Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Lær meg om sosiale koder

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-09, 22:33   #21
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Det trigger meg kun i de tilfellene hvor de involverte er eldre enn fjorten. Dvs. eldre enn 18-21.









  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:33   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

JIPPI! Endelig kan jeg bli hjemme med GOD samvittighet!

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:33   #23
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Min kjære mener man kan snakke om sex etter ti-femten minutter.

Minn meg på at han ikke blir med ut blant folk.

Hva? Det hørte jeg ingen ting om i dag? Makan!

Tro om han og Juste snakket om sex mens vi to var oppe i andre etasje?

:liker ikke å gå glipp av noe:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:34   #24
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Hva? Det hørte jeg ingen ting om i dag? Makan!

Tro om han og Juste snakket om sex mens vi to var oppe i andre etasje?

:liker ikke å gå glipp av noe:

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:35   #25
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Jeg tror jeg slenger meg på denne tråden. Er elendig på sosiale koder. Føler ofte at jeg gjør feil.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:36   #26
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Hva? Det hørte jeg ingen ting om i dag? Makan!

Tro om han og Juste snakket om sex mens vi to var oppe i andre etasje?

:liker ikke å gå glipp av noe:


Det var nok tilstedeværelsen at de under fjorten som hindret meg i å være meg selv...

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:37   #27
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Det var nok tilstedeværelsen at de under fjorten som hindret meg i å være meg selv...

Noterer meg at vi alltid tar med barn heretter. Ihvertfall han minste.

Også er det mellomrom før ellipse, skatt.

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:38   #28
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Noterer meg at vi alltid tar med barn heretter. Ihvertfall han minste.

Også er det mellomrom før ellipse, skatt.


Ikke i min verden, og det er den som gjelder...

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:38   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Ifølge drammers-RL her så er det en sosial kode at for å være helt på nett som heteroseksuell mann så skal man tenne litt på lesbiske kvinner.

:noterer på lista:

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:39   #30
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ingen som vet når man skal gå hjem etter besøk med middag og drinker, kontra kaffebesøk engang?

Middag&drinker - heeelt avhengig av stemningen.
Kaffebesøk - 2-3 timer.

Ellers handler vel sosiale koder mye om å lese andre. Pluss gjøre seg kjent med hva som er vanlig i akkurat det miljøet man er i. Vi har jo f.eks hatt uanmeldt besøk oppe til debatt her tidligere - noen elsker det mens andre synes det er en uting.

Selv er jeg ikke skrudd sammen slik at jeg er så veldig opptatt av skikk&bruk på besteborgelig vis, men det å lese andres reaksjoner etter beste evne er jeg veldig opptatt av å sette på agendaen. Ikke alltid lett, da - for man har jo en tilbøyelighet til å tolke andre på subjektivt vis. Sånn sett synes jeg å lufte saker&ting her inne er veldig nyttig. Har fått mange aha-opplevelser på det viset.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:39   #31
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Ikke i min verden, og det er den som gjelder...

Skilpadda!

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:41   #32
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ifølge drammers-RL her så er det en sosial kode at for å være helt på nett som heteroseksuell mann så skal man tenne litt på lesbiske kvinner.

:noterer på lista:

Vet ikke om det er en utbredt og allment akseptert kode, men en personlig oppfatning er det i alle fall. Men man kan stryke "litt" fra setningen, føler jeg.

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:41   #33
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Jeg vil kunne sånne sosiale koder som gjør at jeg er en folk liker å omgås. Det med hvilken gaffel til sneglene er ikke så nøye - jeg spiser ikke snegler.

Men det å ikke spørre folk om hvor mye de tjener eller har i lån og sånn - det er sånt jeg trenger å vite at man ikke skal.

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:43   #34
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Vet ikke om det er en utbredt og allment akseptert kode, men en personlig oppfatning er det i alle fall. Men man kan stryke "litt" fra setningen, føler jeg.

Sånn mens vi er i gang - hvis det er et noenlunde attraktivt kvinnfolk der ute så ser det ut som om vi er i behov av litt assistanse her. :det er jo snart jul:

Send pm. :hvisker:

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:44   #35
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ingen som vet når man skal gå hjem etter besøk med middag og drinker, kontra kaffebesøk engang?

Når vertskapet begynner å støvsuge.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:45   #36
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Økonomi og sex er ting som mange synes er private saker som de ikke ønsker å bli spurt om. Andre synes selvsagt det er kjempestas å bli spurt ut om disse emnene, men det er i alle fall greit å vite at det finnes folk som ikke liker det. Spørsmål om når man har tenkt å skaffe seg [flere] barn kan man også godt droppe, i likhet med kommentarer om hvorvidt folk burde slanke seg eller ikke. Alle disse emnene er det lov til å snakke om hvis folk selv åpner for det, såklart. Og hvis man kjenner folk godt nok til at man husker fra sist hva de foretrekker. Folk er så forskjellige.

Men mellomrom foran setningsavsluttende ellipse skal det alltid være.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:46   #37
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg vil kunne sånne sosiale koder som gjør at jeg er en folk liker å omgås. Det med hvilken gaffel til sneglene er ikke så nøye - jeg spiser ikke snegler.

Men det å ikke spørre folk om hvor mye de tjener eller har i lån og sånn - det er sånt jeg trenger å vite at man ikke skal.

Men, SF, kan ikke se for meg at det skal vere noe i veien med dine sosiale ferdigheter? Du er jo en høyst oppegående og sympatisk dame.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:49   #38
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Drammers har selvsagt rett.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:50   #39
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Men, SF, kan ikke se for meg at det skal vere noe i veien med dine sosiale ferdigheter? Du er jo en høyst oppegående og sympatisk dame.

På nett DM. På nett.

Jeg er helt merkelig i rl. Noen ganger går det veldig bra, men andre ganger - not so much. Jeg er antagelig landets dårligst egnede i mammaklubber med diskusjon om design og gardiner. Jeg blir så harry at du vil ikke tro det.

Og jeg blir aldri invitert tilbake på flere homeparties. :husker godt da jeg gapskrattet av messinghjortehodet fordi jeg trodde det var en spøk å ha sånt på veggen:

  Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 22:50   #40
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sosiale koder

Smilefjes er morsom og smart og sjarmerende og sympatisk innstilt til folk, og trenger ingen coaching for å være En Som Folk Liker Å Omgås, nei. Sånn hvis det var det som var subteksten her.

- Eller mener du at du vil vite hvordan du skal omgås folk utenfor FP? Hva i all verden får deg til å tro at vi vet noe om det?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no