Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Brasiliansk hårfjerning med laser

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-07, 14:20   #21
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brasiliansk hårfjerning med laser

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det er da ikke sikkert det er in med bare en liten flystripe i all fremtid?

Er det pga. at moter/trender at folk fjerner kjønnshår permanent? Kanskje noen ja, men på langt nær andre. Jeg tror like mye det har å gjøre med at folk er bevisst på at hårene ikke har annen funksjon enn at det er....ekkelt.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 14:26   #22
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brasiliansk hårfjerning med laser

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg tror like mye det har å gjøre med at folk er bevisst på at hårene ikke har annen funksjon enn at det er....ekkelt.

De har jo en funksjon fra naturens side, da. De beskytter jo mot uhumskheter.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 14:31   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brasiliansk hårfjerning med laser

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Ikke kom og fortell meg at hår / ikke hår der nede er uavhengig av hva som er in og akseptert. For 15 år siden ville ingen finne på å gjøre det, evt. bare de som var spesielt frigjorte, når gjør "alle" det. Hvis du ser på filmer fra 70-tallet hadde alle damene en svær dott mellom bena, da ble det ikke stusset en gang. Så ble det greitt og "in" med stussing, og nå er det greitt og "in" med fjerning.

Men akkurat som toppløs soling så var det greitt og akseptert og forventet på 80-tallet. Man sprengte grenser. Nå er det harry (men jeg har hørt at det er på vei til å bli in igjen). Hvem vet om ikke barbert bollemus som får deg til å se ut som en fjortis er skikklig harry om ti år. Lenger bak er det jo ingen som bryr seg antagelig, men foran, der hvor det synes når man står rett opp og ned?

Men men, dere om det. *gleder seg til fjortismus blir harry*

Noen følger sikkert en musemote, men jeg driter vel i om hår eller ikke hår er IN eller ikke? Jeg vil bli kvitt dem for min egen del, fordi jeg trives best uten rauskjegg og lignende. Jeg tror du rett og slett snakker om glattbarbert mus her? DET hadde jeg ikke gjort permanent, men ein trekant eller stripe som sitter igjen ser da alltid ut som en helt normal vagina? Tviler på at noen noensinne vil rynke på nesen over en vagina med en trekant eller stripe hår. Og dersom noen skulle brekke seg av at det er for LITE hår der nede, er heldigvis vaginaen noe man viser de aller færreste, i motsetning til feks. tatoverte områder.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 14:52   #24
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brasiliansk hårfjerning med laser

Det er klart det er en mote med barbert kjønnshår! Jeg har gått svært regelmessig i studentidrettens dusjer de siste 11 åra (hvor flertallet er unge og motebevisste), og husker første gangen jeg sperret øynene opp over å se ei med glattbarbert underliv i dusjen. Nå tilhører det sjeldenhetene at noen under 30 ikke er synlig barbert.

For øvrig har hårene en funksjon, jeg så en advarsel fra en lege som sa at denne moten fører til mer sopp og sånt.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 14:55   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brasiliansk hårfjerning med laser

GLATTBARBERT ja. Jeg snakker om å ha litt hår igjen foran. Er det noen risiko ved å fjerne rævskjegg og "innerhår"?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 14:56   #26
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brasiliansk hårfjerning med laser

Ja, hårene har en funksjon. Jeg hadde masse sopp før jeg fikk barn og jeg har aldri hatt det etterpå - rart nok.

Jeg skjønner poenget ditt der Acsa, men, skal jeg og min mann ha sex så må jeg være barbert, ellers får han kjempe sår tissefant - hårene, uansett om de er helt lange eller korte, stikker ham. Det ble slik etter at jeg fikk barn og ingen av oss skjønner hvorfor.

Og sex vil vi ha. I tillegg trives jeg med å være barbert - men jeg har mer enn en flypstripe foran.


Sist redigert av Pelen : 27-06-07 kl 15:08.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 15:05   #27
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brasiliansk hårfjerning med laser

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Noen følger sikkert en musemote, men jeg driter vel i om hår eller ikke hår er IN eller ikke?

