Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Grove pitabrød m/salat og fiskepinner

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-11, 07:52   #1
scmiscmi
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 33
scmiscmi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Grove pitabrød m/salat og fiskepinner

Mine barn syntes det er veldig godt. Jeg er ikke glad i fiskepinner og det er ikke det sundeste. Men kjøper de med torske file. Men av og til kan man spise dette.

Grove pitabrød
Kesam ( enten kan man lage dressing av kesam eller naturell)
Salat
Agurk
revet gullerot
Man kan ha i hva man liker.

Barna syntes det er super godt Og raskt å lage.

scmiscmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:38   #2
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grove pitabrød m/salat og fiskepinner

Dette hørtes både sunt, godt og lettvindt ut i mine ører. Hvor får du tak i grove pitabrød?

Hvorfor er ikke fiskepinner sunt? Er ikke det fisk med brødrasp?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:48   #3
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grove pitabrød m/salat og fiskepinner

Fiskepinner kan en enkelt lage selv. Sier jeg som ikke er så flink til å lage mat. Så på God Morgen Norge i går og der laget de hjemmelagde fiskepinner og de skal testes selv av meg. Tok laks i passe biter og rullet dem i rugmel som var iblandet salt, pepper og tandorikrydder. Så da blir jo det i alle fall sundt, så da blir det jo sunn middag med grovt pitabrød og god salat såvidt jeg kan skjønne?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:51   #4
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grove pitabrød m/salat og fiskepinner

Det er vel strengt tatt nokså lite fisk, og veldig mykje fett (frityrsteikt), men eg syns det må vere heilt greit i ny og ne, og fint for barn som ikkje et annan fisk.

Der er jo også stor forskjell på fiskepinnar - enkelte syns eg verkar betre, utan at eg har samanlikna varedeklarasjonen. Kanskje er det forskjellar på kva olje som er brukt også. Sånne større bitar med panerte fiskestykker er jo enda betre da - meir fisk

Vi kan ikkje bruke fiskepinnar på grunn av allergi, men lagar nokre veldig gode sjølv. Dei må i alle fall kallast sunne, og ungane mine et enorme mengder fisk når dette er servert.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 10:52   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grove pitabrød m/salat og fiskepinner

Det blir mye bedre om man panerer fisken selv. Rull fiskebitene i mel først, så i sammenvispet egg, og så i brødrasp. Jeg steker i ovnen og blander litt krydder i brødraspen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 12:53   #6
scmiscmi
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 33
scmiscmi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grove pitabrød m/salat og fiskepinner

Jeg skal jammen prøve å lage selv.Barna elsker fiskepinner. Jeg har kjøpt de på meny med torskefile og lite mettet fett. Men de er frityrstekt så er jo ikke det beste. Men av og til er det jo greit.

Jeg kjøper grove pita brød på Meny.

scmiscmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no