Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kresne barn - vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-11, 22:50   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Kresne barn - vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

Jeg er så stolt!

Mine barn er kresne/Jeg kan ikke lage mat. Stryk det som ikke passer. Men! I dag har jeg laget kalkunparmesannuggets med grønnsaksrøre, sunt som bare det og lett og ikke så dyrt og barna LIKTE det!

Jeg må dele.

Kalkunfilet, skjær opp i nuggetsbiter.
Visp egg i en skål, og bland finrevet parmesan, brødrasp, timian, sesamfrø, litt salt og pepper og litt paprikakrydder i en skål.
Smekk nuggetsene først i eggeskålen, og så i den andre.
Legg på ovnsplate (fortrinnsvis med bakepapir under), og sett i midten av ovnen på 200 grader i et kvarter.

Ferdig!

Grønnsaksrøregreia var bare å slumse sammen olivenolje, raspet aubergine, raspet gulerot, hakket hvitløk, tomater, litt salt, litt pepper og litt sukker og la det boble en stund til det ser ferdig ut.

(Og nå kommer jeg på at jeg glemte å ta i purren jeg egentlig skulle ha i, men jaja. Det var godt allikevel.)

Vi hadde ris til, hovedsakelig fordi det er safe bet med mine kids, men det var ikke egentlig så dumt det heller.

Se så lett! Og så var det godt!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:54   #2
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kresne barn-vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

Det høres kjempegodt ut!

Jeg overkom min frykt-for-matlaging for noen år siden, men synes faktisk at nuggets ikke er av det enkleste jeg lager. Mange skåler, mye søl. Men veldig godt.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:58   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kresne barn-vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

To skåler! Minimalt med søl!


(Jepp, jeg er fortsatt i prosessen med å overvinne frykt for matlagning. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 23:03   #4
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kresne barn-vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

To skåler! Minimalt med søl!


(Jepp, jeg er fortsatt i prosessen med å overvinne frykt for matlagning. )

Yay!

(jeg synes det blir litt søl da. Men det gjør ikke noe)

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 08:30   #5
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kresne barn-vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

Den var ikke dum. Kanskje mulig å lure min ekstremkresne 8 åring til å smake om han selv får være med å lage. Forsøket verdt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 09:37   #6
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kresne barn-vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

Mmm, det hørtes godt ut!
Takk for inspirasjon, det var sikkert litt morsomt å lage det også?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 09:40   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kresne barn-vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

Nuggets er en slager her i huset også, jeg lager det ganske likt, men jeg vender kjøttet i mel først, så de blir tørre. Enkelt og godt! Det er utrolig hva barn spis bare det er "knas" på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 09:45   #8
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kresne barn-vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

Takk for inspirasjon. Jeg gjør dette med fisk, men har faktisk aldri tenkt på å gjøre det med kyllling/kalkun.

Må prøves.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 09:49   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kresne barn-vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

To skåler! Minimalt med søl!


(Jepp, jeg er fortsatt i prosessen med å overvinne frykt for matlagning. )

Endelig en som lager oppskrifter med et fokus jeg kan forstå!
Maten hørtes god ut den og.

  Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 09:50   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kresne barn-vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nuggets er en slager her i huset også, jeg lager det ganske likt, men jeg vender kjøttet i mel først, så de blir tørre. Enkelt og godt! Det er utrolig hva barn spis bare det er "knas" på.

Først mel, så egg, så raspeblanding?

  Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 12:14   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kresne barn-vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Først mel, så egg, så raspeblanding?

jeg vet ikke helt hvorfor, men alle oppskrifter er sånn. Jeg tror det er så egget skal feste seg bedre. Også bruker jeg bare eggehvite, og lager majones av plommene. Nå har Høvdingen sett på 4-retters middag at det går an å blande alle ingrediensene oppi med en gang, og bare dra stavmiksern oppover. Det skal testes nestegang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 12:34   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kresne barn-vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

Ja, det stemmer - men da må du ha stavmikser som er rask nok.
(Tro det eller ei - jeg kan ikke lage kaffe, men majones av alle ting har jeg dreisen på.)

  Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 12:53   #13
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kresne barn-vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

Hmm, det der må prøves en gang til uka tror jeg.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 13:19   #14
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kresne barn-vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

Denne skal absolutt prøves. Hørtes veldig godt ut.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 13:21   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kresne barn-vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

:notert:

Selv om jeg lurer på om jeg er litt mer gira på kylling enn kalkun.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 13:26   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kresne barn-vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

En gang lagde jeg schnitzel, (jepp, jeg kan både stave og lage det! ), og da var det mel før egg før rasp, men jeg synes det egentlig var litt bedre uten mel først.

But I don't know. :matblond:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 13:28   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kresne barn - vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

Jeg har jo aldri prøvd uten, så det er godt mulig det er bedre. Jeg har bare aldri tenkt på muligheten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 13:32   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kresne barn - vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

En skål mindre oppvask, i det minste.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 17:04   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kresne barn - vennlig oppskrift som selv en amøbe klarer å lage!

Det er et meget godt poeng.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no