Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-14, 00:17   #161
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Katta, oppskriftene er tidvis så dårlige at jeg har klaget. Men råvarene har stort sett vært veldig bra hos oss.

Bruker de ulike leverandører etter hvor man bor, mon tro?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 00:19   #162
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kan du si litt om hvordan det var før, til sammenligning? Vi begynte nemlig i vår. Jeg er stort sett fornøyd, men ikke alltid. Har sendt en del mailer om dårlige kvalitet på råvarene, men som oftest er den bra. Jeg synes oppskriftene er variable. Men vi kommer til å fortsette, for det er helt fantastisk å slippe å gå å handle. Og deilig at noen bestemmer hva vi skal ha til middag. Jeg synes det er billig også, jeg. Og store porsjoner.



Det er såvidt jeg lar mannen få et ord med i laget.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 00:21   #163
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Vestfoldfugl fikk vi fra sist. Vi hadde som sagt orginalmeny annen hver uke sist.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 00:23   #164
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.



Det er såvidt jeg lar mannen få et ord med i laget.

Hehe. Sånn var jeg også, men det er deilig altså.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 00:27   #165
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Sykler på jobb Det viser seg at det hindrer "stoppe innom etter middag jeg har lyst på på vei hjem"-vanen, som igjen fremtvinger at jeg faktisk følger ukemiddagsplanen og bruker de matvarene som allerede er innkjøpt på ukehandlingen og ligger klar i frysa.

*ukemiddagsplan, basert på fast kjøtt på fast dag, det gjør et lettere å ha det ilgjengelig. F.eks fast mandager fisk, tirsdag kylling, onsdag suppe (evt av rester fra de to dagene foran), torsdag fisk, fredag kjøttdeig (taco, evt med rester), lørdag grøt og spekemat, søndag storfekjøtt/middag hos mamma (to fluer i en smekk)

* invitere seg til besteforeldre på middag en gang i blant

*Ukehandling. MED liste basert på ukemiddagsplan, som jeg spesifiserer med faktiske måltider og behov for innkjøp først

*Og følge med i kundeaviser og gidde å kjøre innom når det er supersalg på noe det går mye av (og av god kvalitet) og putte i frysa eller sette i en krok. (og så faktisk bruke det). Jeg er ikke helt på 1200 doruller enda, men...

*Gå innom meny eller ica eller ultra (som er på vei hjem fra jobb) og kjøpe av 50%-varene de har enkelte dager i uka fordi de plutselig har altfor mye kjøttdeig/laks/fiskekaker/ost/andebryst/storfekjøtt hvadetnåer (av god kvalitet). Selv om det er en dyr butikk blir det billigere enn Rema og fin-fin frysefyller,

*Også sparer jeg ved å ta med matpakke på jobb framfor å kjøpe i kantina.

*Også lager jeg opp ferdigsmåmat og har i frysa til matpakker, turmat, og når man er småsulten. Eller til middag for den sakens skyld. Og bruker det framfor å stoppe innom etter noe på veien (om det så er en tur i stallen, lsm.). Kjøttboller, matmuffins, fiskekaker, omelett. Samme gjelder litt sånn kake/bakstgreier, så er det noe der og ikke nødvendig å kjøpe (muffins, vafler, eplekake er våre slagere).

*Lager opp store runder med litt mer arbeids/tidskrevende middag en gang i blant og hiver i passende porsjonspakker i frysa (kjøttsaus, lapskaus, lammegryte, fiskegrateng, fiskekaker, kjøttboller, lammekjøttdeig...)
(hadde jeg kjent noen som skjøt elg og annet vilt skulle jeg kjøpt kjøtt rett fra slakteren til frysa også)

* Lager stort ett alle måltider fra grunnen av. Det blir kanskje ikke så mye billigere, men det blir ikke dyrere heller, også får man kontroll på hva man har i seg. Også får man gjerne litt til overs til restemat, det justerer man jo bare.

*Bruker restemat i matpakka dagen etter eller planlegger "videreføring" i ukeplanen (f.eks tillaging av noe fiskegreier en dag, påfølgende koking av kraft, og så fiskesuppe dagen etter eller etter der igjen på krafta og restene). Eller som noen andre her nevnte, rester freshet opp til tacomiddagen på fredager.

*Og har alltid rikelig med grønnsaker og frukt tilgjengelig. Når jeg får det for meg at det er greit å kjøpe ikke-økologisk (jeg får en raptus innimellom) handler jeg grønnsaker og frukt på innvandrerbutikk. Veldig mye billigere.

*Da vi brukte ris, kjøpte jeg store sekker av dette på innvandrerbutikk også. Linser, tørkede bønner og krydder også.

*Kjøper ikke slike "ferdigpakker" med tomater og epler og paprika og slikt uten at jeg er 170 prosent sikker på hva det gjør med prisen. Ofte øker det visst prisen voldsomt å kjøpe epler i en 6-pk foresempel eller tomater som heter "delicioso" i en pappeske. Da skal jeg være sikker på at jeg får det jeg betaler for. Også ift bruk, noen retter overlever helt fint de billigste tomatene, mens andre er det kjekt å bruke de med mye smak.

*Kaster ikke mat.

*baker selv.

* fryser ned brød i skiver og varmer opp skive for skive

*Har kjøtt/fisk/kyllingfri middag 1-2 dager per uke. ("grøtdag" bortsett fra at vår grøt er av linser og kokosmelk )

*Shopper ting på europris der kvalitet er tilsvarende (vaskeprodukter f.eks). Og vaskepulver på tilbud på felleskjøpet eller binders (!) eller hvor det nå måtte være.

