Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-18, 00:11   #141
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg vet ikke om det ville gjort en forskjell, det står i allefall at man får en plass i køen som blir trukket ut tilfeldig. Jeg fikk først beskjed om at det ville ta 45 minutter, men det endte opp med å ta rundt 15.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-18, 00:15   #142
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Ja, men man blir trukket tilfeldig utfra køen som er der når det åpner kl 10, vel? Så hvis man logget på etter at køen er fordelt, så kommer man etter den?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-18, 00:20   #143
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Ja, sikkert. Og basert på hvor mange mennesker som logger seg inn i køen der og da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-18, 07:30   #144
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, men man blir trukket tilfeldig utfra køen som er der når det åpner kl 10, vel? Så hvis man logget på etter at køen er fordelt, så kommer man etter den?

Var nok det som skjedde med meg. Eg gjekk ikkje inn på nettsida før 10.01.
Men no har eg fått bytta klokkeslett på seremonien frå 11 til 13, så det ordna seg sånn eg ville likevel! Stod på venteliste først, men det blei ordna etter eit par timar.
Men eg manglar lokale! Hadde reservert lokale søndag sidan den opprinnelige planen var å ha fest då, men no skal vi ha både fest og seremoni lørdag. Og lokalet eg hadde booka er sjølvsagt opptatt lørdag! Eg er nok ein smule seint ute, trur eg....

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-18, 08:34   #145
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg gikk inn på siden i går rett før kl 10, og kom inn ca ti over. Sønnen min sitt førstevalg var ledig (intensivkurs i påskeferien), så kurs og dato er i boks.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-18, 12:05   #146
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Ikke like mye trøkk i Bergen tydeligvis, jeg kom inn på et minutt.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-18, 12:28   #147
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Vi har fått seremoni 4. mai kl. 13. Jeg er nesten ferdig med halve forkleet på bunaden hennes (broderer sjal og forkle selv) og har fått time på husfliden til å ta mål til resten.
Litt spent på hvordan planleggingen ellers blir, nå som vi voksne har gått fra hverandre. Hadde egentlig tenkt å ha festen i huset, for det var så stort. Men det har vi jo solgt

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-18, 12:47   #148
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg klarte akkurat å få meldt på storebror på Humanistisk konfirmasjon her i Bergen. Samme dato som Appelsinjenta, muligens kl. 11.

Vi skal ha festen i kafeen på jobb. Gutten har bunad som er arvet etter bestefaren. Mat og gaver og slikt får vi ta etter hvert. Vi kommer neppe til å gi den dyreste pengegaven, men synes det høres interessant ut med en storbyhelg hvor ungdommen får sette litt premisser.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-18, 18:38   #149
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Det blir 4. mai på oss også, kl. 11.

Snuppa ønsker seg bunad, det blir nok bergensbunad i så tilfelle. Dog har vi bunad etter svigermor som gikk bort for to år siden og Snuppa er eneste jente på den siden, så det er egentlig naturlig at hun overtar den. Meeen - der er alt av sølv og slik med og da blir det gjerne mye vi må kjøpe ut min svoger med.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-18, 21:03   #150
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2019

I dag fekk eg ordna med lokale også. Det blir på hotell Terminus. Var eigentleg der eg hadde planlagt i utgangspunktet, men så innbilte eg meg at det var billigere å bruke kantina på jobb med catering og servitør frå det selskapet som driv kantina. Men det viser seg at det var heilt feil! Maten på Terminus er litt dyrare, men alt det andre (lokale, servise, bordekning, servitør) er billigare.Eigentleg trudde eg det var for seint å spørre der, men dei hadde faktisk to selskapsrom ledige.

Trur ikkje det blir bunad på denne konfirmanten, så no treng eg ikkje å tenke meir på konfirmasjon før i januar!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-18, 22:25   #151
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Meldte ungen på feil konfirmasjon. Fikk heldigvis beskjed. Må vente til høsten før jeg kan melde han opp til rett kirke.

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-18, 18:37   #152
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.989
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

12 mai. Forhåpentligvis! Vi har bestilt lokale på hotell og tar søndagsbuffet på alle mann. Rom med prosjektor. Så det blir greit håper jeg!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-18, 19:04   #153
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

12 mai. Forhåpentligvis! Vi har bestilt lokale på hotell og tar søndagsbuffet på alle mann. Rom med prosjektor. Så det blir greit håper jeg!

Høres greit ut! Vil du tipse meg om hotell?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-18, 19:06   #154
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.989
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Høres greit ut! Vil du tipse meg om hotell?

Vi skal ha på Dyreparken hotell.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-18, 19:19   #155
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Vi skal ha på Dyreparken hotell.

Det er jo på rett side av byen for dere.

Vi er året etter, så enda en stund til. I dag fikk jeg lyst å ha det på seilforeningen i Vågsbygd der det lå badet i sol, men det er dyrt å leie det så det blir neppe aktuelt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-18, 17:09   #156
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.989
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Har regnet på det, og det skiller ikke noe på å ha det fiks ferdig istedenfor catering og lokale.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-18, 22:33   #157
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Har regnet på det, og det skiller ikke noe på å ha det fiks ferdig istedenfor catering og lokale.

Greit å vite.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 19:15   #158
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg har fått booket lokale og jenta er påmeldt og det er så langt jeg har kommet.

Men driver å tenker litt på borddekking og pynt. Kan jo gjerne lage til en del selv bare jeg har planlagt det i god nok tid. Kjenner at jeg har lyst på noe annet enn sånne glinsende servietter som ikke funker som servietter og plastikkdiamanter fra Nille. Har noen tips om noen gode Pinterest-boards kanskje?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 19:18   #159
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Og hvor lang tid før sender man ut invitasjoner?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 19:40   #160
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Vi har påmeldt gutten på humanetisk konfirmasjon, 11.mai. Vi skal ha det hjemme, og bestiller maten på et cateringfirma. Dette er den 3. i rekken for oss, jeg tror vi satser på en skuldrene-ned variant denne gangen. Prøve å ikke styre så mye for alt skal være så perfekt, det blir koselig uansett. Gutten er mye mindre opptatt av pynt og dekorasjon enn jentene har vært, blant annet.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no