Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Smører du matpakkene kvelden før?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Smører du matpakkene kvelden før?
Ja, og den smaker finfint 31 23,85%
Jeg smører for hele uka og fryser ned. Det smaker helt kurant! 1 0,77%
Nei, jeg liker matpakkene min ferskest mulig. 88 67,69%
Leverpostei 10 7,69%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-14, 23:17   #1
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Smører du matpakkene kvelden før?

Og: hva slags pålegg har du på brødskivene i så fall?

Det høres så effektivt og tidsbesparende ut, men jeg har alltid sett for meg at det ikke smaker like godt.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:21   #2
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Det smaker bedre med fersksmurte, men ikke så mye bedre at det er verdt å stå opp 15 minutter før for.

Vi har ganske mange matpakker; frokost til mannen og meg og to matpakker hver til ungene til barnehagen. Greit å få det unna dagen før. Standard for meg er en dobbel skive med god ost og Strandaskinke.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:22   #3
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Ja, det gjør vi til, både til oss voksne, skolebarna og barnehagebarna.

Jeg klarer ikke helt se hva vondt ei natt i kjøleskap kan gjøre med grovbrød med leverpostei og hvitost.

Jeg er ikke i stand til å kjenne forskjell på om lunsjskivene mine er smurt 07:00 samme morgen eller 22:00 kvelden før. (Jeg synes uansett ikke at alle dagens måltider trenger være fantastiske, det gjør ikke noe om hverdagslunsjen min smaker ganske ... hverdagslig.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:28   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Jeg har ikke spist matpakke på 25 år og har ikke planer om å begynne med det med det første. Jeg utstår virkelig ikke brød i pakke! Uavhengig om det er pakket 4 eller 12 timer før.

Barna smører om morgenen, ved frokosten.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:28   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Det eneste som ikke fungerer synes jeg er oppskåret frukt. Skolebarna smører sine om kvelden. Jeg smører om morgenen. Dvs smører og smører, jeg hiver som regel nedi en yoghurt og en posjonspakke med makrell sammen med knekkebrød og så smører jeg on site. Jeg vurderer å lage barnehagepakker om kvelden.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:29   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.835
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Nei, jeg foretrekker å smøre på morgenen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:29   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Jeg smører dem på jobb. Kvelden før hadde absolutt vært uaktuelt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:34   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har ikke spist matpakke på 25 år og har ikke planer om å begynne med det med det første. Jeg utstår virkelig ikke brød i pakke! Uavhengig om det er pakket 4 eller 12 timer før.

Enig - for meg er brød nitrist nesten uansett, og særlig i pakke.

Barnas matpakker smører jeg om kvelden.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:43   #9
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Ja vi smører om natta, til alle. Klokka er fort bikket midnatt før vi kommer så langt, har de i kjøleskapet over natta. Aldri vært noe klage på maten fra noen. Bruker alt mulig av pålegg, ost,skinke,leverpostei,smøreost ect. Evt. grønnsaker får de ved siden av, ikke på maten.
Av og til vanker pizzasnurrer fra fryseboksen, da tar jeg opp om morgenen og putter i sekkene.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:43   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Ungene lager sin egen matpakke. De gjør det på morgenen; de har uansett supergod tid siden begge er oppe før 7 og skolen ikke starter før 8.45.

Når det gjelder min egen matpakke varierer det. Jeg har knekkebrød og pålegg på jobb, så ofte har jeg ikke med noe annet. Andre ganger lager jeg salat kvelden før, eller jeg tar med middagsrester som jeg varmer og som selvsagt står klare fra dagen før. Andre ganger smører jeg tradisjonell matpakke på morgenen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:44   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.855
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Nei, dessuten er det mannen som lager matpakker her i huset. (Og all mat eller også.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:45   #12
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har ikke spist matpakke på 25 år og har ikke planer om å begynne med det med det første. Jeg utstår virkelig ikke brød i pakke! Uavhengig om det er pakket 4 eller 12 timer før.

Eneste grunnen til at mannen og jeg har med matpakke er for å kunne sove litt lengre om morgenen og slippe å styre med frokost. :b-menneske:

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:51   #13
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Nei. Mannen gjør det om morgenen. Jeg tar imot det jeg får, er ikke så glad i frokost uansett.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-14, 23:52   #14
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Vi smører helst ungenes om kvelden, da rekker man å vokte ungene så de ikke begynner en krig på morgenen. De merker neppe noen forskjell. Jeg stapper oppi noen agurkskiver eller druer eller bær i tillegg før vi drar, men yoghurtboks og tre skiver legges i boksene kvelden før. De pleier å ha på leverpostei, baconost, salami, skinke, gulost eller prim, eller bare smør og en porsjonsboks makrell-i-tomat ved siden av.

Mannen smører mat på jobb, jeg kjøper som oftest i kantina, så jeg aner ikke om det smaker kurant eller ikke. Jeg mistenker at jeg foretrekker så fersk matpakke som mulig sjøl, men heller litt tørre skiver enn ny verdenskrig hver morgen.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 00:04   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Ja, smører om kvelden. Frukt kuttes opp om morgenen hvis det trengs.

Bare til ungene. Jeg liker ikke matpakke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 00:06   #16
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.277
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Jeg spiser på jobb, men ungenes matpakker smører jeg stort sett kvelden før, ja. Oppskåret frukt og grønt pakker jeg av og til inn i plastfolie eller alu-folie (kommer an på om matboksen har adskilte rom eller ikke). Det er nok litt miljøuvennlig, men ting som er gjort før morgenrushet får veie opp for det.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 00:35   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Nei, de smøres på morningen, men på frosne skiver slik at maten holder seg kald litt lengre. De to eldste ønsker noen ganger å smøre sine kvelden før, så går det ende litt kjappere på morningen. Tror nok snuppa starter med det nå, siden hun må ut døren tidligere enn før.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 00:45   #18
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Ja, matboksen gjøres klar kvelden før, og mottakeren er veldig fornøyd. Men det er sjelden det er "vanlige" beødskiver i boksen. Ofte middagsrester, eller horn eller pizzasnurrer fra fryseren. Middagsrestene hadde vært i kjøleskapet okke som, og gjærbaksten tiner i løpet av natten. Det er også frukt/grønt i matboksen. Favoritten er oppskåren melon, men nå om høsten vil han gjerne ha moreller og den slags.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 00:56   #19
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

Ja, her smøres matpakkene til ungene sent om kvelden, men det er i hovedsak mannens oppgave. De har aldri klaget over at maten er blitt dårlig etter ei natt i kjøleskapet, og har på det meste av pålegg - altså ingen begrensninger med mindre matpakken skal være i romtemperatur mange timer dagen derpå. Mannen spiser i kantina på jobb, og jeg jobber kun nattevakter så der ordner jeg matpakken om kvelden en time eller to før jeg drar. Nå som jeg og babysnuppa snart begynner å gå i åpen barnehage igjen smøres den matpakken mens jeg allikevel smører frokosten, men det hjelper at 3 av matpakkene er smurt kvelden i forveien.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 06:24   #20
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smører du matpakkene kvelden før?

I utgangspunktet ja, i praksis ikke så ofte. Men vi burde av tidshensyn. Jeg gjør ofte klar egen mat, det er så godt som aldri brødskiver.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no