Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noe galt med tørketrommelen!!!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-06, 10:24   #1
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noe galt med tørketrommelen!!!

Noe er galt med trommelen min

Den møter motstand når den går rundt. Entene er det kommet noe på utsiden av trommelen, som gjør at den bortimot stopper, eller så er det noe som er gåent.

Den blir 3 år utpå vinteren.
Tenkte å stikke ned på butikken og hløre hva jeg skal gjøre, men hva har jeg krav på? Noen som har vært borti ca det samme?


Jeg sier det KAN være at feks en stein har kommet seg på utsiden av trommelen, for det er mange hull i bakveggen på den, og jeg skal ikke garantere 100% at alle lommene var helt tomme. Kan jo også være knapp e.l. som har løsna fra et plagg....Eller det kan være noe lager e.l. som er gåent...

Hjelp! Hva gjør jeg!!!!

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 10:36   #2
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe galt med tørketrommelen!!!

Så kjipt!

Jeg hadde hørt med butikken hva de hadde å si, ellers finnes det jo slike "husholdningsreperatører" som kan finne ut av hva det er.

Høres jo ut som om et eller annet har havnet utenfor trommelen.


Lykke til!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 10:49   #3
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noe galt med tørketrommelen!!!

Det finnes jo teknikere som kan tilkalles. Har du sjekket gule sider for området der du bor?

Har sjøl svidd av over 6000 kroner i dag på ny tørketrommel.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 10:52   #4
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noe galt med tørketrommelen!!!

Skal høre med butikken når Ida har våkna - tar det derfra da.

Jeg skal liksom være så forb... handy at jeg helst vil fikse det selv - har SÅ lyst til å feks prøve å åpne den på baksida, men jeg vet at det kan bli grøsselig dyrt...

Gubben får helt noia av meg noen ganger; "DU LIGGER UNNA!!!!"

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 11:01   #5
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe galt med tørketrommelen!!!

Fungerer den ikke i det hele tatt ?
De fleste tørketrommler virker som de tar borti noe når du prøver å snurre de rundt.
Det kan like gjerne være feil med styringskortet eller en slitt drivreim som er problemet.
Lite sannsynlig at ett fremmedlege har kommet seg "bak" trommelen

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 11:06   #6
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noe galt med tørketrommelen!!!

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Fungerer den ikke i det hele tatt ?
De fleste tørketrommler virker som de tar borti noe når du prøver å snurre de rundt.
Det kan like gjerne være feil med styringskortet eller en slitt drivreim som er problemet.
Lite sannsynlig at ett fremmedlege har kommet seg "bak" trommelen

Kan ikke bruke den, nei, for den møter SKIKKELIG skrapelydmotstand ca 1/3 av runden rundt.
Det er jo mange mange hull i bakveggen på trommelen, så det kan jo sikkert være at noe har kommet inni? Eller?
Håper det er noe enkelt, iallfall....

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 11:19   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe galt med tørketrommelen!!!

Merkelig...
Vist du er litt handy,
ville jeg prøvd å skru opp for å se om du kan se noe som er i veien.
Da vil du iallefall se om det er enkelt å fikse.
Men vær ops, dersom du skal ta dette på forsikring eller noe så er det ikke sikkert den dekker det dersom du har vært inne å klusset (om du skjønner).
Hadde det vært min maskin hadde jeg værtfall tatt frem værktøy

Lykke til

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 15:15   #8
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe galt med tørketrommelen!!!

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Skal høre med butikken når Ida har våkna - tar det derfra da.

Jeg skal liksom være så forb... handy at jeg helst vil fikse det selv - har SÅ lyst til å feks prøve å åpne den på baksida, men jeg vet at det kan bli grøsselig dyrt...

Gubben får helt noia av meg noen ganger; "DU LIGGER UNNA!!!!"

Her i huset bruker vi å skru den fra hverandre for å sjekke om det ligger støv i motoren en gang i året. Det kan selv jeg klare.
Årsaken er at den første vi hadde stoppet og det luktet svidd, vi hadde den på rens og like etter tok den fyr. Da vi sjekket ver den full av lo og skitt. Så jeg stoler ikke på reparatørene lengre.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 17:42   #9
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Noe galt med tørketrommelen!!!

Jeg jobber som hvitevareselger og det som du får til svar når du kommer er følgende...

