Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor kjøpe pinnekjøtt i Oslo?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-07, 23:52   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.460
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hvor kjøpe pinnekjøtt i Oslo?

Noen som har lest seg opp på årets tester eller som vet hvor man får kjøpt godt pinnekjøtt i år? Det er første gang jeg skal lage (og kjøpe) det selv. Hva skal jeg spørre etter, hvordan ser jeg om pinnekjøttet er godt eller dårlig? Jeg vil ha vanlig pinnekjøtt, ikke røkt. Vi blir 7 personer.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 00:16   #2
Ada
Ny
 
Ada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 33
Ada har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor kjøpe pinnekjøtt i Oslo?

Jeg har ikke lest noen tester, men Rema 1000 har i flere år tatt inn veldig godt pinnekjøtt fra en produsent i Hemsedal, Spekeloftet tror jeg den het.
Har sett at det er i butikkene i år også.

__________________
Those are my principles. If you don't like them, I have others.
Ada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 00:21   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.460
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kjøpe pinnekjøtt i Oslo?

Hvor mye beregner dere per person forresten?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 00:25   #4
Ada
Ny
 
Ada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 33
Ada har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor kjøpe pinnekjøtt i Oslo?

Vi pleier å beregne en 4-500 gram per person

__________________
Those are my principles. If you don't like them, I have others.
Ada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:19   #5
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Hvor kjøpe pinnekjøtt i Oslo?

Vi beregner også 4-500 gr pr pers.
Her går det i Stranda, som vant en av testene i fjor. Har ikke sett noen for i år, men de finnes sikkert

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:22   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kjøpe pinnekjøtt i Oslo?

Her i byen kjøper jeg gjerne på Meny, men mamma pleier å ta med seg noen pinner fra bergen også!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:24   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor kjøpe pinnekjøtt i Oslo?

Naar det gjelder beregning, pleier jeg aa tenke i antall (store, hele) pinner hver person spiser. Det varierer jo en del fra person til person. Jeg spiser selv 2-3 pinner.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:25   #8
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.088
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kjøpe pinnekjøtt i Oslo?

Meny har pleid å ha godt pinnekjøtt, de har fra forskjellige leverandører. Pinnekjøtt fra Slakteren, er ikke godt. Fikk det servert her om dagen. Blæh.
Har selv kjøpt på Smartclub, fra Smedstuen, spent på hvordan det er. Jeg liker urøkt best, og det må være fra lam.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:30   #9
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor kjøpe pinnekjøtt i Oslo?

Har ikke prøvd det selv, men hva med Bondens marked? De pleier å ha bra ting der. Ellers kan jeg tenke meg det er godt pinnekjøtt på Jakobs på Holtet, men det er bare gjetting.

  Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:31   #10
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Hvor kjøpe pinnekjøtt i Oslo?

Her fant jeg link til årets store pinnekjøtt-test http://www.kjottbransjen.no/arch/_img/9116863.pdf

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:42   #11
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor kjøpe pinnekjøtt i Oslo?

På ICA Maxi på Bjølsen har de deilig pinnekjøtt av fjelltørket lofotlam (eller noe slikt). De har også pinnekjøtt av villsau fra Voss, men det har jeg ikke smakt. Og de har det mye billigere (ikke røkte) pinnekjøttet fra Skjeggestad som også er helt ok (men ikke så bra som lofotlammet).

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 11:28   #12
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.226
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kjøpe pinnekjøtt i Oslo?

Jeg kjoper alltid pinnekjott på ICA Maxi på Bjolsen ( Tangina). Brukt de i 3 eller 4 år nå, og er alltid fornoyd.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 11:35   #13
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor kjøpe pinnekjøtt i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg kjoper alltid pinnekjott på ICA Maxi på Bjolsen ( Tangina). Brukt de i 3 eller 4 år nå, og er alltid fornoyd.

Beste butikken i byen.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no