* shopper forsvinnende lite alkohol if at all, ingen røyk, nærmest ingen godteri. Saft istedetfor brus, og sånn vannboblemasking istedet for "fint" vann.
(jeg gadd ikke lese tråden før jeg svarte så hvis jeg nå gjentok absolutt _alle_, )

vi har redusert kostnadene fra 10000 i vår (også inklusive husholdning, helsekostprodukter og apotekprodukter) , til 8000 hvor hele reduskjonen er i maten. Litt til å gå på nå, så er vi i mål (6000 på mat og husholdning er det jeg sikter på)


Sist redigert av m^2 : 15-08-14 kl 01:05.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 00:30   #166
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Vurderer Middagshjelpen igjen. De har stort fokus på økologiske varer og råvarene derfra var veldig bra (men oppskriftene kjipere-sammenlignet med tidligere dagers Godt Levert).

Middagshjelpen har jo nettopp gått konkurs.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 00:39   #167
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Middagshjelpen har jo nettopp gått konkurs.

Så det nå ja! Kjøpt opp av ett eller annet. Får vel planlegge, og handle inn, middagen min på egen hånd nå da

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 00:42   #168
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Så det nå ja! Kjøpt opp av ett eller annet. Får vel planlegge, og handle inn, middagen min på egen hånd nå da



Adams matkasse?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 16:05   #169
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Men altså, Toro er vel billigere enn å lages selv fra bunnen? Toro- saus kister vel rundt 10 Kr. Saus jeg lager selv inneholder ofte fond, fløte, hvitløk, sopp, rødvin, rømme osv (ikke nødvendigvis alt på én gang) I yngre dager kjøpte jeg Toro lasagne til ca 35 Kr. Nå lager jeg hvit saus med masse ost, tomatsaus med diverse, egne pastaplater osv. Det blir jo dyrere?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 16:09   #170
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Men altså, Toro er vel billigere enn å lages selv fra bunnen? Toro- saus kister vel rundt 10 Kr. Saus jeg lager selv inneholder ofte fond, fløte, hvitløk, sopp, rødvin, rømme osv (ikke nødvendigvis alt på én gang) I yngre dager kjøpte jeg Toro lasagne til ca 35 Kr. Nå lager jeg hvit saus med masse ost, tomatsaus med diverse, egne pastaplater osv. Det blir jo dyrere?

Tja. Det blir jo billigere om du lager mindre avansert saus hjemme. Men ja, du kan få veldig billig ferdigmat. Når det gjelder å spare på å lage mat fra grunnen tror jeg det fordrer at man velger sesongens grønnsaker og ikke velger fra øverste hylle.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 16:12   #171
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Kan man lage saus uten vin, sier du?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 16:15   #172
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Jeg tror jeg sparer litt på å lage saus/mat fra bunnen, kanskje ikke direkte når den lages, men fordi det kan fryses ned og brukes i andre middager. Jeg har prøvd å fryse ned Toro-sauser også, men ikke med vellykket resultat.

Men vi har et forholdsvis høyt matbudsjett uansett da, siden vi spiser mye mer fisk enn kjøtt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 16:22   #173
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Torosauser koster vel nærmere 20 kroner enn 10 tror jeg. De enkle sausene blir iallefall billigere. Feks hvit saus må jo uansett tilsettes melk og det er billigere for litt smør og mel enn en pakke saus.

Klart det er endel matretter som blir dyrere enn å kjøpe halvfabrikat. Men det er jo ofte basert på hvilke råvarer man velger. Jeg føler ikke at hjemmelaget lasagne med bechamel og hjemmelaget tomatsaus kan sammenlignes med det man får på boks fra toro.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 16:31   #174
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Nei, jeg synes også hjemmelaget er bedre. Men dro det inn siden det ser ut som en etablert sannhet at halvfabrikat er dyrt.

Viltsaus tror jeg koster 14,90. Det lager jeg dyrere (men bedre) selv.
Ellers får man ofte sauser i økonomipakker.

Hvor mye koster en guacamole da? Jeg laget i går: 2 stk avokado kr30, en lime, 3 Kr, hvitløk. Tja35-40 Kr? Tror en ferdigboks er billigere.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 16:37   #175
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Rundt 30 kr i 2011:
http://www.dinside.no/877548/lite-im...rdig-guacamole

Lite avokado i ferdiboksene, da.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 16:50   #176
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Isrose, her.

Rundt 30 kr i 2011:
http://www.dinside.no/877548/lite-im...rdig-guacamole

Lite avokado i ferdiboksene, da.

Ja, men det er ikke poenget, det er mer det at man ikke nødvendigvis får et billigere kosthold av å lage ting fra grunnen. Det blir stort sett bedre på alle måter, men ikke nødvendigvis billigere.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 16:53   #177
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

For meg blir det billigere å lage ting som lasagne og gryter fra bunnen fordi jeg da like gjerne lager to-tre middager når jeg først holder på. Da bruker jeg mer av ingredienser som tomatpure, diverse oster osv., slik at det blir mindre svinn. Og er jo hjemmelaget så utrolig mye bedre. (Jeg skal ikke skryte på meg at jeg alltid lager mat fra bunnen, men når jeg ikke gjør det, er det ikke fordi "Toro er like godt."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 17:15   #178
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja, men det er ikke poenget, det er mer det at man ikke nødvendigvis får et billigere kosthold av å lage ting fra grunnen. Det blir stort sett bedre på alle måter, men ikke nødvendigvis billigere.

Ja, riktig Katta. Det var det jeg mente.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no