Dette har vi diskutert før, Iset. Du tror du ikke er påvirket av hva samfunnet synes, men det er du selvfølgelig. For 30 år siden ville du ikke kommet på å fjerne deler av dotten en gang.

Dessuten har hårene selvsagt en funksjon. De sørger for at det blir lufting der det ellers ville vært hud mot hud. Også der bak. Som noen nevnte over her; leger er veldig klar over at sopp er mye vanligere nå enn før, og det knyttes bl.a. til fjerning av hår som skulle hatt en funksjon hvis de ikke ble fjernet. Og nå komme du selvsagt til å si at du ikke er nevneverdig plaget av sopp, og det kan så være, men vi snakker ikke om deg i særdeleshet, vi snakker om kvinner generelt.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 15:06   #28
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brasiliansk hårfjerning med laser

Jeg har barbert meg nedentil i ti år nå, og er for det meste helt glatt. Har bare en tynn stripe foran. (Ikke alltid jeg har det engang) For meg har det ingenting med moter å gjøre. Jeg gjør det fordi jeg føler meg renere og mer hygienisk. Dessuten blir sexen MYE bedre! :glise:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 15:10   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brasiliansk hårfjerning med laser

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Dette har vi diskutert før, Iset. Du tror du ikke er påvirket av hva samfunnet synes, men det er du selvfølgelig. For 30 år siden ville du ikke kommet på å fjerne deler av dotten en gang.

Dessuten har hårene selvsagt en funksjon. De sørger for at det blir lufting der det ellers ville vært hud mot hud. Også der bak. Som noen nevnte over her; leger er veldig klar over at sopp er mye vanligere nå enn før, og det knyttes bl.a. til fjerning av hår som skulle hatt en funksjon hvis de ikke ble fjernet. Og nå komme du selvsagt til å si at du ikke er nevneverdig plaget av sopp, og det kan så være, men vi snakker ikke om deg i særdeleshet, vi snakker om kvinner generelt.

Selvsagt blir jeg og de fleste andre påvirket av hva samfunnet synes, men poenget er at jeg ikke vil fjerne hårene pga. moten, jeg vil fjerne dem fordi jeg ønsker det for MIN del, fordi jeg trives best uten for mye hår der nede. Jeg snakker ikke om å være helt glatt, i så fall hadde det nok vært mer mote enn noe annet. Jeg snakker om å bli kvitt alt håret i rumpa og "inni", mens det utenpå kan være igjen, bare litt mer velfrisert. Jeg vil ikke ha rumpehår, samme om samfunnet mener de bør være der eller ikke.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 18:34   #30
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brasiliansk hårfjerning med laser

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Noen som har et sted å anbefale i Oslo?

Jeg har hatt to behandlinger, men det var i Oslo



Skal du nå fortsette i Oslo? Hvorfor ikke samme sted?
Eller vil du gjøre det i Oslo nå i motsetning til tidligere?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 19:25   #31
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brasiliansk hårfjerning med laser

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.



Skal du nå fortsette i Oslo? Hvorfor ikke samme sted?
Eller vil du gjøre det i Oslo nå i motsetning til tidligere?

Jeg surrer Jeg har gjort det i Sverige tidligere. Nå vil jeg gjøre det i Oslo.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:11   #32
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brasiliansk hårfjerning med laser

Ah. Jeg har bare erfaring med Ellipseklinikken i Oslo, så har ikke noe å sammenligne med. Men de var da flinke nok der? Og man bestemmer selv hvor "grensene går" - bokstavelig talt.

Holder på fremdeles, har vært litt sløv. Glemmer å bestille time når det er gått 8-10 uker...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:19   #33
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brasiliansk hårfjerning med laser

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ah. Jeg har bare erfaring med Ellipseklinikken i Oslo, så har ikke noe å sammenligne med. Men de var da flinke nok der? Og man bestemmer selv hvor "grensene går" - bokstavelig talt.

Holder på fremdeles, har vært litt sløv. Glemmer å bestille time når det er gått 8-10 uker...

Thank you!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no