Det er 2 års garanti og 3 års reklamasjon... De kan ikke vite om dette er noe som går under dette da det må en servicemann til for å avgjøre dette... Du får da et tlf.nr til en servicemann som du deretter ringer til og avtaler et møte... Når du ringer må du ha klart noen nr som står på selve maskinen, tror det skal stå inni døra på den, det pleier hvertfall å gjøre det... Du må også ha tilgjengelig kvittering og har du ikke det så kan du få en kopi hos dem du har handlet hos

Håper dette var forståelig for deg og lykke til

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 17:43   #10
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Noe galt med tørketrommelen!!!

Jeg vil fraråde deg å skru den fra hverandre selv... Gjør du det så mister du all rettigheter... Etter at maskinen er 5år gammel så kan du gjøre det hvis du ønsker

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 17:45   #11
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Noe galt med tørketrommelen!!!

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Her i huset bruker vi å skru den fra hverandre for å sjekke om det ligger støv i motoren en gang i året. Det kan selv jeg klare.
Årsaken er at den første vi hadde stoppet og det luktet svidd, vi hadde den på rens og like etter tok den fyr. Da vi sjekket ver den full av lo og skitt. Så jeg stoler ikke på reparatørene lengre.

reperatørene har ikke ansvar for at dere glemmer å sjekke lo filteret

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 21:33   #12
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe galt med tørketrommelen!!!

Opprinnelig lagt inn av Lille Blink, her.

reperatørene har ikke ansvar for at dere glemmer å sjekke lo filteret

De skulle rense den for lo siden det luktet svidd .Hele motoren var full av lo.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 08:40   #13
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Noe galt med tørketrommelen!!!

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

De skulle rense den for lo siden det luktet svidd .Hele motoren var full av lo.

Hvis det var det som de skulle fikse så skjønner jeg frustrasjonen din altså... men syntes det er rart at det i det hele tatt har kommet så mye lo i motoren når dere i tillegg har renset den på normalt vid... Ja, hvis dere har det da...

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 09:01   #14
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe galt med tørketrommelen!!!

Det var den gamle. Den vi har nå er sjekket hvert år og det har ikke vært antydning til lo i motoren. Jeg må jo føle meg trygg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 09:53   #15
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noe galt med tørketrommelen!!!

Opprinnelig lagt inn av Lille Blink, her.

Jeg jobber som hvitevareselger og det som du får til svar når du kommer er følgende...

Det er 2 års garanti og 3 års reklamasjon... De kan ikke vite om dette er noe som går under dette da det må en servicemann til for å avgjøre dette... Du får da et tlf.nr til en servicemann som du deretter ringer til og avtaler et møte... Når du ringer må du ha klart noen nr som står på selve maskinen, tror det skal stå inni døra på den, det pleier hvertfall å gjøre det... Du må også ha tilgjengelig kvittering og har du ikke det så kan du få en kopi hos dem du har handlet hos

Håper dette var forståelig for deg og lykke til

Fikk tlfnr til servicemann i går, da jeg var på butikken og hørte, han kommer i dag og sjekker.
Er det noe på garantien rapporterer han inn til butikken, men er det vår feil så tar vi hele regninga selv.

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 10:01   #16
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noe galt med tørketrommelen!!!

får håpe dere får det på garantien da

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 10:25   #17
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noe galt med tørketrommelen!!!

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

får håpe dere får det på garantien da

Krysser fingrene

Men trommelen har jeg blitt ganske avhengig av - med fem i familien er det utrolig kjekt....
Okkuperer nå hele kjellerstua med to fulle vingestativ med klær...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 16:15   #18
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noe galt med tørketrommelen!!!

Da har reparatøren vært her; det var en bitteliten magnet (4mm*3mm) fra en leke som har kila seg fast mellom trommelen og bakveggen. Han var her i ca 10-15 min; 500,-....





....MEN TROMMELEN VIRKER!!!!!!

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 17:06   #19
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Noe galt med tørketrommelen!!!

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Da har reparatøren vært her; det var en bitteliten magnet (4mm*3mm) fra en leke som har kila seg fast mellom trommelen og bakveggen. Han var her i ca 10-15 min; 500,-....





....MEN TROMMELEN VIRKER!!!!!!

Ja det koster med service mann, men det kunnet ha koset mer

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no