*domm*

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 21:25   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Er mobildata slått av, så er det slått av.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 21:27   #7
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Er mobildata slått av, så er det slått av.

Det var det jeg trodde. Og da skjønner ikke jeg hvordan så mye datatrafikk har blitt borte i tynne lufta på så kort tid.

Ingen som har opplevd lignende?

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 21:29   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Det var det jeg trodde. Og da skjønner ikke jeg hvordan så mye datatrafikk har blitt borte i tynne lufta på så kort tid.

Ingen som har opplevd lignende?

I fare for å si noe feil om poden, så tror jeg kanskje at han ikke forteller hele sannheten.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 21:29   #9
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.494
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Men hvis flere apper får lov å synke når mobildata er på og han har skrudd det på for å gå inn på vg.no så kan det ryke ganske mye trafikk ganske fort.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 21:31   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Hvis du går til settings - Cellular og blar deg nedover kan du se hvor mye data de ulike appene har brukt. Kanskje det kan gi en pekepinn?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 21:56   #11
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

I fare for å si noe feil om poden, så tror jeg kanskje at han ikke forteller hele sannheten.

Her er han nok til å stole på altså, og mamma bekrefter det.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 21:59   #12
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Hvis du går til settings - Cellular og blar deg nedover kan du se hvor mye data de ulike appene har brukt. Kanskje det kan gi en pekepinn?

Takk for tips! Da har vi gått igjennom alle appene på lista og skrevet opp hvor mye de har vært brukt (dette er jo siden julaften). Da kan vi jo gå igjennom lista flere ganger og se hvilke apper som bruker datatrafikk.

Han har siden han fikk telefonen til jul brukt totalt 1,7 GB, så det er jo finurlig om han skal ha klart å bruke over 100 MB fra i går til i dag...

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:14   #13
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.296
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Jeg brukte mye datatrafikk og fikk dyre mobilregninger til jeg lærte meg å bruke offline spillelister hos Wimp.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:16   #14
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Jeg har samme problem på min iPhone 5. Pluttselig bruker den masse datatrafikk.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:20   #15
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg brukte mye datatrafikk og fikk dyre mobilregninger til jeg lærte meg å bruke offline spillelister hos Wimp.

Han har ikke Wimp, men Spotify - og (med mindre han er på hjemmenettet og legger til nye sanger) hører alltid på offline.

Nå er selvfølgelig (!) nettsidene til Telenor nede, så nå får jeg ikke oppdatert meg på hvordan det ligger an med databruken...

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-14, 22:43   #16
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Telenor våknet igjen, og siden Poden nullstilte innstillingene på mobildatanettverket kl 20:45 og til kl 22:30 har ytterligere 12MB forduftet.

Skjønn det den som kan.

Nå har Poden skrudd av telefonen så får vi se om dataen fortsetter å forsvinne...

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 03:29   #17
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg har samme problem på min iPhone 5. Pluttselig bruker den masse datatrafikk.

Det skjedde plutselig med meg også (i går kveld). Jeg har ikke brukt telefonen annerledes enn vanlig, så lurer på om det kan være noe galt et sted.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 06:59   #18
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Hos meg har det skjedd både forrige og denne mnd.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 07:17   #19
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Hos meg har det skjedd både forrige og denne mnd.

Merket ikke noe da jeg var i Spania og Dublin forrige måned, men det er tydelig at noe er galt nå

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-14, 09:05   #20
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.695
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapping av datatrafikk på iPhone 5s?

Det er visst et problem med iPhone 5s, kjent siden den kom. En fix er å slå av datatrafikk og 3g/4g.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no